שתף קטע נבחר

חייבים להעמיד את החדשנות המוניציפאלית בראש סדר העדיפויות

בישראל 2019 מוסדות המדינה לא מצליחים לעמוד בקצב ההתפתחות הטכנולוגית בזמן שהשוק הפרטי הישראלי משתלט על החדשנות העולמית. ארי שטיינברג משנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי במאמר לקראת יריד חדשנות אורבנית - Muni Expo שיתקיים השבוע

בשיתוף ועידת השלטון המקומי לחדשנות

 

במגבלות הרגולטוריות והתקציביות הרשויות המקומיות מתקשות לגייס כוח אדם איכותי, המתאים לבנות תשתית טכנולוגית מתקדמת. מנהלי מערכות המידע ואנשי התוכנה מעדיפים את התנאים והשכר של השוק הפרטי על "הנוחות" של המגזר הציבורי. אך עד שלא תהיה רפורמה מקיפה בחשיבה ובהבנת הצורך בכוח האדם המתאים בשלטון המקומי, קביעת תקנים, שכר מתאים ומתן גמישות, לא יהיה מי שיטמיע את השירותים החכמים לתושב ויעקוב אחר הטכנולוגיות המשתנות.

 

עוד בנושא

פרויקט ערים חכמות - חיסכון של מיליונים

עיר חכמה - הזדמנות עסקית לכל ספק, יזם וסטארט אפ

המטרה: ערים חכמות, חדשניות ובטוחות

 

בנוסף, קיימים פערים משמעותיים ביכולות בין הרשויות השונות. רשויות מבוססות כלכלית יכולות להשקיע מתקציביהן לטובת קידום פרויקטים טכנולוגיים חדשניים, בעוד שרשויות דלות בהכנסות יכולות במקרה הטוב להתמודד על קולות קוראים פרטניים ופעמים רבות התקציבים לא ממומשים.

 

ערים חכמות (צילום: shutterstock)
רשויות מבוססות כלכלית יכולות להשקיע מתקציביהן לטובת קידום פרויקטים טכנולוגיים חדשניים. (צילום: shutterstock)

אין כל הבדל בצורך טכנולוגי בין תל אביב לרשות הכי קטנה ואין כל סיבה שכל רשות תפתח מערכות לעצמה. מה שטוב לתל אביב טוב בהכרח לשאר. אין כל הבדל בין התושבים והרשויות נמצאות שם רק כדי לשרת אותם.

 

עד היום משרדי הממשלה לא השכילו לעבוד מול גוף מתכלל אחד שמכיר, מייצג ומבין את ה"שפה" של הרשויות המקומיות. התקציבים הנקודתיים שמייעדים משרדי הממשלה לא מנוצלים וחוזרים לקופת האוצר. כל אלו, מונעים ממדינת ישראל לממש את ייעודה להפוך לחדשנית ומתקדמת.

 

כדי להוביל בשורה אמיתית בתחום החדשנות, שתורגש בכל בית בישראל, יש לחשוב אחרת. המרכז מכיר ועובד עם הרשויות בצורה שוטפת, יודע לתת מענה לצרכיהם ולרכז את הנושא והובלתו ברמה מערכתית שתחסוך עלויות פיתוח ותפעול. כל הליך שיתבצע בשיתוף עמו ובהובלתו יביא למיקסום התועלת בכל רשות ורשות.

 

ארי שטיינברג, משנה למנכ
ארי שטיינברג, משנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי.

מתוך הצורך שזיהה, מוביל מרכז השלטון המקומי (ב-27-28.2 במרכז הירידים בתל אביב) יריד חדשנות אורבנית - Muni Expo, שמחבר בין מקבלי ההחלטות בשלטון המקומי, לבין כלל השחקנים והמוצרים החדשניים ביותר בשוק המוניציפאלי ובשוק האזרחי כולו.

 

בעתיד הקרוב מתכוון מרכז השלטון המקומי להציע לרשויות, תחת פלטפורמה אחת, מגוון של מערכות ויישומים טכנולוגיים בתחומי הליבה, כגון: GIS, מערכות גבייה, פניות ציבור, רישום לגנים, הזמנות רכש, מערכות וטרינריה, ניהול חוזים וכח אדם, שכר ומשאבי אנוש ולחסוך לרשויות הקמת תשתיות עלויות תפעול ועוד.

 

השיפור בשירותים יוביל להתייעלות משמעותית בקרב הרשויות החלשות, יגדיל את תקציביהן ו"יעמיד אותן על הרגליים". תושבים יוכלו לפנות לרשות בקלות והרשות תוכל לחסוך משאבים רבים בתפעול ומענה.

 

ערים חכמות (צילום: shutterstock)
ערים חכמות(צילום: shutterstock)

 

צריך לזכור כי הרשויות המקומיות משפיעות ישירות על איכות חייהם של תושבי מדינת ישראל בכל התחומים החל מספורט, רווחה , תרבות, תחבורה, ביטחון אישי. דמיינו לכם שכל אלו היו ניתנים ביעילות, זריזות ומרחק לחיצה. זה אפשרי - וזה יקרה. רק תנו לשלטון המקומי את הכלים והתקציבים לקדם את הרשויות לעבר העתיד.

 

הכותב הוא משנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי ויוזם Muni Expo יריד החדשנות האורבנית הגדול במזה"ת.

 

בשיתוף ועידת השלטון המקומי לחדשנות

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים