שתף קטע נבחר

בהלת נגיף הקורונה: איקאה תסגור זמנית מחצית מהסניפים בסין

בעקבות התפשטות הנגיף הקטלני, יותר ויותר חברות מצמצמות את הפעילות במדינה. סטארבקס תסגור יותר מ-2,000 סניפים כדי להגן על עובדיה; חברות תעופה ביטלו את הטיסות לסין וחברות רכב מעבירות את הייצור למדינות אחרות

 

 

נגיף הקורונה ממשיך להשתולל ולהתפשט, וככל שעובר הזמן כך גוברת ההשפעה השלילית על הכלכלה הסינית ועל הכלכלה העולמית: ענקית הריהוט איקאה הודיעה היום (ד') כי תסגור עד להודעה חדשה כמחצית מ-30 הסניפים שלה בסין בגלל המצב.

 

הווירוס הסיני מקפיא פעילות במקדונלד'ס, סטארבקס ודיסני

הנגיף המסתורי מסין: כמה עולה מגפה קטלנית?

וירוס קורונה הפיל את הבורסות וגרם להפסדי ענק לתיירות

 

גם רשת סטארבקס הודיעה על סגירה של כמחצית מכל הסניפים שלה בסין על מנת להגן על העובדים ולתמוך במאמצי השלטונות הסיני לבלום את התפשטות של המגיפה. רשת בתי הקפה גם הזהירה כי המשך התפשטות הנגיף צפוי לפגוע ברווחיה. לסטארבקס כמעט 4,300 סניפים בסין, מה שהופך את המדינה לשוק הגדול ביותר של הרשת מחוץ לארה"ב. המנכ"ל קווין ג'ונסון אמר כי הרשת מנסה "לנווט את דרכה במצב מאוד דינאמי".

סניף איקאה בסין (צילום: בלומברג)
סניף איקאה בסין. מחצית מהסניפים נסגרו בעקבות הנגיף(צילום: בלומברג)

הרשת דיווחה לאנליסטים בוול סטריט כי תכננה להגדיל את תחזית הרווח השנתית שלה בעקבות ביצועים טובים מהחזוי ברבעון הראשון, אולם לבסוף החליטה שלא לשנות את תחזית הרווח על רקע התפרצות הנגיף. השוק הסיני מהווה 10% מכלל ההכנסות השנתיות של סטארבקס, ונחשב למנוע הצמיחה הכלכלי החשוב ביותר של הרשת.

 

חברות התעופה הפסיקו את הטיסות

בתוך כך, חברות סיניות הודיעו לעובדים שלהן שלא להגיע למקום העבודה אלא לנסות ככל הניתן לעבוד מהבית, כל זאת במטרה לבלום עד כמה שאפשר את המשך התפשטות הנגיף הקטלני. ביממה האחרונה החלה רכבת אווירית של מדינות רבות שהחלו לחלץ את אזרחיהן מהעיר ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף, ומאזורים אחרים מסין; אולם בעקבות החרפת המשבר, חברות התעופה הודיעו על הפסקה מוחלטת של כל הפעילות לסין.

 

החברה הראשונה שהודיעה על הפסקה מלאה של הטיסות לסין הייתה בריטיש איירווייז, שמפעילה טיסות יומיות משדה התעופה הית'רו לשגנחאי ולבייג'ינג. חברות התעופה האסייתיות לאיוון אייר וסיאול אייר עצרו את כל קווי הטיסה לסין, וחברות נוספות כמו פינאייר מפינלנד וקתאי פסיפיק מהונג קונג הודיעו על צמצום משמעותי של הטיסות. חברת התעופה הגדולה ביותר של דרום קוריאה, קוריאן אייר, הודיעה כי היא שוקלת לקרקע את כל הטיסות לסין, בעקבות הירידה הדרמטית בביקוש מצד הנוסעים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בלומברג
סניף איקאה בסין
צילום: בלומברג
מומלצים