בשיתוף בנק הפועלים

מדינת ישראל נכנסה באופן רשמי אל הגל השני של הקורונה, ולאף אחד אין באמת מושג על ההשפעות - בהיבט הרפואי וכמובן לא פחות בהיבט הכלכלי. אך על דבר אחד קשה להתווכח. מאז החל המשבר חלה האצה בכל מה שקשור לתחום הסחר המקוון. מי מאיתנו לא ביצע הזמנה ברשת בזמן האחרון?
אז איך עוד בעלי עסקים ובעלי חנויות קטנות יכולים לנצל את המשבר ולנהל חנות אינטרנטית מצליחה, ואפילו להגדיל את מעגל הלקוחות ואפיקי הכנסה אחרים, איך משווקים חנות או אתר מכירות, מה הכלים העומדים לרשות בעלי העסקים הקטנים מצד המדינה, איך בכלל מקימים אתר אינטרנט בקלות ואיך שומרים על יצירתיות בתקופת אי וודאות?
כדי לענות על כל אלו ועוד, הגיעו לפאנל מיוחד: עידו גרינברג, יזם ובעלים של mismas; דרור אטרי, נשיא לשכת המסחר ירושלים; אסף רותם, מנהל שיווק ב-WIX; וקרן שביט, מעצבת אופנה ויזמית לייף סטייל. בנוסף הצטרפו דרך ה-ZOOM בעלי חנויות ועסקים ששאלו את פאנל המומחים שלנו שאלות. צפו בפאנל המיוחד בראש הכתבה.
4 צפייה בגלריה
בעל עסק? כך תתחיל למכור גם באונליין
בעל עסק? כך תתחיל למכור גם באונליין
בעל עסק? כך תתחיל למכור גם באונליין
(צילום: Shutterstock)
המשדר מתקיים במסגרת פרויקט מיוחד של אולפן ynet בשיתוף להב ובנק הפועלים. בימים הללו אנו מקיימים מספר מפגשי למידה והעשרה ייחודיים עם מומחים מהשורה הראשונה ואנשי מקצוע מהטובים בתחומם - רפואה משלימה, תיירות ונופש, מסעדות, תרבות והופעות, חינוך, חנויות, סטארטאפים, סחר מקוון ועוד. המומחים יתנו כלים רלוונטיים ועדכניים שיסייעו לעצמאים להכין את העסק לאתגרי השוק החדש, וגם יספקו לצרכנים מידע על הזדמנויות שכדאי לנצל דווקא בתקופת פוסט קורנה - ויחד נוכל להחזיר את המשק למסלול.
יצירתיות, יזמות וחשיבה מחוץ לקופסה
"זה לא פשוט היום להיות בעל עסק במדינת ישראל" אומר דרור אטרי. "מה גם שלצערי המדינה כשלה בכל היכולת שלה לטפל. אז מה עושים? מייצרים תהליך יצירתי. חושבים מחוץ לקופסה. חושבים איך אפשר ואם אפשר. אבל אם אפשר, חייבים לראות איך אנחנו יכולים לעשות את זה בצורה מושכלת - שפעם אחת תביא לנו תהליך של גידול בכמות הלקוחות הפוטנציאלים, אבל לא פחות חשוב, תביא את האני-מאמין שלי, את המקצועיות שלי, את היצירתיות שלי לקהל הרחב", מסביר אטרי.
"זה קסם. אנחנו נמצאים בעידן שבו יש יכולת שלך להקים עסק בן לילה", אומר עידן גרינברג. "הייתי איש טלוויזיה כמעט 15 שנה. בגלל בדיחה אחת שסיבכה אותי באינסטגרם. הדפסתי חולצה לחברה ורשמתי "בקרוב", בלי שבאמת הייתה לי קולקציה. מצאתי את עצמי, במהירות, מקים עסק ומצליח להתחיל למכור באינטרנט את התוצר שלי".
"אני חושב שהיום, יותר מתמיד, בגלל הקלות שבה אנחנו רגילים להזמין דברים ברשת, יש הזדמנויות טובות יותר וצריך להסתכל על המשבר הזה כהזדמנות לצמוח וגם לחקור זירות חדשות כמו הזירות הדיגיטליות שאני מאוד מאוד מחבב אותן".
4 צפייה בגלריה
עידו גרינברג, יזם ובעלים של mismas
עידו גרינברג, יזם ובעלים של mismas
עידו גרינברג, יזם ובעלים של mismas
איך מייצרים מכירות - ולא רק כניסות באתר מכירות אונליין?
"כשקונים, צריכים תחושה של ערך", מסבירה קרן שביט. "זו יכולה להיות בעיה של ערך שלא מועבר כמו שצריך, או היתרון של המוצר לא מודגש, או המחיר שלו. בשורה התחתונה, צריך לבדוק. אני אומרת שיטת הקובייה ההונגרית. לא ככה, ככה. לא ככה, ככה. לזרוק איזשהו פיתיון קטן, לראות אם זה עובד. לא עובד, לא קרה כלום, מחליפים למשהו אחר".
4 צפייה בגלריה
קרן שביט, מעצבת אופנה ויזמית לייף סטייל
קרן שביט, מעצבת אופנה ויזמית לייף סטייל
קרן שביט, מעצבת אופנה ויזמית לייף סטייל
במהלך השידור אסף רותם, מנהל שיווק ב-WIX, נתן את כללי הזהב למכירות ברשת וגם הסביר את התהלך של בניית אתר, מה הן העלויות הנסתרות וגם כמה זמן לוקח להתחיל למכור מהרגע שהחלטתם שאתם רוצים להתחיל.
4 צפייה בגלריה
כללי הזהב שיעזרו לכם לנהל חנות אינטרנטית מצליחה
כללי הזהב שיעזרו לכם לנהל חנות אינטרנטית מצליחה
כללי הזהב שיעזרו לכם לנהל חנות אינטרנטית מצליחה
(באדיבות Wix)
מה ההזדמנות הכי גדולה בסחר בימי קורונה?
"אנחנו יצרנו מודל שנקרא "פנס רחוב" זה מאירים את האור על הרחוב", אומר אטרי שמזמין את כל בעלי העסקים לפנות ללשכות המסחר ברשויות המקומיות ובערים' ולהיעזר גם כלכלית וגם בייעוץ. "אנחנו מייצרים תאריך של פיתוח מרחבים עסקיים ברשויות המקומיות בשיתוף הרשות המקומית ומשרד הכלכלה. כאשר אנחנו באים ונותנים מעטפת מרמת העסק הבודד, חנות הבגדים והפלאפל, ועד למרכז המסחרי המלא, נותנים כלים ומייצרים תהליך שיבואו קונים".
עידו גרינברג: "כשמשהו נשבר אצל היפנים, הם מדבקים אותו בזהב. כי הם מאמינים שהשברים הופכים את הדבר למשהו. אני חושב שתקופת הקורונה היא הזדמנות מעולה לעשות קפיצה בעסק שלכם. זה אומר שאם עכשיו או עוד שנה הייתם צריכים לעשות את המהלך הזה, ועכשיו זה זמן טוב ובעל העסק לומד על העסק שלו ועל היכולות שלו כבן אדם, ועד כמה ניתן לגדול, אז פשוט תעשו את זה. העולם לא ילך אחורה, העולם ילך רק קדימה".
בשיתוף בנק הפועלים

פורסם לראשונה: 12:33, 25.06.20