שתף קטע נבחר

פשרה בתביעה: יצרנית המצברים הוותיקה תרחיב את האחריות

בתביעה שהוגשה נגד חברת שנפ נטען כי היא לא מסמנת כראוי מצברים שיובאו מחו"ל. בהסכם הפשרה נקבע כי החברה תחלק לציבור הטבה בשווי של 360 אלף שקלים

שנפ מפצה: יצרנית המצברים הישראלית הגיעה להסכם פשרה בתביעה שהוגשה נגדה, ותחלק לציבור הטבה בשווי של 360 אלף שקלים. זאת משום שהחברה לא הקפידה, לכאורה, על סימון מצברים שייבאה מחו"ל כפי שנדרש בחוק.

 

קרטל המטענים: ביהמ"ש אישר ייצוגית נגד אל על ושלוש חברות תעופה

הרכבת איחרה והגיעה לפשרה: תשקיע 10 מיליון בשירות לנוסע

בקשה לייצוגית נגד דואר ישראל: מתעדפת את אמזון

 

בהסכם פשרה להסתלקות מבקשה לאישור תובעה ייצוגית נגד שנפ ודחיית תביעה אישית נגדה נקבע כי ההטבה תבוא לידי ביטוי בהרחבת האחריות בשלושה חודשים על כל קנייה של מצבר, והיא תינתן ללקוחות שנפ החל מהחודש במשך חצי שנה, בסניפי שנפ בחיפה, נתניה, אזור ובאר שבע.

מצבר לרכב (צילום: shutterstock)
מצבר לרכב(צילום: shutterstock)
 

בנוסף, שנפ תשלם 100 אלף שקלים לתובע ולפרקליטיו לפי הפירוט הבא: משה ירוחם, שעומד מאחורי הגשת התובענה נגד שנפ יקבל גמול מיוחד של 15 אלף שקלים והחזר הוצאות של 10,000 שקלים. פרקליטיו של התובע, עורכי הדין שחר סקברר ונמרוד גרון, יקבלו שכר טרחה של 75 אלף שקלים.

 

הטענה בבסיס התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לפני שלוש וחצי שנים, היתה שמצברים המיובאים מחו"ל על ידי שנפ אינם מסומנים בהתאם ולא מופיע עליהם מידע על ארץ הייצור, היצרן והיבואן - כך שהם נמכרים כאילו יוצרו בארץ על ידי שנפ.

 

התובע טען כי רכש שני מצברים במהלך 2016 מתוצרת שנפ, על בסיס המידע שהמצברים מיוצרים בארץ ומותאמים לאקלים של ישראל. אלא שלאחר מכן גילה כי הם מיוצרים בחו"ל ואין לגביהם פרטים וסימון ישראלי. לדבריו, מצברים המיובאים מחו"ל נמכרים בד"כ בפחות כסף מאלו המיוצרים בישראל.

עורכי הדין שחר סקברר ונמרוד גרון (צילום: גדי אהד)
עורכי הדין נמרוד גרון ושחר סקברר(צילום: גדי אהד)

הקבוצה שהתביעה התייחסה אליה היו כלל לקוחות שנפ בשבע שנים האחרונות, שרכשו מצברים שאינם מיוצרים על ידי שנפ בישראל ואלו שרכשו מצברים ברשתות אייס ואוטו דיפו. התובע ביקש שבית המשפט יחייב את שנפ לסמן מצברים כדין וסעד כספי.

 

שנפ הכחישה את כל הטענות נגדה, אך התיק הועבר לגישור ושם נחתם הסכם הפשרה שבית המשפט אישר לפני מספר ימים. השופטת רחל ברקאי, שאישרה את ההסתלקות של משה ירוחם מבקשת התביעה ואת דחיית התביעה האישית שלו, אמרה בפסק הדין: "המבקש הניח תשתית לקיומה של עילת תביעה, לכאורה, בהינתן האפשרות ששנפ לא הקפידה על סימון המצברים כנדרש. התובענה השיגה את מטרתה והביאה לתועלת הציבור על ידי החלפת המדבקות של הסימון על מצברי שנפ למדבקות נהירות יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים