בשיתוף בנק הפועלים
צלם: ירון שרון; במאי: אסף קוזין; תחקירנית ומפיקה: לילך מרקוביץ'; עורך: גיא פוקס
כבר 24 שנים שערן שדר עורך סיורים מודרכים בלב תל אביב ויפו עם התרבוש. שדר הוא לא מדריך רגיל. הסיורים שלו מתובלים בהומור והמון תיאטרליות בשילוב גילום דמויות, קטעי משחק ושיתוף הקהל.
"לפני קצת יותר מ-20 שנה הקמתי את התרבוש", מספר שדר. המטרה הייתה ליצור את הסיורים המיוחדים, המסקרנים והמשעשעים ביותר בתל אביב ויפו". במשך השנים הוא יצר שלושה סוגי סיורים ב-25 מסלולים שונים: סיורי שחקן - סיורים קומיים ותיאטרליים ברחבי העיר. מסע היסטורי בשילוב גילום דמויות, קטעי משחק ושיתוף הקהל; סיורי טעימות - סיורי אוכל וקולינריה בשווקים המחברים סיפורים וסודות מאחורי הסירים עם מעדני השוק ואוצרותיו; וסיורי נושא - סיורים הפוסעים בעקבות דמות מפורסמת, סיפור ביוגרפי אישי או חוקרים נושא מסוים הטמון בשכבות שמרכיבות את העיר.
ואז הגיעה הקורונה שאילצה אותו יחד עם כל ענף הסיורים המודרכים להתאים את עצמו למציאות החדשה של סגרים, כללי ריחוק והגבלת התקהלויות. איך מחשבים את המסלול מחדש - והפעם עם נוכחות בולטת ואקטיבית גם בדיגיטל?
5 צפייה בגלריה
אם תדע היום מה עולה אצלך בחודש הקרוב הרבה דאגות ירדו לך מעל הראש והעסק ימשיך לעבוד כל הזמן".
אם תדע היום מה עולה אצלך בחודש הקרוב הרבה דאגות ירדו לך מעל הראש והעסק ימשיך לעבוד כל הזמן".
תמונה אחת טובה באינסטגרם שווה יותר מאלף מילים באתר האינטרנט - וזו לא קלישאה.
(צילום: ירון שרון)
בדיוק לשם כך נולד פרויקט "מקפצה לדיגיטל" של ynet וידיעות אחרונות בחסות בנק הפועלים ובשיתוף Digitalent. הפרויקט נועד לעסקים קטנים, שטרם עברו לפעילות דיגיטלית או כאלו שלא הצליחו להתפתח בזירת האונליין. במסגרת הפרויקט נרשמו מאות עסקים, שקיבלו ליווי מקצועי וקורסים ללא עלות על ידי צוות המומחים של בית הספר לשיווק דיגיטלי Digitalent - החל מהקמת אתר או חנות אונליין, שימוש בפלטפורמות ובכלי שיווק דיגיטליים לגיוס לקוחות חדשים, יצירת חומרים שיווקיים, ניהול ברשתות החברתיות ועוד.
בשבועות אלו אנחנו מציגים 8 עסקים שלקחו חלק בפרויקט ועשו את המקפצה הדיגיטלית, וגם נשתף אתכם בטיפים ובעצות שקיבלו בתי העסק ממומחי הדיגיטל. אז יצאנו לדרך עם עידו גרינברג - mismas בשבילכם, והפעם חברת "התרבוש" לומדת איך ליצור תוכן איכותי ברשתות חברתיות, הגדלת כמות הלקוחות והסודות של שיווק דיגיטלי . צפו בווידיאו בראש הכתבה.
5 צפייה בגלריה
סיורים קומיים ותיאטרליים ברחבי העיר, התרבוש.
סיורים קומיים ותיאטרליים ברחבי העיר, התרבוש.
סיורים קומיים ותיאטרליים ברחבי העיר, התרבוש.
(צילום: ירון שרון)
עוד עסקים שעשו קפיצה דיגיטלית
טיפ ראשון: למצוא את הבידול מעסקים דומים
עידו גרינברג המליץ לשדר לפני המפגש ביניהם, לחשוב על חמישה דברים שמבדילים אותו ואת העסק שלו מעסקים אחרים בתחום. "אם אני ארצה סיור, או אמליץ לחברים שלי על סיור, אני אמליץ באופן פרסונלי, כי זה אתה עם האישיות שלך. זה הזהב שלך".
5 צפייה בגלריה
עידו גרינברג - mismas עם ערן שדר
עידו גרינברג - mismas עם ערן שדר
איך מחדשים עמוד אינסטגרם שנראה מהמאה ה-19? עידו גרינברג - mismas עם ערן שדר
(צילום: ירון שרון)
גרינברג מסביר שהלקוחות תמיד יחפשו על העסק ברשתות החברתיות. כך שכל עסק צריך באינסטגרם ובפייסבוק תוכן שינגיש באופן ברור את הייחודיות שלו ביחס לעסקים דומים. "מדובר באחד הכלים העסקיים הכי הכי חשובים שיכולים להיות לעסק. אם אני ארצה להמליץ היום על כל בעל עסק אבקש לראות את הפייסבוק או האינטסגרם שלו. זה הדבר הראשון שאנשים עושים היום".
"כך אני לומד להכיר אתכם. אף אחד לא רוצה לקנות חתול בשק", אומר גרינברג ומציין שלדעתו האינטסגרם של התרבוש לא משקף את החוויה שהלקוחות מקבלים. "האינסטגרם שלכם הוא הדבר הכי גנרי בעולם - ואתם לא גנריים בשום צורה".
טיפ שני: איך לתזמן ולתכנן קדימה קידומים ברשתות
אחת השאלות שכל בעל עסק שואל את עצמו, זה איך לייצר תוכן קדימה ואיך לחשוב כל הזמן על הפוסט הבא, בלי שזה יהפוך למטרד של ממש. גרינברג ממליץ לשדר לעשות יום מרוכז מידי תקופה בה ילוקטו החומרים. "אחת לחודש תעשה יום שבו אתה יודע שאתה מתמסר לרשתות החברתיות. ביום הזה אתה רק מצלם דברים בלי להעלות אותם", מדגיש גרינברג.
"זה יכול להיות תמונות סטילס, וידיאו, קטע מצולם קטן, מתוך סיור". אחרי שיש חומרים מוכנים צריך לתכנן ליינאפ שבכל יום, יומיים, שלושה או אפילו שבוע עולה משהו - תלוי בסוג העסק ובכמות התכנים שניתן לייצר. "אם תדע היום מה עולה אצלך בחודש הקרוב הרבה דאגות ירדו לך מעל הראש והעסק ימשיך לעבוד כל הזמן".
5 צפייה בגלריה
ערן שדר עם מאשה דשקוב
ערן שדר עם מאשה דשקוב
ערן שדר עם מאשה דשקוב
(צילום: ירון שרון)
לאחר המפגש עם עידו גרינברג, נפגש ערן שדר עם מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית בית הספר Digitalent. דשקוב סייעה לו בעזרת המתנדבת יוכי דוד, בוגרת של Digitalent ומומחית לשיווק ודיגיטל. המלצתה הייתה להעלות את הביקוש לסיורים באמצעות קמפיין חשיפה בפייסבוק בפריסה ארצית. לצורך כך הציעה דוד להשתמש בחומרי הווידאו הקיימים על הסיורים. "אני מאמינה שיש לכם המון חומר שצולם לאורך השנים ואפשר לעשות ממנו תוכן מצוין כדי להעביר את החוויה של התרבוש ללקוחות החדשים".
טיפ שלישי: לפזר את הסיכון העסקי ולהגדיל את השוק
לצד היצירתיות השיווקית, נדרשת בתקופה זו גם יצירתיות בגזרה הפיננסית. לשם כך, נרתם ליפז פיכמן, מנהל אסטרטגיה רב ערוצית ודיגיטל בבנק הפועלים, שמציע מספר טיפים לניהול פיננסי נכון. "לא סתם אומרים שלא שמים את כל הביצים בסל אחד. התקופה הזאת מלמדת אותנו שחייבים לעשות פיזור עסקי לכן פריצת הדרך המרכזית שלכם תהיה עם גידול משמעותי של הלקוחות הפרטיים". פיכמן מדגיש שאסור במקביל לזנוח את הארגונים והחברות הגדולות, שהיו השוק העיקרי של התרבוש לפני משבר הקורונה.
5 צפייה בגלריה
ערן שדר וליפז פיכמן
ערן שדר וליפז פיכמן
ערן שדר וליפז פיכמן
(צילום: ירון שרון)
נוסף על כך מציין פיכמן ששוק התשלומים עובר מהפיכה דיגיטלית וכדאי לשים לב לאפשרויות החדשות. "תשלום דיגיטלי הוא פרקטי ומהיר ויחסוך לך זמן - וזמן זה כסף. זה קל, מהיר ושירותי". לדבריו, כשלקוחות משלמים בקליק אחד דרך אפליקציה, העסק מגדיל את יחס ההמרה בסגירת עסקאות.
בפרויקט "מקפצה לדיגיטל" לוקחים חלק גם חברות Google, Wix, Fiverr, Gett delivery, ו-Easy, עם וובינרים שעושים סדר. בין הנושאים שכבר עלו במתחם המיוחד: מדריך לעסק הקטן - מעבר מעולם ה-Offline ל-Online, יצירת תוכן בהתאם לקהל היעד, שינוי ההתנהגות של עסקים ב-2020 בעקבות הקורונה, שימוש נכון בכלי הפרסום של גוגל והרשתות החברתיות, ועוד.
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 18:00, 25.11.20