שתף קטע נבחר

אהוד בנאי, ג'ירפות וחנן בן ארי בין הזוכים בפרסי אקו"ם

פרס על מפעל חיים יוענק לאהוד בנאי ולחנן יובל, בקטגוריית אלבום השנה זכה "שפל וגאות" של נצ'י נצ', "ויקיפדיה" של חנן בן ארי הוכתר בתור שיר השנה, ולירון עמרם סומן בתור תגלית השנה

אגודת אקו"ם הכריזה היום (ד') על הזוכים בפרסים השנתיים שהיא מחלקת בתחום המוזיקה: בין מקבלי הפרסים השנה ג'ירפות, חנן בן ארי, נצ'י נצ' וירדן (ג'ורדי) פלג. פרסים על מפעל חיים יוענקו לחנן יובל ולאהוד בנאי.

 

 

 

ג'ירפות. "שפה ישראלית מאוד. מלאה אמירה והסתכלות ביקורתית" (צילום: רונן ללנה) (צילום: רונן ללנה)
ג'ירפות. "שפה ישראלית מאוד. מלאה אמירה והסתכלות ביקורתית"(צילום: רונן ללנה)

זוהי השנה ה-60 שבה מתקיים טקס פרסי אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים, מחברים ומו"לים), בו שורה של יוצרים בשדה המוזיקה הישראלי זוכים להוקרה על פועלם מידי חבריהם היוצרים. בוועדת השיפוט השנה ישבו דנה ברגר, דני רובס, מירי מסיקה ושחר אבן צור.

 

פרסי מפעל החיים שינתנו לחנן יובל ואהוד בנאי, הם בגובה של 35 אלף שקלים. "נדמה כאילו בכל צומת חשובה של המוזיקה הישראלית נמצא תמיד חנן יובל", כתבו השופטים בין הנימוקים לבחירה בו. "עבודתו של חנן מצטיינת בבחירה מוקפדת של כותבי מילים ובלחנים מלודיים ומוזיקליים המתכתבים עם שירי ארץ ישראל, וגם עם כותבי פולק ורוק גדולים מחו"ל. שיריו הפכו לחלק מההוויה הישראלית ומלווים את ישראל בשמחה, בכאב, בגעגוע ותמיד ביופי רב".

 

בין נימוקי זכייתו של בנאי בפרס נכתב: "היכולת המופלאה לספר סיפור בשיר, ולמלא אותו בצבעים וגוונים מכל קשת המוזיקה בישראל, הופכת את אהוד בנאי לאחד החשובים והמרתקים מבין היוצרים הישראליים. במשך שנים ארוכות, בעקביות מעוררת התפעלות ובהתעקשות בלתי מתפשרת על איכות גבוהה ועל אמירה חזקה, צובע בנאי את חיינו בצבעים מוזיקליים יפהפיים המשלבים מזרח ומערב, קודש וחול". 

 

תגלית השנה, לירון עמרם (צילום: יח"צ) (צילום: יח
תגלית השנה, לירון עמרם(צילום: יח"צ)

בשאר הקטגוריות מחלקת אקו"ם פרסים בגובה 15 אלף שקלים. פרס הישג השנה ליוצרים, יוענק לפן חזות ודולב רם, שכתבו בין היתר את I Feel Alive ששר אמרי זיו וייצג את ישראל בשנה שעברה באירוויזיון, "מלכת השושנים" ששרה עדן בן זקן, כמו גם שירים לאייל גולן וליאור נרקיס.

 

פרס אלבום השנה יוענק לנצ'י נצ', שם הבמה של המוזיקאי רביד פלוטניק, על "שפל וגאות". "נצ'י נצ' מצליח באלבום הזה להיות אישי עד כאב וחד בהסתכלותו על סביבתו", נכתב בין הנימוקים. "בשיתופי פעולה מסקרנים עם יוצרים אחרים, ובכנות גדולה וכובשת לב, יצר נצ'י נצ' מכלול שירים מרשים, מרגש ומעורר מחשבה".

 

הפרס לתגלית השנה יוענק ללירון עמרם. "השילוב המנצח והמצליח בין מוזיקה עכשווית ששולחת זרועות לעשורים מעוררי געגוע ושילוב הצליל המקורי והאותנטי של המוזיקה מבית אבא, יצרו יצירה שכבשה פסגות ולבבות", הסבירו בין נימוקיהם השופטים. 

 

הפרס למחברי השנה יוענק ללהקת "ג'ירפות", בה חברים גלעד כהנא, יאיר קז, ארז רוסו ואסף ששון ("יצרו בשיריהם שפה ישראלית מאוד, מלאה אמירה והסתכלות ביקורתית ומלאת אהבה על החברה שלנו ועל החיים בישראל בכלל").

 

הפרס לשיר השנה יוענק לחנן בן ארי, על "ויקיפדיה", שכתב יחד עם קרן פלס, בעיבודו של אייל מזיג. ירדן (ג'ורדי) פלג, שאמון על הלהיטים של הצמד סטטיק ובן-אל, זכה בפרס על עבודתו כמעבד. פרס על הפקה מוזיקלית יוענק לאייל מזיג על חלקו במופע של חנן בן ארי. פרסים לעידוד יצירה יוענקו ליוצרת הלה שלג, למלחין יאיא כהן אהרונוב וליוצרת אביגיל קובארי.

 

פרס מטעם דירקטוריון אקו"ם יוענק ליוצר שייקה פייקוב, שכתב עשרות רבות של יצירות לסרטים והצגות בהן "נערת הפרברים" ו"נורית", על תרומתו ליצירה

 הישראלית. פרס הוקרה על מפעל חיים מטעם אקו"ם ואיגוד המפיקים והאמרגנים בישראל, יוענק למפיקה הישראלית הראשונה מרים עציוני - "האישה שפרצה את 'מועדון המפיקים הגברים' ובחמישים השנים האחרונות הפכה לחלק בלתי נפרד ממנו", הובהר בהודעה על הבחירה בה.

 

הפרסים יוענקו לזוכים בטקס שיתקיים ב-30 במאי ב"סיטי הול" בגלילות, לאחר שבחודש שעבר התקיים טקס אחר של פרסי אקו"ם בתחומי הספרות והמוזיקה הקונצרטית. כמו כן, במעמד הטקס יצוינו השירים המושמעים ביותר על פי נתוני אקו"ם לשנת 2017: "זהב" בביצוע סטטיק ובן-אל תבורי, ו-"Shape of you" בביצוע Ed Sheeran, שגם נבחר בתור שיר השנה על ידי קוראי ynet.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 צילום: רויטל טיופול
בנאי. "מזרח ומערב, קודש וחול"
צילום: רויטל טיופול
לאתר ההטבות
מומלצים