שתף קטע נבחר

הכשרה ביטוח נגד המשביר: חייבת לנו 10 מיליון שקל

החברה בבעלות אלי אלעזרא השקיעה כ-49 מיליון שקל במשביר לצרכן לפני חמש שנים. כעת היא טוענת שלא קיבלה את מלוא הפיצוי המגיע לה, בעקבות קריסת מחיר המניה של רמי שביט בשנים האחרונות

ההשקעה הכושלת של אלי אלעזרא במניות המשביר לצרכן מגיעה לבית המשפט: חברת הכשרה ביטוח שבשליטת אלעזרא פנתה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בדרישה להכריע בסכסוך כספי שנתגלע בינה לבין המשביר שבשליטת רמי שביט.

 

המשבר באופנה מתרחב: עזריאלי מאיימת בפינוי "מתאים לי" עקב פיגור בשכ"ד

ביהמ"ש הוציא צו הקפאת הליכים לרשת האופנה זברה

הוניגמן: השנה ישולמו החובות ל-585 עובדים

 

במאי 2014 נכנסה הכשרה ביטוח להשקעה במשביר, כאשר רכשה 12.6% ממניותיה בתמורה לכ-49.2 מיליון שקל ולפי שווי חברה של כ-341 מיליון. ההשקעה בוצעה דרך הקצאת מניות שביצעה המשביר ואלו נרכשו עבור עמיתי הפוליסות המשתתפות ברווחים שמנוהלות בהכשרה והן כהשקעה עצמית מכספי הנוסטרו של החברה.

אלי אלעזרא ורמי שביט (צילום: אביב חופי)
אלי אלעזרא ורמי שביט(צילום: אביב חופי)

הקצאת המניות בוצעה בהנחה של כ-43% לעומת מחיר המניה של המשביר בבורסה באותם ימים ובהסכם ההשקעה נקבע מנגנון שלפיו אם יירד שווי החברה מתחת לסף מסוים תחויב המשביר להקצות להכשרה מניות נוספות עד לסף של 20% מהמניות (מגבלת ההשקעה של גוף פיננסי בתאגיד ריאלי) ובמידה ויידרש פיצוי מעבר לכך, הוא יינתן במזומן.

 

מאז ביצוע ההשקעה צנח שוויה של המשביר בבורסה לכ-168 מיליון שקל בלבד ולפיכך, בהתאם להסכם ההשקעה המקורי, היא דרשה לקבל פיצוי על ירידת שווי ההשקעה.

 

המחלוקת נוגעת לאופן הפיצוי

על הפיצוי ועל גובהו לא קיימת מחלוקת בין הצדדים, כפי שמעלה פניית הכשרה לבית המשפט: "אופן חישוב סכום הפיצוי הכספי שהחברה (המשביר, נ"ז) חבה למבקשת (הכשרה, נ"ז) וסכומו - כ-23 מיליון שקל - אינם שנויים במחלוקת".

 

עם זאת, על אופן הפיצוי הצדדים חלוקים. בהכשרה טוענים כי המשביר העבירה את הפיצוי המוסכם רק במניות המשביר, לפי שער מניה של 140 אגורות למניה, שעה שהיום שער המניה עומד על 80 אגורות בלבד. לפיכך, טוענים בהכשרה כי המניות שהועברו לה שוות כיום רק כ-13 מיליון שקל, כ-10 מיליון שקל פחות מהסכום המוסכם בין הצדדי. את הפער הזה, לטענתה, על המשביר להשיב לה במזומן.

 

במשביר לצרכן חולקים על פרשנות זו וטוענים כי ההקצאה במחיר של 140 אגורות נקבעה בהסכם ההשקעה המקורי ולכן סכום הפיצוי כולו ניתן להכשרה במסגרת הקצאת המניות החדשה. כעת מעוניינת הכשרה בהכרעת בית המשפט בסוגיה והיא פנתה אליו באמצעות בא כוחה, עו"ד רם כספי.

  ()

מניית המשביר סובלת מירידות בעקבות החשש ממשבר האופנה

במשביר ביצעו בשנים האחרונות שורה של מהלכים שנועדו לאושש את הרשת המתקשה. לאחר שמכרה את ניו-פארם לשופרסל ב-130 מיליון שקל (הרשת שינתה את שמה ל־Be תחת הבעלות החדשה), היא אינה סובלת מקושי תזרימי, אך עדיין רושמת הפסדים. מכירת ניו-פארם הייתה חלק משרשרת מימושים שכללה גם את אחזקותיה של המשביר בחברת סיבוס ובמועדון 365.

 

במקביל ניסתה המשביר תחת שביט לצאת במהלך של מיתוג מחדש בניסיון לשוות לה מיצוב יוקרתי עם הקמפיין "המותגים מחו"ל, המחיר מכאן" בכיכובה של השחקנית והדוגמנית איילת זורר במטרה למשוך קהל צעיר וחדש למשביר.

 

ניסיון נוסף היה בהרחבת מחלקות הספורט של הרשת, כחלק מהטרנד שגובר בישראל. עם זאת, בענף הקמעונאות יש הסוברים כי הפורמט של בתי כלבו, שמוכרים הכל מהכל כבר אינו רלוונטי בעולם בימים אלה. מניית המשביר, שידעה משברים בעשור האחרון, סבלה מירידות חדות בעקבות החשש שהמשבר בענף האופנה ייפגע גם בה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים