שתף קטע נבחר

הגרלת דיור בר השגה בת"א: 6,600 מתחרים על 50 דירות

להגרלה נרשמו לראשונה רווקים וזוגות בלי ילדים, שיתחרו על דירות 2 חדרים שיושכרו במשך 5 שנים ב-4,200 שקל בחודש. אכלוס 25 הדירות הראשונות בפרויקט גינדי צפוי ברבעון האחרון של השנה, השאר בתחילת 2020

6,600 מתחרים על 50 דירות בשכירות מוזלת: עיריית תל אביב-יפו והחברה העירונית עזרה וביצרון ערכו היום (ג') את ההגרלה השישית במספר לדיור בר השגה בעיר ללא הפסקה. לראשונה נפתחה ההגרלה, המציעה 50 דירות לשכירות ארוכת טווח במשך חמש שנים, לרווקים ולזוגות ללא ילדים בלבד. במסגרת ההגרלה ישלמו השוכרים שכר דירה מופחת בגובה של 4,200 שקל עבור דירת שני חדרים בפרויקט החשמונאים בשוק הסיטונאי - גינדי TLV.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

דיור בר השגה? 2,500 מתחרים על 84 דירות בתל אביב

5,000 שקל בחודש במידטאון: נפתחה ההרשמה לדיור בר השגה בת"א

דיור בר השגה בקרית אונו: 2 חדרים בפחות ממליון שקל

נחתמה עסקת השוק הסיטונאי בתל-אביב

 

על פי נתוני עזרה ובצרון, האמונה על ניהול הפרויקט, מבין הנרשמים להגרלה, 69% הם רווקים, ו-31% זוגות ללא ילדים, כאשר הגיל הממוצע של הנרשמים עומד על 32.

   (הדמיה: באדיבות גינדי TLV)
פרויקט השוק הסיטונאי(הדמיה: באדיבות גינדי TLV)
  

השוק הסיטונאי הוא פרויקט עירוני חדש ברחוב החשמונאים 96, בפינת הרחובות קרליבך והחשמונאים, שבמרכזו הוקם קניון פאשן TLV. לפרויקט הדיור בר השגה הוקצו 50 דירות בנות שני חדרים בשטח של כ-52 מ"ר עם מרפסת בשטח של שישה מ"ר. אכלוס מחצית מהדירות צפוי ברבעון האחרון של 2019 ואכלוס 25 הדירות הנוספות ייערך במהלך הרבעון הראשון של 2020.

 

הזכיות כפופות בעמידת המתמודדים בשישה קריטריונים לזכאות שקבעה מועצת העירייה ובחתימת המתמודדים על חוזה שכירות מול היזם. הקריטריונים כוללים, בין היתר, היעדר בעלות על דירה, תושבות בתל אביב-יפו (במשך שלוש השנים האחרונות לפחות או במשך ארבע שנים לפחות מתוך עשר השנים האחרונות שקדמו למועד הקובע) וגיל שאינו עולה על 45. כמו כן, על המועמדים להיות בעלי הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי. העירייה מקדמת בסך הכל אישורי בנייה לכ-2,600 יחידות דיור בנות השגה בתב"עות (תוכניות בניין עיר) המובאות לאישור הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

 

ראש העירייה, רון חולדאי, ציין כי "המציאות הישראלית שבה אפילו בני/ות מעמד הביניים יכולים רק לחלום על רכישת דירה - היא תולדה של תפיסת עולם והחלטות ממשלתיות שהשאירו את נושא הדיור לכוחות השוק, במקום לראות בקורת גג זכות בסיסית המוקנית לכל אדם. עיריית תל אביב יפו היא הרשות הראשונה בישראל שהעמידה את נושא יוקר הדיור והמחייה בראש סדר עדיפויותיה. בכלים המצומצמים העומדים לרשותה, העירייה מקדמת פרויקטים לדיור בר השגה ותכניות להתחדשות עירונית להגדלת מצאי הדירות בשוק. אמנם לבדנו איננו יכולים להטות את המאזניים הכורעים תחת כוחו של השוק החופשי - אך בזכות מחקר מעמיק וחשיבה יצירתית, הצלחנו ליצר מודל ראשון מסוגו בארץ שניתן ליישמו בישראל כולה, ועולה בידינו לספק מלאי של מאות יחידות דיור בהישג יד, ואלפי דירות עוד בתכנון. אין לי אלא לשאוף ולקוות שהמודל המתהווה בתל אביב יפו ישמש דוגמא שתאפשר לממשלת ישראל להצטרף למהלך וליזום פרויקטים דומים בכל רחבי הארץ".

 

מנכ"ל עזרה ובצרון, אלי גינזברג, הוסיף: "בכל הגרלה אנחנו רואים עלייה נוספת בביקושים לדיור בר השגה, והפעם הגענו למספר שיא של נרשמים. המספרים מעידים כי הפנייה לקהל הרווקים והזוגות ללא ילדים בהחלט הייתה נכונה והכרחית. אנו מקבלים כל העת משובים מהתושבים ומתאימים עצמנו כמיטב יכולתנו לצרכיהם ולבקשותיהם, ואנו שמחים לראות כי מאמצים אלה מביאים כל שנה עוד ועוד תושבים ליהנות מדיור איכותי בלב המדינה, במחירים ברי השגה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: באדיבות גינדי TLV
פרויקט השוק הסיטונאי
הדמיה: באדיבות גינדי TLV
מומלצים