שתף קטע נבחר

משקה שקדים אלפרו: 6 שקלים בקפריסין - פי 2 ומעלה בישראל

צרכנית ישראלית גילתה שבמרחק חצי שעת טיסה מוכרים את המשקה האהוב עליה בקצת פחות מ-6 שקלים, בעוד שהיא קונה אותו בארץ ב-16.80 שקלים. מצאנו פערים גם מול בריטניה וגרמניה וכן במשקה סויה. היבואנית שסטוביץ': "המחיר נקבע על-ידי הקמעונאים". קמעונאי: "שסטוביץ מוכרת את המוצר הזה לקמעונאים ב-10.80 שקלים + מע"מ ברוב השנה"

כמה אתם משלמים על משקה שקדים של אלפרו? בקפריסין הטורקית הוא נמכר בפחות משישה שקלים, כך גילתה חברת המערכת יעל, שביקרה באתר נופש בצד הטורקי של האי וקנתה שם את המשקה האהוב עליה - אלפרו שקדים בטעם שוקולד מריר. בדרך כלל היא קונה את המשקה במחיר גבוה כמעט פי 3.

 

יש לכם תלונה? שמתם לב להעלאת מחירים? כתבו לנו >>

 

 

"זה מינימרקט שכל טעמי משקאות השקדים של אלפרו נמכרים בו באותו המחיר. לא האמנתי שאני קונה את זה במחיר הזה - 8.95 לירות טורקיות - פחות משישה שקלים. בישראל אני קונה אותו ב-16.90 שקל בשופרסל שלי כמעט פי שלושה".

 

>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

אלפרו (צילום מסך)
אלפרו(צילום מסך)

ההבדל בין קפריסין למחיר בו יעל קונה את הפריט בישראל: כ-11 שקלים, פער מחירים של 183%, כלומר בשופרסל שלי המוצר עולה כמעט פי שלושה, כאמור. יחד עם זאת, שופרסל שלי נחשבת לרשת עירונית שמחיריה גבוהים. מבדיקה עולה כי המוצר נמכר בישראל ב-17.90 שקל ב-AM:PM  ובסופר-פארם - המחיר הגבוה ביותר שמצאנו ברשתות הגדולות (ברשתות קטנות המשקה נמכר גם ב-18.90 שקל). בשאר הרשתות הגדולות הוא נמכר ב-16.80-13.90 שקל, כשברמי לוי הוא נמכר במבצע כרגע: 11.90 שקל.

אלפרו ()
אלפרו בקפריסין הטורקית: כ-6 שקלים

אלפרו ()
אלפרו בשופרסל שלי: 16.90 שקל

מחירי אלפרו לצרכנים ישראל חו
מחירי אלפרו לצרכנים ישראל חו"ל

 

גם בבריטניה ובגרמניה לרוב הרבה יותר זול מישראל

בדקנו את המחירים גם בקפריסין היוונית, שם המוצרים נמכרים באירו, באתר מיי סופרמרקט הקפריסאי. בניגוד לאתרי מיי סופרמרקט הישראלי והבריטי, באתר הזה לא מוצגים מחירי רשתות לשם השוואה, אלא מחיר בודד למוצר, כך שהוא לא בהכרח מעיד על טווח המחירים הקיים באי.

 

לפי האתר, משקה שקדים אלפרו נמכר ב-12.7 שקלים, בדומה לחלק ממחירי ישראל, או במבצע: 9.4 שקלים - מחיר נמוך ממחירי המבצע בישראל.

 

בדקנו גם את המחירים בבריטניה, לפי אתר השוואות המחירים מיי סופרמרקט, שמציג את מחירי הרשתות הגדולות בבריטניה. המוצר נמכר בכשמונה שקלים בטסקו ובמבצע ב-1.25-1 ליש"ט: 5.9-4.7 שקלים ליחידה (המחיר הנמוך ביותר: במוריסונס) - פער של 153% לעומת מחיר המבצע הנמוך ביותר בישראל. כלומר גם בבריטניה הרבה יותר זול מישראל.

 

בהמבורג שבגרמניה מצאנו את המוצר באחד מסניפי רשת EDEKA ב-12 שקלים ללא מבצע: מחיר גבוה מהמחירים בבריטניה אך נמוך ממחירי ישראל, שכן בארץ 12 שקלים נחשב למחיר מבצע בלבד.

אלפרו (צילום מסך)
מחירי אלפרו שקדים מריר בבריטניה(צילום מסך)

אלפרו ()
מחירי משקאות השקדים של אלפרו ב-EDEKE בהמבורג

 

גם משקה סויה אלפרו נמכר בישראל ביוקר

בדקנו גם כמה עולה משקה סויה של אלפרו. האם פערי המחירים גדולים גם במשקה הנפוץ יותר שאלפרו משווקת? בישראל, מחיר משקאות הסויה של אלפרו בסניפי הרשתות דומה פחות או יותר למחירי משקה השקדים, רק שבסויה, 11.90 שקל זה לא מחיר מבצע, אלא אחד המחירים של המשקה, למעשה המחיר הנמוך ביותר שלו. המחיר הגבוה ביותר של משקה הסויה הוא 17.90 שקל. במבצע המשקה נמכר בסביבות 13 שקל ומחיר המבצע הנמוך ביותר שמצאנו עבורו היה 11.18 שקלים (הנחה של 25% ברשת שוק מהדרין).

 

כמה עולה משקה סויה בקפריסין? התיירת הישראלית שביקרה בצד הטורקי טוענת שכל המשקאות הוצעו באותו מחיר, אך היא לא תיעדה את מחיריהם. באתר מיי סופרמרקט הקפריסאי-יווני משקה סויה אלפרו נמכר ב-10.3 שקלים - מחיר נמוך ממחירי ישראל ופער של 70% לעומת המחיר הגבוה ביותר בישראל. במבצע הוא נמכר שם ב-8.5 שקלים - מחיר נמוך בכשלושה שקלים לעומת מחירי המבצע בישראל, פער של 30%.

 

ברשתות בבריטניה, המשקה נמכר ב-6.6 שקלים בטסקו ואוקדו פער של 171% לעומת המחיר הגבוה ביותר בישראל. במבצעים הוא נמכר בהחל מ-4.7 שקלים (במוריסונס) פער של 137% לעומת מחיר המבצע הנמוך ביותר בישראל.

 

ב-EDEKA בהמבורג, גרמניה, הוא נמכר ב-8 שקלים ללא מבצע - שוב מחיר נמוך ממחירי ישראל ואפילו נמוך ממחיר המבצע הנמוך ביותר בישראל. כלומר גם גרסת הסויה יקרה יותר בישראל.

אלפרו (צילום מסך)
מחירי אלפרו סויה בבריטניה(צילום מסך)
 

המוצר מיובא לארץ על ידי שסטוביץ שמייבאת לארץ גם את פסטה ברילה, ליידי ספיד סטיק, או.בה, פלמוליב וקולגייט בין היתר. שסטוביץ היא אחת החברות שעמדו במרכז הדרישה של משרד הכלכלה לחשוף באלו מחירים נמכרים מוצרי טואלטיקה שלה במדינות נבחרות בעולם.

 

משסטוביץ נמסר בתגובה: "קיימים הבדלים במחיר של מוצרים זהים בין חנויות שונות באותה מדינה ובטח בין מדינות. המוצר מוצע גם בישראל בטווח מחירים רחב שבסופו של דבר נקבע ע״י הקמעונאי".

 

קמעונאי אמר בתגובה ל-ynet: "שסטוביץ אומרים שאת המחיר קובע הקמעונאי אבל הם מוכרים את המוצר הזה לקמעונאים ב-10.80 שקלים + מע"מ, כשברוב השנה אין בכלל מבצעים על הפריט הזה. זו הסיבה שקצת קשה למכור לצרכנים ב-6 שקלים כולל מעמ ורווח לקמעונאי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים