שתף קטע נבחר

מענבל אור ועד אמזון: הכתבות הכלכליות שהכי אהבתם לקרוא ב-2019

הקמאבק של יזמית הנדל"ן שרוצה להפוך לדוגמנית, הפרידה המתוקשרת של בנו של מנכ"ל טבע המיתולוגי מרעייתו התיאלנדית, התביעה הסנסציונית של אביבית בר זוהר נגד רמי ורד ואיך אפשר בלי כניסת ענקית הסחר לישראל. נדמה לנו שהבנו מה אהבתם לקרוא השנה ב-ynet כלכלה

 

 

כנראה שזה לא ממש משנה כמה שנים יחלפו או כמה טלטלות היא תעבור - גם אחרי עשור ענבל אור ממשיכה למשוך את תשומת ליבכם, הגולשים. לכן לא היה מפליא לגלות שהכתבה הכי נקראת ב-ynet כלכלה בשנה שחלפה הייתה זאת שדיווחה על "הקאמבק" של אור, שביקשה היתר לעסוק בייעוץ ובדוגמנות. ליטל דוברוביצקי פרסמה שיזמית הנדל"ן לשעבר הגישה בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבלת אישור עבור פתיחת עוסק פטור.

ענבל אור (צילום: מוטי קמחי)
ענבל אור. לא משנה כמה טלטלות היא עוברת - היא ממשיכה למשוך תשומת לב(צילום: מוטי קמחי)

למקום השני ברשימת הכתבות הנקראות ביותר בערוץ הכלכלי של ynet נכנסה הפרידה המתוקשרת של חיים הורביץ ואשתו נאם (נעמי) הורביץ. יעל ולצר פרסמה על כך שסיפור האהבה של בנו של אלי הורביץ, המנכ"ל המיתולוגי של טבע, עם המעסה התאילנדית שלו הסתיים לאחר חמש שנים. אלא שנאם כבר מזמן לא נותרה מעסה והפכה לאשת עסקים ומסעדנית, שפתחה ספא במלון הילטון בתל אביב ואת מסעדת ניטן תאי בהשקעה של 10 מיליון שקל.

  (צילום: ענת מוסברג)
חיים הורביץ ונאם. פרידה מתוקשרת(צילום: ענת מוסברג)

הפעם כן התפלאנו לגלות שכתבה על חברת הענק אמזון הגיעה "רק" למקום השלישי ברשימת הכתבות הנקראות ביותר ב-ynet כלכלה. היה זה הפרסום הראשון של מירב קריסטל באפריל השנה, על כך שאמזון מגיעה לישראל ומזמינה מוכרים ישראלים למכור דרכה בארץ - דיווח שהוביל לטלטלה בענף הקמעונאות ועוסקים בו רבות עד היום, לראיה שפע הכתבות שפורסמו בערוץ ובהן פירטנו עבורכם את כל הדרכים להזמין ולמכור דרך ענקית הסחר.

 

 

אל המקום הרביעי ברשימת הכתבות הנקראות הגיעה לא אחרת מאביבית בר זוהר, שכפי שדיווחה ליטל דוברוביצקי במאי השנה - החליטה לתבוע 146 אלף שקל מהבדרן רמי ורד בגלל, שימו לב, ציוץ על פומפה. אחרי שפרסמה סטורי בו קראה לאזרחי ישראל להצביע עבור ראש הממשלה נתניהו - הסטנדאפיסט צייץ בטוויטר (ומחק לאחר מכן): "היא נראית כמו הפומפה שאני פותח איתה סתימות בכיור. הגיוני שיוצא לה ביבי מהפה". תביעה בגין לשון הרע לא איחרה להגיע.

  (צילומים: אלמוג גבאי וענת מוסברג)
סכסוך על ציוץ. ואביבית בר זוהר ורמי ורד(צילומים: אלמוג גבאי וענת מוסברג)

נחזור קצת לקניות: במקום החמישי ברשימת הכתבות הנקראות נמצאת הכתבה של מירב קריסטל על הסייל באיקאה ביוני השנה, שבו הובטח כי אלפי פריטים יימכרו בהנחה של עד 70% בחנויות הרשת, אולם מבדיקה עלה כי המחירים בישראל עדיין גבוהים. ומקניות לנדל"ן, הכתבה שהגיעה למקום השישי ברשימה עוסקת בשאלה שכולנו ממשיכים לשאול ובילי פרנקל ניסתה להשיב עליה: האם עדיין שווה להשקיע בדירה - ואיפה?

 

 

אל המקום השביעי והמכובד ברשימת הכתבות הנקראות הגיעו בר רפאלי וליאונרדו דיקפריו בכבודם ובעצמם, לאחר שדווח כי שופט בית המשפט המחוזי דחה את ערעורה של דוגמנית הצמרת ואשת העסקים נגד מס הכנסה וקבע כי מרכז חייה המשפחתיים גם בשנות המס בערעור היה ונותר ישראל - ולא בלוס אנג'לס יחד עם השחקן ההוליוודי. מדובר בסכום של 16 מיליון שקל שהיה על רפאלי לשלם לקופת המדינה, ולא הועילו התמונות הרבות שהוצגו בפני השופט של השניים: "בהתחשב בכך כי מדובר במי שנמנים על תעשיית הבידור והזוהר, האמירה לפיה 'תמונה אחת שווה אלף מילים', אינה בהכרח נכונה", קבע השופט.

בר רפאלי וליאונרדו דיקפריו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
בר רפאלי וליאונרדו דיקפריו(צילום: רויטרס)

אין זה מפתיע, אם כן, שלמקום השמיני הגיעה כתבה שמתמקדת בבעלה של רפאלי, איש העסקים עד עזרא, יו"ר חברת המזון נטו, שלפי הדיווח של נווית זומר התפטר ביולי השנה באופן מפתיע. בעקבות זאת הגיב לחרושת השמועות סביבו וכתב לעובדים שהתפטר עקב נסיבות אישיות. עזרא ציין: "איני סבור שראוי לפרט תוך פגיעה בפרטיותי ובפרטיות משפחתי הקרובה".

בר רפאלי עדי עזרא (צילום: אמיר מאירי)
בר רפאלי ועדי עזרא(צילום: אמיר מאירי)

רגע לפני סגירת הרשימה היוקרתית של ynet כלכלה ל-2019, אל המקום התשיעי הגיעה הכתבה של מירב קריסטל, שתיארה כיצד הטרנד הגדול בארה"ב, במסגרתו צרכנים מוסרים את ה-DNA שלהם לחברה מסחרית ומקבלים מידע על ההרכב האתני שלהם, מסלול הנדידה של אבותיהם ולעיתים גם מידע רפואי - אסור למכירה בישראל. זאת משום שהחוק אוסר מכירתן ללא צו בית משפט "בשל חשש לממזרות".

 

את רשימת 10 הכתבות שהכי אהבתם לקרוא בשנה החולפת ב-ynet כלכלה סוגרת הכתבה של מירב קריסטל, שחשפה כי הבשר הטרי המיובא שקניתם - נשחט לפני 80 יום. בדיקה שערכה גילתה כי את תאריכי השחיטה תצטרכו לחפש בזכוכית מגדלת (אם הסימון בכלל קיים), ואת שלטי המחיר תמצאו רק אם יתמזל מזלכם (וגם אז הם לא תמיד נכונים).


פורסם לראשונה 27/12/2019 06:44

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים