שתף קטע נבחר

עיקול זמני של 6.5 מיליון ש' על נכסי "דונה"

בהמשך לתביעת ליקויי בנייה שהגישו דיירי פרויקט של החברה בקריית גת, הטיל המחוזי עיקול זמני עד גובה התביעה: "הונחה התשתית הנדרשת"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע נעתר לאחרונה לבקשה להטלת עיקול זמני על סך 6.5 מיליון שקל על נכסי "דונה" - חברה להנדסה ובניין בע"מ, בעקבות תביעת ליקויי בנייה בפרויקט בשכונת גוגנהיים בקריית גת.

 

הפרויקט כולל 166 דירות בתשעה בניינים עם רחבה משותפת וחניון תת קרקעי, והוא אוכלס לפני כשש שנים על ידי חרדים מקהילת חסידי בעלז. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד דניאל כהן טוענים נציגי דיירים בשלושה מהבניינים כי בחלוף חודשים אחדים ממסירת הדירות כבר התגלו כשלים חמורים בתכנון וביצוע ביסוס המבנים.

 

בין היתר נטען לליקויים בשטחים הציבוריים, בחיפוי הבניינים ובחניון התת קרקעי, חדירת מים לדירות, אין ספור סדקים ופיצוצים בצנרת, וסכנה לנפילת אריחים.

 (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

לשיטת התובעים, מאפייני הליקויים והיקפם העצום מלמדים על חוסר תום לב העולה כדי הונאה וכשל מתמשך בשלבי התכנון, הביצוע והפיקוח. בד בבד עם הגשת התביעה הוגשה לבית המשפט בקשה להורות על עיקול זמני של נכסי החברה ובעליה, על מנת להבטיח את מימוש פסק הדין במידה שהתביעה תתקבל.

 

בתגובה לפרסום על אודות הגשת התביעה טענו בחברת דונה כי החברה הציעה לדיירים לתקן את הליקויים הקיימים אך הם סירבו. עוד נמסר מטעם החברה כי התביעה, שסכומה הועמד על 6.5 מיליון שקל, היא "מנופחת, מופרזת ומנותקת מהמציאות".

 

למרות זאת, בקשת התובעים להטלת עיקול זמני על נכסי החברה התקבלה על ידי סגן הנשיא אריאל ואגו, שציין כי לאחר שעיין בבקשה ובנספחים שצורפו לה, הוא שוכנע כי הונחה התשתית הנדרשת בדין להטלת עיקולים על נכסי החברה.

 

לפיכך הוטל עיקול זמני עד גובה 6.5 מיליון שקל והוא יחול על כספי החברה המוחזקים בבנק איגוד. עם זאת נקבע כי בשלב זה אין מקום להורות על עיקול נכסים אישיים של בעלי החברה.

 

בקשת החברה לביטול העיקול הונחה בפני בית המשפט, והוא צפוי לדון בה בקרוב.

 

  • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ הדיירים: עו"ד דניאל כהן
  • ב"כ החברה ובעליה: עו"ד נמרוד כנפי
  • ynet הוא שותף באתר פסקדין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים