שתף קטע נבחר

אתרי הסקי למשפחות הטובים באירופה

מגזין הסקי המוביל ריידסטור ריכז את המלצותיהם של כמה מאלופי הגלישה האירופיים לאתרי הנופש המשפחתי המומלצים

אוסטריה

מלכת הסקי האירופית, השוכנת בצל האלפים, מציעה אתר לכל דורש. רבים מהאתרים בה משמרים את הקסם הטירולי והאירוח הכפרי החם. תמצאו בה שפע אתרים העונים על חופשת הסקי האידיאלית שדמיונכם מצייר, כשבכולם יש גם משטחי אימון לילדים. עבור משפחות מומלץ במיוחד אתר אלמאו (Ellmau), המציע חופשה במחירים נמוכים לכל המשפחה, כולל אפשרויות פנאי לילדים ומדרונות נהדרים למתחילים.

 

אישגל-זמנאון (Ischgl-Samnaun), אתר המציע גם גלישה באזורי שלג טרי (פודרה). מכאן תוכלו לגלוש לשווייץ ולכפר זמנאון שמשמש כאטרקציית דיוטי־פרי. פעילויות למשפחה ואזורים לילדים משלימים את התמונה. בזולדן (Solden) משפחות עם ילדים קטנים ימצאו גני ילדים מצוידים כדי להקל על ההורים.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

איטליה

עם שלל אתרי סקי גדולים בהרי הדולומיטים, איטליה מציעה מסלולים אינסופיים, נופים עוצרי נשימה, וכמובן - את האוכל האיטלקי. חלק מהמסלולים משקיפים גם על הים התיכון. אלטה בדייה (Alta Badia) קלאסי למשפחות, עם בתי ספר לגלישה, גני ילדים ואזורי משחקים ומרחבי גלישה למתחילים, כשילדים עד גיל 8 נכנסים חינם עם הוריהם.

 

בורמיו (Bormio) מציעה את המתלול הגבוה ביותר באיטליה - 1,787 מ' של גלישה במדרון, עם הרבה שלג טבעי ואזורים לכל הרמות. משפחות וילדים ייהנו מגני הילדים ומעליות הילדים. העיירה מהווה אטרקציה בפני עצמה, עם הקסם הישן, והרבה בתי ספא שניזונים ממעיינות מינרליים חמים. ליביניו (Livigno) מציעה תמורה נהדרת לכספכם, עם מחירים נמוכים בהרבה בהשוואה לאתרים אחרים באותה איכות.

 

המשפחות ייהנו משלל שירותים נוחים כמו גני ילדים, מדרונות קלים לקטנים, פארק שעשועים ועוד. פארקי השלג כאן הם מהטובים באירופה, כולל אזורי לימוד. בעיירה תמצאו שלל פעילויות לחופשה מושלמת. ואל גרדנה (Val Gardena) נחשב לאחד מאתרי הסקי הטובים בעולם, עם מסלול לכל רמה, שלל שירותים למשפחות, ואפילו מלונות ייחודיים למשפחות עם ילדים, בתי ספר ללימוד גלישה מגיל שנתיים, ופארקי שלג מקסימים, וכל זאת על רקע מפעים של הדולומיטים.

 

אנדורה

הפנינה הזעירה הזו מציעה עסקה נהדרת במחיר נמוך במיוחד, הרחק מההמונים של אתרי הסקי המרכזיים באירופה. פאל-ארינסל (Pal-Arinsal) מציעה אזורי אימון רחבים לילדים ולמתחילים, ואפילו מועדוני תינוקות להורים העסוקים.

 

בולגריה

ארץ השמש מציעה גם אתרי סקי בחצי המחיר ומזון ומשקאות ברבע המחיר בהשוואה לאתרים שבהרי האלפים, והכל עם טאץ' בלקני. בנסקו (Bansko) מאופיין במדרונות מתונים המתאימים לגולשים מתחילים. אזורי אימון נפרדים לילדים, והעיירה הקטנה העתיקה משלימים את הנופש המושלם. פמפורובו (Pamporovo) הוא האתר האידיאלי למשפחות, עם מחירי האירוח הטובים בבולגריה. מכונות שלג מאפשרות גלישה כל השנה, ותאורה המאפשרת גלישה לילית.

 

  (צילום: shutterstock)
בולגריה בנסקו (Bansko)(צילום: shutterstock)

 

גרמניה

אתרי הסקי כאן אולי לא יכולים להתחרות באלה של האלפים, אבל עדיין תוכלו למצוא אתרים רבים בעלי קסם ומסלולים לכל הרמות והסגנונות. ארבר (Arber) נחשב למלך היער הבווארי משום גובהו והוא מציע מדרונות מצוידים במיטב השכלולים. משפחות וילדים יפיקו ממנו הרבה נחת בשני אזורים ייעודיים לילדים עם שטיחי פלא, פארק קרוס משפחתי ואפילו מגלשת סלאלום ענקית לילדים.

 

פלדברג (Feldberg) הוא המקום למשפחה שרוצה לשלב את הסקי עם ביקור ביער השחור בנופש מרגיע, במקום הגבוה ביותר ביער, בנוף פנורמי מדהים, עם מרחבי גלישה מתונים למתחילים. תמצאו כאן בתי ספר לגלישה ושטחים לילדים, ופארק שלג כולל מכשולים למתחילים ולבינוניים.

 

נורבגיה

הבית לאתרי סקי נהדרים ולאתרי טיולים מרהיבים. באזורים הצפוניים תוכלו לגלוש גם בסוף העונה, ותמיד תוכלו לשלב סיורים בפיורדים. גליו (Gelio) היא עיירה קטנה, אך מציעה המון ומהווה את אחד האזורים הטובים בעולם לאימוני קייט־סקי, עם מסלולים לכל רמה, ואפשרות למשפחות לגלוש יחד. ההורים שירצו להשתחרר מעט מהילדים - יוכלו להפקיד אותם בהשגחה. המסדל (Hemsedal) הוא אחד מאתרי הסקי הגדולים בנורבגיה. כאן נמצא גם אזור הילדים הגדול ביותר בנורבגיה, מיני־פארק, שטיחי קסם (שמעלים את הילדים לראש הגבעונת לגלישה חוזרת), וגם השגחה על הילדים.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

סלובניה

מציעה כצפוי חבילות נופש זולות באופן משמעותי מאשר במדינות אחרות, כולל ספורט חורף מגוון. הכפר הקטן והחמים קרנסקה גורה (Kranjska Gora) מציע שלל פעילויות מלבד הסקי, והוא אידיאלי למשפחות ולגולשים לא מנוסים, עם פארק שלג המבטיח הרבה כיף לכל רמות הגלישה. אם נמאס לכם מגלישה - בקרו במפל הקפוא "לוציפר" שעליו תוכלו לבצע טיפוס קרח בעזרת מדריך או לצאת לסיורים רגליים, במזחלות ועוד.

 

סלובקיה

תפתיע אתכם במגוון אתרי הסקי והמחירים הנוחים, לצד אתרים סופר־ידידותיים ומצוידים היטב למשפחות. נוף ההרים הנפלא מציע גם הרבה מערות לסיורי שטח. פארק השלג דונובאלי (Donovaly) הוא השני בגודלו באירופה בכל הנוגע למתקנים ושירותים לילדים. המון בתי ספר לגלישה יציעו את שירותיהם בשלל שפות. עוד תמצאו כאן זירת החלקה על קרח ומחנה קרח לפעילויות שאחרי הסקי. יאסנה (Jasna) הוא אתר הסקי הגדול בסלובקיה ומתאים לכל הרמות, כולל מרחבי מדרונות מתונים, ושלושה אזורים ייעודיים לילדים.

 

ספרד

מציעה שילוב מושך של שלג ושמש, עם כמה אתרי סקי מרשימים. בקיירה ברט (Baqueira Beret) הוא אחד מאתרי הסקי הגדולים ביותר בפירנאים ומציע מגוון גדול של מסלולים, רובם מעל גובה 1,800 מ'. אזורים למתחילים ולילדים משולבים בגני משחקים ובאזורי אימון לקטנים. פארק השלג ברט כולל מכשולים רבים ומבטיח בילוי מרתק. פורמיגל (Formigal) מבטיח ריגושים לכל סוג של גולשים כשהוא מחבר ארבעה עמקים ולפיכך מצטיין במגוון רחב של מסלולים המשתרעים על 137 ק"מ. משפחות ייהנו כאן משפע שירותים, כולל השגחה על הילדים, אזור משחקים מפוקח, גן שלג ועוד. כמו כן, יש בו שטחי אימון רבים לגולשים המתחילים.

 

פינלנד

ממלכת אורות הצפון מאופיינת ב־200 ימי שלג בשנה. לוי (Levi) שבלפלנד הוא אתר הסקי הגדול במדינה, והמתחילים ימצאו כאן שפע אתגרים, לצד פארק שלג והרבה אפשרויות למשפחות, כולל 10 מעליות חינם לילדים. העיירה הקטנה מציעה שלל שירותים. בפיהא (Pyha), אולי אתר גלישת הטבע הטוב ביותר בפינלנד, תמצאו בתי ספר לגלישה, וגם רכבי שלג איתם ניתן להתחרות על אגם קפוא או לנסוע במזחלת שלג רתומה לאיילים.

 

צ'כיה

מושכת הרבה גולשים צעירים שרוצים ליהנות ממחירים זולים ומשתיית בירה משובחת באפס כסף. שפינדלרוב מלין (Spindleruv Mlyn) מציע חיי לילה תוססים, מדרונות מתונים למתחילים ולמשפחות, לצד בתי ספר לגלישה וגני ילדים.

 

  (צילום: shutterstock)
צ'כיה שפינדלרוב מלין (Spindleruv Mlyn)(צילום: shutterstock)

 

צרפת

כאחת המדינות המובילות בעולם בכל הנוגע לאתרי סקי, צרפת מציעה כמה מאתרי הגלישה הגדולים, אבל יש כמובן גם אינטימיים, כאלה שכוללים מסעדות יוקרה, מסיבות ועוד. אלפ ד'ואז (Alpe d'huez) נהנה משמש חורפית נהדרת, מתאים גם למשפחה, כולל בתי ספר לגלישה בכל כפר והשגחה על הילדים. לז ארק (Les Arcs) נמצא באלפים הסבויים. זהו מקום נהדר למשפחות, עם שטחים ייעודיים לילדים בכל כפר ואפילו אפשרות להשגחה על הילדים במשך כל היום לנוחיות ההורים.

 

משפחה שמחפשת אתר שלא ירוקן את חשבון הבנק שלה, ועדיין יציע שפע מסלולים ואטרקציות גם לילדים - תוכל למצוא זאת בסר שבלייה (Serre Chevalier). הכפר בעל הסגנון העתיק מבטיח אווירה ידידותית והוא מקושר בשירות אוטובוסים לכפרים אחרים בסביבה שלאורך מסלולי הגלישה. הוא נהדר למשפחות ויש בו פעילויות מיוחדות לילדים. וגם אם הצימרים בסטנדרט נמוך מעט מאשר האתרים המקיפים אותו, המחיר שווה את זה. ואל ד'יזר (Val d'Isère) הוא אולי הבחירה הטובה ביותר לכל סוג נופשים, כששטחו העצום כולל מדרונות לכל סגנון ורמה.

 

רוב השטח ממוקם על קרחונים כך שיש אפשרות גם של החלקה על הקרח במהלך הקיץ. שטחי ילדים רבים ומעלית אימונים חינם למדרונות למתחילים נמצאים כאן בכל כפר, ושני פארקי שלג מארחים אירועים רבים. ואחרון חביב - ולואר (Valloire), הצמוד לעיירה מקסימה ומציע שלל פעילויות וגלישה נהדרת לכל הרמות עם כמה פארקי שלג מבוקשים ודיור המותאם לכל כיס. למרות שמדובר באתר סקי, תמצאו פה הרבה פעילויות שאינן קשורות לשלג, ביניהן סאונה, חדרי אדים וג'קוזי, בתי קולנוע, תחרויות פסלי קרח ועוד.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

שבדיה

חופשות סקי הן עניין רווח במדינה, ולפיכך תמצאו בה הרבה מאוד אתרים. ארה (Are) הוא אחד המוכרים ביותר ואחד הגדולים בסקנדינביה. מתחילים ומשפחות ייהנו באזור ארה ביורנן המתוכנן לילדים, עם שלל מדרונות ומתקנים ידידותיים. אידרה פייל (Idre fjall) מאופיין באחת מעונות השלג הארוכות בסקנדינביה, ובפעילויות חורף רבות – סיורי רכבי שלג, כרכרות כלבים, מסלולי קרוס־קאנטרי נהדרים, סיורים רגליים ועוד. גם אתר הסקי מציע שלל פעילויות ושירותים למשפחות, עם מדרונות מתונים, אזורים ייעודיים לילדים ומעליות תרגול.

 

שווייץ

מיותר לציין ששווייץ היא בעלת יעדי הסקי המפורסמים ביותר, ובשטחה גם התפאורה המרשימה ביותר - המטרהורן, המתנשא לגובה 4,500 מ' מעל פני הים. האתרים מספקים תשובות לכל רמה ולכל סגנון, אבל הם גם יקרים יחסית לאתרים בארצות אחרות. אדלבודן (Adelboden) הוא אזור הכולל כמה אתרי גלישה לכל הרמות עם מורדות מגוונים ונוף מרשים. הכפר הציורי סימנטה אידיאלי למשפחות ומציע פעילויות לילדים. היות שהמדרונות כאן שטוחים יותר - זה אתר מצוין למתחילים. מי שמחפש גלישה חופשית עם מדרונות מלאי שלג טבעי, לצד הפעלות, מתחמי פיקניק וברביקיו, מסיבות ופארק שלג ימצא את מבוקשו בהנמוס (Hahnemoos).

 

אנגלברג־טיטליס (Engelberg-Titlis) הוא אחד מאתרים המבוקשים ביותר בשווייץ, אולי משום שהוא רק שעה נסיעה מציריך. רוב המסלולים בו הם למתחילים ולבינוניים ומבטיחים הרבה הנאה ואינסוף אפשרויות לשפר את יכולותיכם. לילדים יש אזורי בילוי והחלקה משלהם. סט מוריץ (St. Moritz) ידוע במראות עוצרי הנשימה שלו, כשמחצית מ־155 הק"מ של המסלולים הבלתי נגמרים הם לרמה הבינונית, לצד שטחים לילדים עם מעליות תרגול ולמתחילים, ופארק שלג לכל הרמות. בעיירה היפה תמצאו בתי מלון מרשימים ומבחר חנויות.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים