שתף קטע נבחר

רשות המיסים: נעצור בעלי חשבונות בחו"ל שלא דיווחו על כספם

לדברי מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, חלק מהישראלים שיעצרו ניסו לסגור את החשבון שלהם בטרם הגיעו אליהם החוקרים. מדובר בעיקר בחשבונות בשוויץ. "מי שמשלם מס כחוק ידע שהוא לא פראיי. נגיע אל כל מי שבחר לא לדווח"

 

 

בימים הקרובים צפויים חוקרי רשות המיסים לבצע מעצרים של בעלי חשבונות בחו"ל, בעיקר בשוויץ, שלא דיווחו על כספם. כך אמר היום (ב') מנהל רשות המיסים, ערן יעקב. לדבריו, חלק מהם ניסו לסגור את החשבון בטרם הגיעו אליהם החוקרים, אולם ברשות התקבלו רשימות שכללו גם אותם.

 

בעקבות מעצר הישראלים: "חלון הזמנים לדיווח על חשבונות בחו"ל עומד להיסגר"

לא רק עומר אדם: בעיית המס של ישראלים עם דרכון אמריקני

יש לכם מה להצהיר? כך תפעלו נכון מול רשות המיסים

 

את הדברים אמר יעקב בכנס ה-50 של לשכת יועצי המס באילת. "בסוף השנה יסתיים תהליך הגילוי מרצון, אותו אפשרנו מתוך תפיסה והבנה לתת לציבור הזדמנות לתקן את דרכיו ולקבל הגנה מהעולם הפלילי, אם אנשים יגלו ביוזמתם שיש להם חשבון בנק בחו"ל שעליו לא דיווחו עד כה. קיבלנו מחו"ל לא מעט נתונים, ואנחנו מעבדים אותם. מתברר שיש ישראלים רבים שלא דיווחו על חשבונותיהם", ציין יעקב.

מנהל רשות המסים ערן יעקב על רקע משרדים של מס הכנסה (צילומים: אוהד צויגנברג, דנה קופל)
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב(צילומים: אוהד צויגנברג, דנה קופל)

"קיבלנו מהשוויצרים מידע על כאלה שסגרו את חשבונות הבנק שלהם לפני שהכל התחיל, בתקווה שלא יעלו עליהם", המשיך מנהל רשות המיסים, "אני מודיע בצער רב שניאלץ בשבועות הקרובים לערוך מעצרים של אנשים שבחרו ללכת בדרך הלא הנכונה".

 

הוא הוסיף כי "הציבור חייב להפנים את זה: הדבר חשוב גם מול מי שמעלים הכנסות או מדווח בחסר, וגם מול מי שכן משלם מס כחוק - שיידע שהוא לא פראייר ושעזר למדינת ישראל להצליח. תסמכו עלינו, נגיע אל כל מי שבחר לא לדווח כחוק".

 

נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי, הגיב על הדברים ואמר כי במקרים האלה "אי אפשר לדרוש מרשות המיסים להילחם בהון השחור, כשעיני החוקרים עצומות. חייבים להעביר להם מידע על כל מה שיעזור להילחם בהון השחור, כי הוא פוגע בכולנו". יצוין כי בימים האחרונים בוצעו שישה מעצרים ראשונים של ישראלים על פי רשימות שהתקבלו מרשויות מס בחו"ל, בהם שניים שניהלו חשבון בנק בנורבגיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילומים: אוהד צויגנברג, דנה קופל
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב
צילומים: אוהד צויגנברג, דנה קופל
מומלצים