שתף קטע נבחר

סוף לכאוס בבני ברק? תוקם תחנה מרכזית חדשה

מסוף בן 3 קומות יוקם בכניסה הדרום-מזרחית לעיר, שנחשבת לצרכנית התחבורה הציבורית הראשית במטרופולין. הקווים הבין-עירוניים יצאו ממרכזה

שינוי דרמטי בבני ברק שנחשבת לצרכנית התחבורה הציבורית הראשית במטרופולין תל אביב: מסוף תחבורה ציבורית חדיש יוקם בכניסה הדרום-מזרחית לעיר, כך נודע ל"ממון".

 

איך תחנת רכבת ליד הבית מעלה את ערך הדירה שלכם?

בזכות מחיר למשתכן: הערים שבהן דירות חדשות זולות מיד שנייה

לראשונה מאז המנדט: שיפוץ דרמטי בנמל יפו

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

המסוף החדש, שלפי התכנון יוקם תוך כחמש שנים, יהיה בן שלוש קומות וישמש את האוטובוסים הבין-עירוניים המגיעים ויוצאים מהעיר. המסוף עתיד להתחבר לקו המטרו M3, המתוכנן לעבור ברחוב מתתיהו. כך הוחלט בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב. המסוף ישתרע על שטח של כ-12 דונם סמוך לכביש מס' 4, ויהיה אחד מבין תשעה שיוקמו בעיר.

תחנה מרכזית בני ברק  (הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים)
הדמיה של התחנה המרכזית בבני ברק. תהיה מוכנה בעוד כחמש שנים (הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים)

 

המסופים נועדו לשפר ולהנגיש את התחבורה הציבורית לטובת המשתמשים ולהוציא את תנועת האוטובוסים הבין-עירוניים מלב העיר. תוכנית המתאר שאושרה בשנת 2018 מאפשרת לעיר גם תוספת של כ-10,000 יחידות דיור, תוך מתן דגש על הגדלת היצע שטחי הציבור והשטחים הפתוחים. מתוך תוספת יחידות הדיור המוצעת בתוכנית, כ-8,000 דירות יוקמו במרקם הבנוי הקיים.

 

מיקומה של בני ברק בחלק המזרחי של מטרופולין ת"א בין כביש 4 במזרח ודרך בן גוריון במערב, מאפשר לה להישען על מערכת תחבורה ציבורית ענפה. מערכת זו כוללת קווי אוטובוס רבים, תחנת רכבת כבדה קיימת ושני קווי רכבת קלה - הקו האדום שבבנייה, וכאמור קו המטרו המתוכנן (M3).

 

עוד הוחלט כי רחוב כהנמן, אחד הרחובות הראשיים בעיר, צפוי לעבור מהפך: התחנות לאורך הרחוב יותאמו לצורכי העלייה והירידה של הנוסעים וייתווספו תחנות חדשות. זאת במטרה להוציא את תנועת האוטובוסים הבין-עירוניים מלב העיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים
הדמיה של התחנה המרכזית בבני ברק
הדמיה: בר לוי דיין אדריכלים ומתכנני ערים
מומלצים