שתף קטע נבחר

אחרי מחלקות החשמל וכלי הבית: המשביר סוגרת את מחלקות הטואלטיקה

על רקע שחיקה ברווחיות בתחום ורצון להתמקד באופנה, החליטה המשביר שבשליטת רמי שביט לסגור את מחלקות הטואלטיקה הכוללות דאודורנטים, כלי גילוח ומוצרי שמפו. שביט: "מכירות הקוסמטיקה מגיעות ל-300 מיליון שקל בשנה, הטואלטיקה ל-30 מיליון שקל"

המשביר לצרכן סוגרת את מחלקות הטואלטיקה: לאחר מכירת רשת ניו פארם (הממותגת כיום BE) לשופרסל, קטן כוח הקנייה של המשביר, והיא איבדה את היתרון היחסי אל מול ספקי הטואלטיקה.

 

רמי שביט: "הגעתי לתחתית, מפה אפשר רק לעלות"

מלחמת הפארמים ועליית מותגי הטיפוח: האם הצרכנים מרוויחים מזה?

פוקס והמשביר נגד הטבות לקניות אונליין מחו"ל: "נקים מפלגת קמעונאים ונשבית קניונים"

 

במקביל, הרווחיות בענף הטואלטיקה נשחקת על רקע התחזקות היבוא המקביל והיבוא האישי מחו"ל, ובמשביר החליטו לפנות את שטחי המסחר של המוצרים כדי לחזק את מותגי אופנה, בהם פונט רומא ומורגן, וכן את מחלקות הספורט ומחלקות בגדי הילדים.

1 ()
רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן
 

בנוסף פועל המשביר לצמצם את היבוא המקביל. בימים אלה הפסיק המשביר את היבוא המקביל של המותג נאוטיקה ומנהל מו"מ מתקדם עם קבוצת בריל, היבואנית הרשמית של המותג.

 

לרמי שביט, בעל השליטה במשביר, תמיד הפריעה העובדה שרשת המשביר לא נתפסת כגוף אופנה, ובשנים האחרונות נראה כי הוא עושה מאמצים להפוך לשחקן משמעותי בענף זה. הרשת צמצמה בשנתיים האחרונות גם את מחלקות מוצרי החשמל וכלי הבית והגדילה את מחלקות ההלבשה התחתונה של הגברים. כעת, מצטמצמות גם מחלקות הטואלטיקה הפחות רווחיות.

המותג מורגן למשביר לצרכן (צילום: רפי דלויה)
מפנים שטחי טואליטיקה על מנת לחזק את מותגי האופנה(צילום: רפי דלויה)
 

"הרווח הגולמי בתחום הטואלטיקה נשחק", אמר שביט לכלכליסט."רשת BE של שופרסל קונה טואלטיקה במחירים יותר זולים ממני. אני מרוויח על שמפו שקל אחד. מכירות הקוסמטיקה שלי מגיעות ל-300 מיליון שקל, אבל בטואלטיקה אני מוכר רק ב-30 מיליון שקל בשנה - וזה לא משתלם".

 

לדבריו, "בשנתיים האחרונות משקיעה המשביר 30 מיליון שקל בהתאמות של שטחי המסחר בכל 38 סניפיה. אני מחויב לעשות את זה בגלל הפדיון למ"ר, החדשנות, הבידול, חווית הקנייה, והתחרות מהאינטרנט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ערן יופי כהן
טואלטיקה במשביר לצרכן
צילום: ערן יופי כהן
מומלצים