שתף קטע נבחר

המלחמה על הגבעה שמשדרת לכל אזור גוש דן

עיריית גבעתיים ביקשה מביהמ"ש להפסיק את השימוש במתקנים בגבעת קוזלובסקי, בהם תורן עמוס באנטנות. חברות הסלולר: "המתקן הוקם כחוק ועומד בכל התקנים"

עיריית גבעתיים מעלה הילוך במאבק על גבעת קוזלובסקי, מסמלי העיר: ביקשה מביהמ"ש להורות על הפסקת השימוש במבנים ובמתקנים במקום - בהם תורן עצום עם אנטנות שידור שבשימוש "כאן" והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, ואנטנות סלולר שבשימוש סלקום ופלאפון.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

הבעלים של אמריקן איגל מוכר קוטג'ים עם נוף לים

חשיפה: המיזם שנועד להפוך את ערי הפיתוח למרכזי מגורים, תעסוקה ותרבות

כך מרוויחים הקיבוצים עשרות מיליוני שקלים מעסקאות נדל"ן

  

ל-ynet נודע כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ביקשה מביהמ"ש לעניינים מקומיים להורות לבעלי השטח ולמשתמשים במתקנים להפסיק את השימוש בהם. לטענתה הוא מנוגד לתב"ע החלה במקום, ומתבצע ללא היתרי בנייה. דיון בבקשה נקבע ל-19 בספטמבר.

גבעת קוזלובסקי בגבעתיים (צילום: דב גרינבלט)
גבעת קוזלובסקי בגבעתיים(צילום: דב גרינבלט)
 

גבעת קוזלובסקי היא מובלעת בלב גבעתיים בשטח כ-32 דונם, הצופה לנופי גוש דן. מדובר בנקודה הגבוהה ביותר באזור גוש דן, ולכן שימשה להקמת האנטנות. רוב השטח שייך לעיריית תל אביב – על שבעה דונמים נמצאים מאגר המים של מי אביבים וגם בית (של משפחתה של הזמרת מירי אלוני), וכ-22.6 דונם הם לייעוד ציבורי. 2.4 הדונמים הנותרים הם בבעלות פרטית, ונמצאים בשטח השיפוט של עיריית גבעתיים.

 

השטח היה בבעלות בזק. זו הציבה בו מבנים ומתקנים, בהם תורן בגובה 70 מטר. ב-2006 השטח נמכר לקבוצת יזמים פרטיים, שהשכירו את המתקנים והמבנים, בהם מבנה שעל גגו הותקנו אנטנות הסלולר – מוקד משמעותי של שידורי סלולר במרחב זה. במקום גם מבנים טכניים והתורן שמושכרים לבזק, שמשכירה אותם מצדה לרשות השנייה ול"כאן", שמשדר ממנה את "קול המוזיקה" ו"כאן מורשת". כן במקום מבנה שהיה מחסן, וכיום כולל שלוש יחידות דיור.

 

לפי גורמים בחברות הסלולר, יש להם כל האישורים; לדברי באת-כוח הוועדה, עו"ד יעל נחמן, "אולי יש להם היתרים מהמשרד להגנת הסביבה, אבל מתקן גישה אלחוטי לא דורש היתר בנייה, ואי אפשר לבנות מתקן כזה על מבנה שאין לו היתר".

 

אתר טבע עירוני

עיריית גבעתיים מנסה שנים לקדם את שמירת הגבעה כאתר טבע עירוני המשלב מוסדות ציבור, בהמשך למאבקים שניהלו תושבים. היא התנגדה למיזמי נדל"ן שביקשו הבעלים הפרטיים לקדם בקרקע, וכן החלה לפני כשנתיים בהליך להפקעת 25 דונם מעיריית תל אביב ומהבעלי השטח, שמצוי בתביעות הדדיות.

 

מפורום החברות הסלולריות נמסר, בשם פלאפון וסלקום, כי "המתקן הוקם כחוק ועומד בתקני המשרד להגנת הסביבה. צריך אנטנות במרכזי הערים בשביל קליטה וכדי להפחית קרינה מהמכשיר הנייד וממתקני השידור". כאן והרשות השנייה מסרו כי יגיבו כאשר הפנייה תתקבל.

 

בעלי השטח מסרו: "ביקשנו היתר למגורי סטודנטים וגני ילדים, אך העירייה לא רק שהקפיאה את התכנון, אלא הפקיעה את כל המתחם חד צדדית. על כך ערערנו יחד עם עיריית תל אביב. אף שחוקיות ההפקעה טרם הוכרעה, ביקשה העירייה צו להפסקת שידורים, תוך כוונה לפגוע בעשרות אלפי בתי אב".

 

בזק מסרה: "מדובר בהליך המשך להליכים קודמים לפינוי התורן. טרם ניתנו צווים". לגבי המבנה הטכני נמסר: "נגיב בביהמ"ש".

 

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, מסר כי "אנו נמשיך ונפעל בכל דרך ומול כל מי שנידרש, על מנת להסיר את האנטנות ומפגעי הקרינה במטרה לשמור על הגבעה כריאה ירוקה וכשטח עירוני למען תושבי גבעתיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דב גרינבלט
גבעת קוזלובסקי גבעתיים
צילום: דב גרינבלט
מומלצים