שתף קטע נבחר

לראשונה: תו תקן ישראלי לעריסת פלסטיק לתינוקות

התו הוענק לעריסת הפלסטיק של בייביטק לאחר שהוכנסו בה שיפורים בטיחותיים המונעים את הסכנה של הילכדות ראש התינוק בין המוטות ואת סכנת התהפכות העריסה

לראשונה אושר תו תקן ישראלי לעריסות תינוק מתקפלות מפלסטיק. התו הוענק לעריסת הפלסטיק של בייביטק.

 

ארה"ב: ריקול לעריסות פישר פרייס לאחר מוות של עשרות תינוקות

אזהרה: בימבה ג'וק עלולה לסכן ילדים

ההורים מוחים: האגיס הפחיתה את מספר המגבונים

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

עריסות מתקפלות מפלסטיק נחשבות מסוכנות בגלל חשש להילכדות הראש של התינוק בין המוטות, וגם בשל סכנת התהפכות קלה של העריסה. למרות זאת להערכת ניר גודארד, מנכ"ל מוצצים, מדי שנה נמכרות בישראל כ-60 אלף עריסות פלסטיק. הסיבות לפופולריות שלהן: הן קטנות ומתקפלות בקלות בהשוואה למיטת תינוק רגילה, וזולות - עריסה עולה 300-400 שקל. במוצצים מסרו שיחלו למכור את העריסות עם תו התקן בקרוב.

עריסה בייביטק (צילום: דינה דבש)
עריסה של בייביטק(צילום: דינה דבש)

  

"מדובר במוצר ישראלי מובהק", מציינים גודארד ואילן טהורי מ"בייביטק" שהשקיע כמיליון שקל במהלך שש שנים כדי לייצר עריסה בטיחותית שתעמוד בדרישות התקן. "זה היה חשוב לנו גם לשוק המקומי וגם ליצוא. ללא תו תקן לא יכולנו לייצא", הסביר טהורי. "הקמנו מעבדה במפעל לפי דרישת מכון התקנים לוודא שהעריסות יציבות, הפלסטיק לא מתעוות ואין חומרים רעילים".

 

העריסות שקיבלו את תו התקן עמדו במבחן הודות לכמה שדרוגים שנעשו בהן: הן מורכבות ממוטות עבים יותר בהשוואה לעריסות האחרות, דבר שמונע מהפלסטיק להתעוות ובכך מצטמצמת הסכנה של הילכדות הראש של התינוק בין המוטות. בנוסף טופלה גם הסכנה שבגבהי המזרן ושונתה שיטת הפתיחה והסגירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דינה דבש
עריסה של בייביטק
צילום: דינה דבש
מומלצים