שתף קטע נבחר
צילום:  AFP, EPA

משבר הקורונה: שר החקלאות ביקש להאריך שהות עובדים זרים מתאילנד

על רקע ההנחיה להעביר לבידוד את מי ששב מתאילנד לישראל, פנה השר הנגבי למשרדי הבריאות, החוץ ורשות ההגירה בבקשה לעכב הגעת 50 עובדים זרים, ולהאריך את ויזת העבודה של מי שכבר מועסק במשקים החקלאיים. החשש: מחסור בידיים עובדות יוביל לפגיעה בענף

 

 

משבר הקורונה מגיע גם לענף החקלאות: משרד הבריאות הוציא היום (ב') הנחיה לפיה עובדים זרים מתאילנד לא יורשו להיכנס לתחומי ישראל. זאת בעקבות פניית שר החקלאות הבוקר בבקשה לעכב הגעה של 50 עובדים מתאילנד, שהיו אמורים לטוס הלילה לישראל ומיועדים לפיזור במשקים חקלאיים.

 

התפשטות הקורונה: מנורה מצטרפת למגדל - לא תבטח נוסעים למזרח הרחוק

החבילות מתעכבות בגלל הקורונה, אבל הישראלים שומרים אמונים לסין

אפקט הקורונה: האתגרים של התעשייה הישראלית

 

במקומם מבקש השר צחי הנגבי להאריך את שהותם של עובדים תאילנדים שכבר מועסקים בישראל. כמו כן, כ-100 עובדים זרים נוספים היו אמורים להגיע מתאילנד לישראל במהלך השבוע הקרוב.

   (צילום: איי אף פי)
עובדים תאילנדים במשק חקלאי(צילום: איי אף פי)

הפנייה למשרד הבריאות, משרד החוץ ולרשות האוכלוסין וההגירה נעשתה בעקבות הנחיית משרד הבריאות מאתמול לפיה יהיה צורך בבידוד של 14 ליום לשבים מתאילנד. במשרד החקלאות חששו שעובדים זרים שיגיעו לישראל יגורשו או יוכנסו לבידוד, חלקם כבר עובדים בארץ ויצאו לחופשה בקרב משפחותיהם. בעקבות מצב כזה המשקים החקלאיים עלולים למצוא את עצמם ללא עובדים.

 

כיום מועסקים בישראל 24,300 עובדים זרים בחקלאות, רובם מתאילנד, שמגיעים לארץ באישור מיוחד של המדינה ולזמן קצוב. החקלאות הישראלית תלויה בהם במידה רבה מאחש שהם משמשים כוח הבודה עיקרי במשקים. אם לא תינתן ארכה לוויזת העבודה של העובדים הנוכחיים, ולא תתאפשר הבאת עובדים חלופיים בגלל המצב, החקלאות המקומית עלולה להיפגע בעקבות מחסור בידיים עובדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
עובדים תאילנדים במשק חקלאי
צילום: איי אף פי
מומלצים