שתף קטע נבחר

בגלל אישור מהמכס: כניסת אופיס דיפו לדיוטי-פרי עלולה להתעכב

רני צים, הבעלים של אופיס דיפו, זכה במכרז להחלפת החנויות של חברת א.ל.מ בדיוטי-פרי, אך בגלל שלא קיבל אישור מהמכס יתכן כי הרשת לא תוכל להיכנס לנתב"ג במועד שנקבע. צים: גורמים אינטרסנטיים מתנכלים לי

מבוכה ברשות שדות התעופה: חברת א.ל.מ תפנה ביום רביעי הקרוב את חנויות החשמל והאלקטרוניקה שהפעילה בדיוטי־פרי בנתב"ג אחרי שש שנות פעילות. במכרז להחלפתה זכתה אופיס דיפו שבבעלות איש העסקים רני צים, שנתן את הצעת המחיר הגבוהה ביותר. אלא שכלל לא בטוח שאופיס דיפו תוכל להיכנס לנתב"ג במועד שנקבע, הסיבה: רני צים עוד לא קיבל אישור מהמכס להפעלת חנות בדיוטי־פרי, למרות שהזכייה פורסמה כבר באוקטובר האחרון.

 

מפלגת העצמאים והעסקים החדשה: "הפכנו להיות פח האשפה של סדר העדיפויות"

הסכם שכר בבנק ישראל: תוספת של עד 12% לעובדים

ארקפה מכוונת לחו"ל: בדרך לפתוח סניף בשנגחאי

 

מפעיל של חנויות ומחסני דיוטי־פרי הפטורים ממכס חייב באישור מיוחד של המכס. גורמים הקרובים לנושא העריכו כי העיכוב נובע לכאורה מבעיה שהייתה לצים מול שלטונות המס בעבר, טענה שצים מכחיש. מרשות המכס נמסר בתגובה: "אכן לא ניתן עדיין אישור, אך לא ניתן למסור פרטים על נסיבות המקרה, עקב חובת הסודיות". לדברי צים, גורמים אינטרסנטיים מתנכלים לו, והוא מאמין שהאישור יינתן עד סוף השבוע. מרש"ת אישרו כי עדיין לא ניתן האישור, אך העריכו שהוא יתקבל.

 

המכרז בדיוטי־פרי כולל את חנות האלקטרוניקה בטרמינל 1 ובטרמינל 3 בנתב"ג. הצעת המחיר של צים גברה על א.ל.מ לאחר שהציע 54 מיליון שקל דמי תמלוגים לשנה. מחיר המינימום במכרז עמד על 38 מיליון שקל ו־6 מיליון שקל נוספים עבור שטחים ציבוריים ומחסנים. צים אמר עם פרסום תוצאות המכרז כי "הזכייה בדיוטי־פרי שמה את אופיס דיפו על המפה, והיא צעד נוסף בגידול ובצמיחה של הפעילות הקמעונאית של הקבוצה".

 

צים היה בעבר בעלי רשת כמעט חינם שנמכרה ליינות ביתן. לאחר המכירה הוא התרכז בעסקי נדל"ן - ייזום והקמה של מרכזי קניות תחת חברת צים סנטר

שהונפקה באפריל 2018 וגייסה 60 מיליון שקל. החברה מחזיקה כיום ארבעה מרכזי מסחר פעילים בנתיבות, בבית־שאן, במעלות ובערד, ומתכננת מרכזים נוספים במגזר הערבי ומרכז קניות ענק בכפר־סבא.

 

צים רכש את רשת אופיס דיפו ב־2015 אחרי שנקלעה לקשיים, ובראשותו הרשת התרחבה והפכה לרווחית. אופיס דיפו, שמתמחה בציוד משרדי וביתי, ציוד אלקטרוניקה, מחשבים, מכשירים סלולריים ועוד, מונה כיום 40 סניפים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
אופיס דיפו
צילום: מוטי קמחי
מומלצים