שתף קטע נבחר

איך להיפרד סוף סוף מהשכירות ולרכוש דירה

רוצים לעשות את הצעד המשמעותי אבל המצב הכלכלי מרתיע אתכם? צפו בליאור מחולון מנסה ליישב את משוואת ההכנסות/הוצאות בעזרת מנהל הסניף

בשיתוף בנק הפועלים

 

 

המירוץ לדירה והמעבר משכירות לרכישת נכס ותשלום משכנתא הם מהאתגרים הגדולים ביותר העומדים כיום בפני זוגות צעירים בישראל. החישוב הכלכלי להיתכנות של צעד משמעותי כזה צריך לכלול לא רק את ההכנסות וההוצאות של בני הזוג, אלא גם את ההון העצמי שהם מביאים איתם כדי להתחיל את התהליך. איך זה עובד? ואיך מתגברים על המכשולים הכלכליים? המקרה של ליאור, בן 36 מחולון, שופך אור על התהליך הדרוש במסגרת פרויקט "משפחה בצמיחה 6".

 

  • מעוניינים להירשם לפרויקט "משפחה בצמיחה 6"? - לחצו כאן

 

"יש לנו שני ילדים מהממים בני 4 ו-6, ואנחנו מאוד רוצים לקנות דירה אבל קשה לנו לחסוך", הוא מספר. "אני מנהל שיווק בחברת קוסמטיקה, מרוויח 9.5 אלף שקל בחודש נטו ואשתי מנהלת חשבונות שמרוויחה 8.5 אלף שקל נטו. אנחנו גרים בשכירות ומשלמים 5,000 שקל בחודש".

 

מול הכנסות של כ-18 אלף שקל בחודש, ההוצאות של ליאו ורעייתו עומדות על 18.5 אלף שקל בחודש, וכוללות צהרונים, החזקת רכב, קניות, חשמל, ארנונה, ועד בית, מים, תקשורת, ביגוד, פנאי, החזרת הלוואה ועוד. במילים אחרות, בכל חודש נמצאת המשפחה במינוס של 500 שקל.

 

"אנחנו מרגישים שאנחנו בשלב שנמאס לנו לזרוק כסף על שכירות במקום שיילך על תשלומי משכנתא", הוא מסביר. "לאחרונה קיבלנו ירושה, אז יש לנו כרגע הון עצמי של 350 אלף שקל. הדירה שאנחנו רוצים לקנות היא בת ארבעה חדרים בחולון, חדשה מקבלן, ומחירה 1.8 מיליון שקל. זה צעד גדול ואולי קצת יותר ממה שאנחנו מסוגלים כרגע. אשמח לקבל עזרה".

טסטה משפחה בצמיחה משכנתא משכנתה ()

שאול חמרה בנק הפועלים ()
מנהל סניף בנק הפועלים בקריית אונו, שאול חמרה. "יש מציאות בשוק"

 

 

על השאלות של ליאור עונה מנהל סניף בנק הפועלים בקריית אונו, שאול חמרה: "קודם כל אני מציע לליאור לקחת נשימה עמוקה. בסך הכול המצב שלכם הוא בסדר, אבל תמיד אפשר לשפר קצת.

 

"כדי לממן דירה ראשונה ויחידה נדרש הון עצמי של 25% מגובה הנכס והבנק יאשר מימון של עד 75%. במקרה שלכם, תצטרכו הון עצמי של 450 אלף שקל וזה למעשה אומר שכרגע חסרים לכם 100 אלף שקל. לכן יש לכם כמה משימות.

 

"קודם כל חייבים לסגור את המינוס. אתם צריכים לצמצם את ההוצאות החודשיות ולהגיע לאיזון עם ההכנסות. איפה שאפשר תנסו לייצר תחרות בין נותני השירות וככה תורידו את ההוצאות השוטפות של הבית ואת הוצאות המחייה. אפשר לנסות לצמצם קצת בחשמל ובאופן כללי בשנה הקרובה לקנות רק מה שצריך. נכון, זה ירגיש שרמת ואיכות החיים שלכם תיפגע, אבל אתם תלמדו מהר מאוד שאפשר לחיות טוב מאוד גם עם קצת פחות.

 

"המשימה השנייה היא לנסות ולקבל סיוע מבני משפחה להשלמת ההון העצמי. זה יכול להיות בצורה של הלוואה או בצורה של מתנה. האופציה האחרונה היא לנסות להוריד את מחיר הדירה או לבחור דירה עם מחיר שמתאים לכם יותר. לפעמים יש מציאות בשוק. במקרה שלכם מדובר בדירה שעולה 1.6 מיליון שקל. אז שיהיה לכם המון בהצלחה".

פרויקט "משפחה בצמיחה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף בנק הפועלים, חוזר בפעם השישית. במסגרתו ייבחרו חמש משפחות שמתמודדות עם קשיים או עם לבטים הנוגעים לתקציב שלהן. הן יספרו את סיפורן ויקבלו ייעוץ שיסייע להן לשפר את ההתנהלות הכלכלית.

 

הפרויקט יעסוק השנה בין השאר במה חשוב לדעת כשלוקחים משכנתה, ניהול העו"ש והמינוס, חינוך פיננסי לילדים ושליטה בכלים דיגיטליים לביצוע פעולות בנקאיות. המשפחות שייבחרו יספרו את סיפורן במוסף "ממון", באתר ynet וברשתות החברתיות.

 

  • מה מקבלים: המשפחות שיסיימו בהצלחה את הפרויקט יזכו במענק השתתפות על סך 20 אלף שקל בחסות בנק הפועלים.

 

איך נרשמים: משפחות שמעוניינות להירשם מוזמנות למלא את טופס ההרשמה עד 19 ביולי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים