שתף קטע נבחר

אלו התקלות הנפוצות במכשירי חשמל במטבח

מקרר, מדיח, תנור וכיריים הם ה"כוכבים" של המטבח. תקלה בהם, יכולה להיות מאוד מעצבנת. בשונה מטוסטר או קומקום שקל וזול להחליף, הרי שמכשירי חשמל אלו, יקרים יותר, ופעמים רבות התיקון שלהם משתלם. מה תוכלו לתקן בעצמכם ומה יחייב הזמנת טכנאי? אתר "המקצוענים" עם המדריך

כאשר אנו רוכשים מכשירי חשמל, נשאף שהם יחזיקו מעמד כמה שיותר זמן, שכן מכשירים אלו יקרים ולא נרצה להחליף אותם בתדירות גבוהה. גם אם קנינו מכשיר חשמלי מחברה מוכרת והמכשיר עלה מאות או אלפי שקלים, לעתים יופיעו בו תקלות, אם בעקבות שימוש לא נכון או אם התקלות נגרמו עקב שחיקתו משימוש של שנים.

 

התקלות יכולות להיות מגוונות. החל מתקלות קטנות שמפריעות לשימוש מיטבי במוצר ועד לתקלות שעלולות לסכן את חיינו מבלי שאפילו נדע זאת.

 

בין אם מדובר בתיקון המכשיר באופן עצמאי או על ידי טכנאי, יש מספר טיפים ודרכים שיעזרו לכם לעשות שימוש נכון במכשירים שימזערו תקלות ויבטיחו שיאריכו חיים.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

אלו התקלות הנפוצות במקרר

"לפני שאתם ניגשים לתקן תקלה במקרר, חובה לנתק אותו מהחשמל", ממליצים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "כמו כן, כדי להימנע מתקלות במקרר באופן כללי, חשוב מאוד להקפיד לחבר אותו לשקע כוח ייחודי, ולא להשתמש במפצל חשמל לצורך הפעלת המקרר".

 

התקלה הנפוצה ביותר - רעש מהמקרר: "טבעי שכעבור תקופה מסוימת של שימוש במקרר הוא ירעיש במידה מעטה, אך כאשר מדובר ברעש חריג לאורך זמן, בדקו האם המקרר עומד יציב על אריחים ישרים", ממליץ דורון אלטר, סמנכ"ל מכירות בקבוצת פל, חברת שירות וביטוח למוצרי חשמל.

 

בנוסף, בדקו את תנועת הכנפיים של המאווררים. אלטר: "לעיתים קרח או שאריות מזון נתקעים וכך מפריעים לתנועתיות הכנפיים ומקשים על פעולת המקרר. במידה וזו אינה הבעיה, כאשר קיימים רעשים חזקים, לרוב הם נגרמים בשל תקלה בתרמוסטט שאחראי על פעולת המנוע. במצב כזה יש להזמין טכנאי".

 

המנורה הפנימית התקלקלה: "תקלה נפוצה נוספת היא שהמנורה שבתוך המקרר, מפסיקה לעבוד ומקשה על איתור מוצרי המזון במקרר", אומר אלטר. "כדי ליהנות משימוש נוח יותר במקרר, פשוט החליפו אותו".

 

המאוורר של המקרר הפסיק לפעול: במצב כזה, המקרר לא יפעל כראוי. מה עושים? אלטר: "יש לפתוח את דלת המקפיא וללחוץ על הפלסטיק שסמוך לציר, מה שיגרום לרעש של סגירת הדלת בזמן שעל הפלסטיק מופעל לחץ. פעולה זו אמורה לגרום לרעש מהמאוורר. במידה ואין רעש, מדובר בתקלה מורכבת יותר אשר מצריכה ביקור טכנאי".

 

המקרר "מזיע": "תקלה זו נפוצה בעיקר בעונת הקיץ, בה קיימים הבדלי טמפרטורה קיצוניים בסביבה החיצונית של המקרר", מסביר אלטר. "כאשר דלת המקרר נפתחת ונסגרת לעיתים תכופות או שהיא נשארה פתוחה לזמן רב, יכול להיווצר מצב בו יש הצטברות טיפות מים על גוף המקרר מבפנים או מבחוץ. הקפידו על סגירת דלת המקרר בצורה הרמטית, וכך תוכלו להימנע מבעיה זו".

 

"אם גומיות האטם התבלו, החליפו אותן (שימו לב, שבדגמים מסוימים זה לא תיקון כלכלי)", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "אם הדלת קרסה מעומס שימוש ומשקל רב על הציר, הדבר גם ימנע איטום תקין של הדלת, ויהיה צורך לכוון את הדלת מחדש ולהפחית מכמות המוצרים שעליה".

 

המקרר אינו מקרר מספיק או שהוא מקפיא את המוצרים: לעיתים ,המקרר אינו מקרר בצורה מספקת או לחילופין מקפיא מוצרים. אלטר: "כאשר המקרר אינו מקרר, ייתכן והוא עמוס במוצרים וכלים פתוחים המוציאים לחות רבה. במידה וזו לא הבעיה, בדקו את בקר הטמפרטורה הנמצא בתוך המקרר. לעתים, מקור הבעיה הוא שגיאה בבקר. התאימו אותו בהתאם לתקלה, יותר קר או פחות וחכו מספר שעות".

 

לדבריו, "כאשר המקרר מקפיא, אין להפשיר את הקרח בעזרת פן, מים רותחים, שכן אלו מאוד מסוכנים ויכולים לגרום להתחשמלות. במידה והתקלה לא תוקנה, הזמינו טכנאי. יתכן וקיימת בעיה במערכת ההפשרה או שקיימת דליפת גז".

 

עוד כתבות בנושא:

7 טיפים לתחזוקת המקרר  

המדריך הגדול לשיפוץ קטן 

שיפוץ הבית המשותף

 

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

המדיח לא מנקה את הכלים בצורה טובה? אלו הסיבות  

מרבית הבעיות במדיחי כלים הן כאלו שלא מוציאות אותו מכלל פעולה, אלא פשוט גורמת לכך שהכלים לא ייצאו לגמרי נקיים.

 

חסר נוזל הברקה או מלח למדיח: פעמים רבות, הסיבה היא שפשוט חסר נוזל הברקה או מלח למדיח. ואז, הכלים יוצאים מוכתמים, לא מבריקים ולא יבשים. אלטר: "במדיחים החדשים יותר, הדבר כבר הרבה יותר פשוט, וישנה התראה על התצוגה המתריעה האם ישנו חוסר של אחד מהחומרים הנ"ל. שימו לב: יש למלא מלח תמיד לפני תחילת מחזור הדחה ולעולם לא בסופו, מכיוון שגרגרי המלח גורמים נזק למתכת המדיח במידה ויושארו שם מעבר לנדרש".

 

סתימה בממטרות: סיבה נוספת היא סתימה בממטרות של המדיח. "קל יחסית לשלוף את הממטרות ולנקות אותם עם סיכה או מחט, ולאפשר זרימה תקינה של המים דרך הממטרות אל כל הכלים שבמדיח", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".

 

תקלות שנגרמות בצנרת, כתוצאה מהצטברות אבנית: "מומלץ להפעיל את המדיח מדי כמה חודשים כאשר הוא ריק, עם נוזל מיוחד לניקוי יסודי על מנת למנוע הצטברות אבנית במדיח", אומר אלטר. "זאת, משום שבמים בישראל קיימת כמות ניכרת של אבנית. את הנוזל ניתן לרכוש בחנויות הסופרמרקט או בחברות שירות של היבואן".

 

צינור המים של המדיח סגור: " ורואים שאין כניסה או יציאת מים, כדאי לבדוק לפני הכל שאף אחד לא סגר בטעות את ברז צינור המים של המדיח, דבר שיכול לחסוך מבוכה רבה, כמו גם כסף על דמי ביקור טכנאי מיותרים", ממליץ אלטר.

 

סידור לא נכון של הכלים: אם זו לא הבעיה, ובנוסף לכך נשמעים רעשים חריגים בזמן פעילות המדיח, יש לוודא כי הכלים הוכנסו כהלכה. אלטר: "לעיתים לאנשים יש נטייה להעמיס את המדיח בכלים כאשר הם מכסים אחד את השני, במקרה כזה השטיפה לא מגיעה לכלים המוסתרים או שהממטרה לא יכולה להסתובב. כתוצאה מכך תהליך הניקוי לא מתבצע כראוי, והכלים יוצאים מלוכלכים".

 

כיצד ניתן למנוע תקלות נוספות במדיח?

אלטר: "תחזוקה נכונה היא הדבר החסכוני ביותר, כשמדובר במדיח. אם תקפידו לנקות את הפילטר (סנן) ואת הממטרות באופן שוטף ולאחר כל שימוש, לא תצטרכו להחליף אותו לעתים קרובות. פעולה זו תמנע תקלות רבות במדיח".

 

כמו כן, יש לשמור על הזנה חשמלית תקינה במכשיר. אלטר: "המדיח צורך הרבה חשמל בחימום ולכן חשוב לוודא שהמדיח מחובר כהלכה לחשמל ושאין בעיות בחיבורים שמוליכים למכשיר. בנוסף, יש לוודא כי הזנת המים והברז תקינים".

 

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

תנור וכיריים: מהן הסיבות העיקריות לתקלות?  

באשר לתנורים, כדאי לדעת כי ריח שרוף היוצא מהתנור אינו מעיד בהכרח על תקלה, ולעיתים מקורו בהצטברות שאריות מזון או נוזלים לאחר בישול. אלטר: "במידה ואתם נתקלים במקרה שכזה, מומלץ לנקות תחילה את התנור בצורה יסודית ורק לאחר מכן להפעילו".

 

במידה ואתם עדיין מבחינים בריח שרוף בצורה חריגה היוצא מהתנור, יש להזמין טכנאי על מנת לוודא שלא מדובר בתקלה חמורה יותר העלולה לסכן את חייכם.

 

תקלה שכיחה בתנורים היא שלאחר הפסקות חשמל, התנור פשוט מפסיק לעבוד. אלטר: "במקרים כאלה כדאי לנסות לאפס את הטיימר של התנור, מה שעשוי לעיתים לפתור את התקלה בקלות".

 

כמו כן, יש להקפיד לנקות את המוצרים בתכשירי ניקוי ייעודיים לתנורים ולכיריים באופן שוטף. כל שימוש בחומרי ניקוי שאינם מתאימים או קרצוף חזק של המוצרים יכול לגרום לנזק חיצוני, ולהשפיע על תפעול המכשיר באופן ניכר.

 

אלטר: "בכל הקשור לניקיון הכיריים, חשוב שלא להשתמש בכמות גדולה של מים בזמן הניקוי, משום שהדבר עלול ליצור תקלה בהצתה החשמלית אשר מקורה ברטיבות שחדרה למערכת".

 

"במקרה של תקלה כזו, כדאי להמתין מספר ימים לפני שקוראים לטכנאי, ולתת למערכת ההצתה להתייבש מעצמה. במידה והתקלה אינה נפתרה, אין לנסות להדליק אש באופן עיקש, אלא לקרוא לטכנאי".

 

צריכים טכנאי? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"


פורסם לראשונה 29/03/2019 12:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מקרר מקפיא טכנאי מקררים לשימוש כתבות המקצוענים בלבד! מורן
צילום: shutterstock
מומלצים