שתף קטע נבחר

היועמ"ש מתנגד לפשרה בייצוגית נגד שופרסל

בתביעה נטען, כי הרשת מאלצת לקוחות אונליין לקבל מוצרי מזון שקילים במשקלים גדולים בעשרות אחוזים מהמשקל שהזמינו באופן שיטתי - וכתוצאה מכך הם משלמים יותר. לפי הסכם פשרה בין הצדדים מותר יהיה לשופרסל אונליין למכור מוצרים במשקל בחריגה של 20% או 300 גרם מוצר יותר מהמשקל שהוזמן, לפי הנמוך מביניהם. אך היועמ"ש סבור כי הוא משאיר את הצרכנים בעמדת חולשה

הצרכנים יחליטו, לא שופרסל: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מתנגד להסדר הפשרה שהתגבש בתביעה ייצוגית נגד שופרסל.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

שופרסל וקופ"ח לאומית יספקו תרופות מרשם בהזמנה אונליין עם שליח עד הבית

בגלל הפסדי רשת Be וגידול בהוצאות המימון: הרווח של שופרסל צנח ב-43%

שופרסל אונליין: צרכנים עלולים לשלם עשרות אחוזים יותר על מוצרים במשקל

 

לפי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רועי בכר ממשרד יהודה, בכר ושות', הרשת מאלצת לקוחות אונליין לקבל מוצרי מזון שקילים במשקלים גדולים בעשרות אחוזים מהמשקל שהזמינו בפועל באופן מכוון ושיטתי - וכתוצאה מכך משלמים יותר.

אביחי מנדלבליט (צילום: דנה קופל)
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט(צילום: דנה קופל)

הסכם הפשרה חשף שלשופרסל יש "כלל פנימי" לסטייה ממשקלים שכולל הגבלת חריגה של עד 300 גרם או 20% מהמשקל המוזמן, הנמוך מביניהם. בהסכם הוחלט ששופרסל תחשוף את הכלל לציבור ולא תאפשר חריגת משקל במערכת מעבר לכך.

עו
עו"ד רועי בכר(צילום: שגיא אהרון)

היועמ"ש חושב שההסכם משאיר את הצרכנים בעמדת חולשה, ולכן מציע שעל רשתות שמוכרות אונליין לקבל מראש הסכמה לספק מוצרים שקילים במשקל עודף או חסר, אבל שהחריגה לא תהפוך לכלל. כמו כן, לפי היועמ"ש יש לדון אם אחוז הסטייה בנוהל הפנימי סביר בכלל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דנה קופל
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט
צילום: דנה קופל
מומלצים