שתף קטע נבחר

הגיעה לפסגה: בגיל 30 אדל כבר יכולה לפרוש

אחרי ששברה שיאי גינס ובילבורד, הרוויחה 70 מיליון דולר בשנה, נבחרה שוב ושוב לרשימות המשפיעים והעשירים בעולם ועם הון המוערך ב-185 מיליון דולר - הכול תוך עשור אחד בלבד - אין ספק שאדל יכולה לפרוש. לכבוד יום הולדתה, 30 עובדות שלא ידעתם על זמרת הפופ-סול הגדולה בעולם

אולי כדאי שתשבו, כי זה הולך לכאוב. על פי נתונים שפורסמו בחודש שעבר, נכון להיום הונה של הזמרת אדל מוערך בסכום של 185 מיליון דולר. לפי האתר "סלבריטי נט וורת'", בין יוני 2016 ל-2017 הרוויחה אדל 70 מיליון דולר, ורק מכירות אלבומה האחרון "25" הניבו לה 21.7 מיליון דולר. הכוכבת הבריטית מחזיקה שני בתים בעיר קנסינגטון, שניים במזרח אסקס ובית בלוס אנג'לס, ונהנית ממעמד של שוברת שלושה שיאי גינס - כי אחד פשוט לא היה מספיק.


תאמרו – בסדר, במונחי עושר מדובר בהצלחה יחסית סטנדרטית עבור כוכב פופ ברמתה, אבל בכל הנוגע לאדל צריך לזכור כמה דברים, הראשון שבהם הוא שמרגע פריצתה (עם צאת האלבום "19" ובערך מהרגע שהסינגל Chasing Pavements התפוצץ על העולם) עברו לא יותר מעשר שנים.

 

דבר שני – יש מי שתוהה אם הזמרת הייתה חווה הצלחת ענק שכזו אלמלא מתחרה עיקרית שלה - זמרת עם קול אדיר ואפילו טוב יותר, אך בעלת חיבה לא בריאה לנרקוטיקה - הייתה מפנה את הבמה ומעניקה לה את הניצחון הטכני בקרב על תואר זמרת הפופ-סול הגדולה של המילניום הנוכחי. והנקודה השלישית היא שאת כל ההישגים שלה, קצרה אדל בלו אדקינס עוד בטרם מלאו לה שלושה עשורים.

 

בהתחשב בעובדה שמדי כמה שנים היא מפלרטטת עם הרעיון של פרישה, ונוכח סכומי העתק שבהן היא מוערכת, אפשר להניח שאדל יכולה לתלות את המיקרופון ולצאת לפנסיה מוקדמת, שתתחיל ביום הולדתה ה-30 שחל בסוף השבוע הזה. לכבודו אספנו 30 עובדות אודות הזמרת הגדולה ביותר שצמחה בפופ העולמי בעשור האחרון.

 

1. רשימת ההישגים שלה כמעט בלתי נתפסת. בשנים 2011, 2012 ו-2016 היא נבחרה לאומנית השנה של בילבורד; מגזין "טיים" בחר בה כאחד האנשים המשפיעים ביותר בעולם בשנים 2012-2016; היא מכרה למעלה מ-100 מיליון אלבומים; וסיבוב ההופעות שלה בשנת 2016 שבר שיאי נוכחות במקומות כמו בריטניה, אוסטרליה וארצות הברית - אפשר לומר שהיא מיצתה את הפוטנציאל שלה.

 

השפיעו עליה: הספייס גירלז (צילום: EPA) (צילום: EPA)
השפיעו עליה: הספייס גירלז(צילום: EPA)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

2. לא הייתם מצפים, אבל בין ההשפעות וההשראות המוזיקליות הגדולות שהיא מונה נמצאו גם הספייס גירלז. "הן עשו אותי מה שאני היום" אמרה פעם בריאיון, וציינה כי הייתה שבורת לב כשג'רי האליוול עזבה את ההרכב. שמות אחרים שאדל מונה כשהשפעה הן סלין דיון, גבריאל, שינייד אוקונר, מארי ג'יי בלייג', קייט בוש, אנני לנוקס, דאסטי ספרינגפילד וגם שמות אייקונים יותר, כמו אטה ג'יימס ואלה פיצג'רלד.

 

3. לכלב התחש שלה היא דווקא בחרה לקרוא על שם הג'אזיסט האגדי, לואי ארמסטרונג, והוא הצטרף אליה ב-2011 לסיבוב ההופעות לקידום האלבום "21".  

בגראמי 2017 (gettyimages) (gettyimages)
בגראמי 2017(gettyimages)

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)
  

4. אבל אולי ההשפעה הגדולה ביותר עליה הייתה מי שבהמשך הפכה קולגה ומתחרה. לפי אדל, היה זה Frank, אלבום הבכורה של איימי ווינהאוס מ-2003 שנתן לה את האומץ להתחיל לעסוק במוזיקה בעצמה. "לולא איימי ו'פרנק', אין ספק בכלל שלא הייתי לוקחת גיטרה וכותבת את Daydreamer או Hometown Glory , הודתה הזמרת. "וכתבתי גם את Someone Like You על גיטרה". היה שווה לקנות את הגיטרה ההיא.

 

5. אותו Hometown Glory נכתב על, ובכן, עיר המוצא שלה – נורווד, שבמזרח לונדון. היא הייתה רק בת 16 כשכתבה את הסינגל שהפך אולטרה מצליח. כן, לפני כמעט מחצית מחייה. אתם בזמן הזה, כנראה למדתם לבגרות בלשון.

איימי ויינהאוס: חברה או אויבת? (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
איימי ויינהאוס: חברה או אויבת?(צילום: gettyimages)
 

6. אגב בית ספר, היא בוגרת בית הספר Brit היוקרתי, והיא ממש לא כוכבת הפופ היחידה שיצאה משם. יחד איתה במחזור למדו גם הזמרות לאונה לואיס וג'סי ג'יי. טקס יום הזיכרון שלהן בטח לווה במלחמת אגואים ענקית.  

 

7. היא טוענת שהפסיקה לקרוא ספרים כבר בגיל 6 והתמקדה במוזיקה.

 

8. מי שנמנית עם השפעותיה הגדולות – גם אם לא כזמרת אלא כמתווכת, היא אימה. חלקים גדולים מאישיותה המוזיקלית עוצבו על ידי האם, שהשמיעה לה זמרים גדולים ואפילו הבריחה אותה פעם למופע של להקת הקיור – בתוך המעיל שלה.

עטיפת האלבום "25" (עטיפת האלבום) (עטיפת האלבום)
עטיפת האלבום "25"(עטיפת האלבום)

9. איימי ווינהאוס, לעומת זאת, גם אם חיבבה את אדל, הרגישה מאוימת על ידה. השתיים פרצו לתודעה העולמית בערך באותה תקופה, והצלחתה של אדל (בשילוב מצב נפשי בו הייתה שרויה) הביאו את ווינהאוס לחשוש מהמתחרה. בריאיון שהעניק מארק רונסון - מי שהפיק לווינהאוס את אלבומה האגדי Back to Black - למגזין ה"רולינג סטון" ב-2012, סיפר רונסון על חשש שהביעה בפניו ווינהאוס, מפני אדל. "אני חושב שהסיפור של אדל גרם לאיימי להשתגע קצת", אמר רונסון. "היא חיבבה אותה, אבל ההצלחה של אדל גרמה לאיימי להיות מאוד לחוצה, תחרותית, חסרת מנוח".

 

10. העובדה ששלושת אלבומיה קרויים על שם הגיל בו נכתבו השירים שבהם אינה חדשה, אבל מסתבר שגם תהליך הכתיבה עצמו לא חף ממשמעות קלנדרית. היא כותבת את כל שיריה במחברת, שעל כריכתה כתוב הגיל בו שלה בעת הכתיבה - בעיפרון.

 

 

11. היא לא נחשבת פרפורמרית-על, נוטה להתבלבל לא מעט במילות השירים (ולהפסיק ביצועים באמצע, בליווי קללה לרוב), לא רוקדת כמו ביונסה – ועדיין. סיבובי ההופעות שלה מניבים רווחי עתק. אולי משום שהם נדירים (ותמיד נראה כי היא לא מתכננת לשוב עוד לבמה). ואולי זה קשור לעובדה שהזמן שדורש לצוות שלה להכין אותה לקראת עלייה לבמה (כולל סידור שיער ואיפור) הוא לא פחות משעתיים וחצי.

 

12.לא רוקדת כמו ביונסה – זה נכון, אבל לא לגמרי מדויק, כפי שאתם יכולים לראות כאן למטה.

 

אדל מגיבה להופעתה של ביונסה בקואצ'לה בחודש האחרון

 

13. אגב החיבה הזו לביונסה - אדל הצהירה בראיונות כי חרף העובדה שהיא מעריצה ענקית של קווין בי, היא דווקא לא הייתה רוצה לשיר איתה יחד או להקליט דואט, מחשש שהיא לא תתפקד ובעיקר תנצל את המעמד כדי לבהות בה מקרוב. אגב, כהומאז' לביונסה, שלפני מספר שנים הוציאה אלבום בו חשפה בפני העולם את האלטר-אגו שלה סאשה פירס, אדל מטפחת אלטר-אגו משלה, בשם סאשה קייטר.

 

14. היא סובלת מפחד במה ולא הסתירה את הלחץ והמתח הנפשי שכל הופעה מול קהל גדול מעוררים בה. לכן היא מבקשת לעיתים קרובות שעל הבמה יוצב פרומפטר עם מילות השירים, למקרה שתשכח אותן. והיא נוטה לעשות זאת לא מעט. בנוסף, היא הודתה שהלחץ הרב שהיא נתונה בו בהופעות גורם לה להקיא מאחורי הקלעים מדי פעם. והיא גם לא חובבת טיסות גדולה.

 

15. ב-2008 היא אפילו ביטלה סיבוב הופעות שלם כדי לבלות עם בן זוג (שמאז הפך לבן זוג לשעבר). כשהתייחסה לנושא בהמשך, טענה שבמבט לאחור היא מתחרטת על כך ושהיה מדובר במעשה "כפוי טובה".

 

בתוכנית הנצפית ביותר של "סטרדיי נייט לייב" (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
בתוכנית הנצפית ביותר של "סטרדיי נייט לייב"(צילום: gettyimages)

בטקס פרסי הבריטס ב-2016 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
בטקס פרסי הבריטס ב-2016(צילום: MCT)

16. באותה שנה היא הופיעה בתוכנית המערכונים הוותיקה "סאטרדיי נייט לייב", במהדורה שחזו בה לא פחות מ-17 מיליון צופים, והניבה את נתוני הצפייה הגבוהים ביותר של התוכנית מזה 14 שנה. אולי לא את הכול ניתן לזקוף לזכותה של הזמרת, שכן שרה פיילין, הזכורה מהמרוץ לנשיאות ארצות הברית של הסנטור הרפובליקני ג'ון מקיין, התארחה גם היא בתוכנית ההיא.

 

17. כשהיא יוצאת לסיבובי הופעות, היא דורשת מכל מי שמבקר מאחורי הקלעים לתרום לפחות 20 דולר למען ארגון הצדקה הבריטי Sands, שמקדיש את פעילותו לתמיכה בהורים שמתמודדים עם אובדן תינוקות ולקידום מחקר לצורך הפחתת מקרי מוות בקרב תינוקות.

 

18. אלבומה השני, "21", הוא הנמכר ביותר בהיסטוריה של המוזיקה הבריטית. כך אדל היא הזמרת הראשונה שהכניסה שלושה סינגלים אל מצעד 100 השירים של בילבורד – באותו הזמן. כמו כן, היא האישה הראשונה ששני אלבומים שלה נכנסו למצעד 200 האלבומים של אותו בילבורד. גירל פאואר.

 

19. אותו אלבום התמקם בנוחות במקום הראשון של מצעד הבילבורד האמריקני במשך 24 שבועות. זו הייתה הפעם הראשונה שאלבום כלשהו הגיע להישג כזה מאז שיאה של וויטני יוסטון בשנת 1992 עם הפסקול של "שומר הראש" שהיה שם 20 שבועות – אדל הייתה רק בת 5.

 

שברה את השיא שלה: וויטני יוסטון (Getty Images) (Getty Images)
שברה את השיא שלה: וויטני יוסטון(Getty Images)

 

20. זה דבר די שכיח לראות מוזיקאי משפיע מפרסם מוצר, אבל זה די נדיר לראות אחד שמתעקש לא לעשות זאת. במיוחד כזה שפועל בז'אנר מסחרי כמו פופ. אבל אדל מתעקשת שלא לפרסם אף חברה מסחרית, לא להיות פרזנטורית עבור אף מותג ומתעקשת לסרב לכל הצעה לפרסם מוצר - יוקרתית ומפתה ככל שתהיה. אולי זו היושרה האמנותית והמקצועית שמובילות אותה. ואולי זו העובדה שהיא ממש לא צריכה עוד הכנסה.

 

21. ב-2012 היא הגיעה למקום השישי ברשימת הסלבריטאים המצליחים ביותר מתחת לגיל 30. אז אומנם החל מהיום היא כבר לא יכולה להימנות על הרשימה הזו, אבל למה שיהיה לה אכפת בכלל, כשיש לה את כל הכסף הזה לנגב איתו את הדמעות.

 

המשפחה המאושרת ()
המשפחה המאושרת

22. באותה שנה אדל ובעלה סיימון תבעו צלמי פפארצי על כך שעשו את עבודתם נאמנה, וצילמו ללא רשות תמונות של בנם הפעוט אנג'לו. הזוג זכה בתביעה ופוצה כספית.

 

23. הקנאות לפרטיות בכל הנוגע לבנה לא מסתכמת בזה. מאז שנולד באוקטובר 2012 ובמשך 94 הימים שלאחר מכן, היא סירבה לחשוף בפומבי את שמו.

 

24. יש לה חמישה קעקועים: שניים מתוכם הם על זרועה השמאלית, אחד על כל יד וקעקוע נוסף מאחורי אוזנה השמאלית.

 

25. והיא גם שותה כמו יורד ים. אוקי, אולי זו הגזמה, אבל לטענתה אין לה צורך בשקט ושלווה בעת כתיבת שירים, ולא מעט מההשראה לכמה מלהיטיה הגדולים נחה עליה דווקא בזמן שיכרות.

 

בתחילת הדרך (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
בתחילת הדרך(צילום: Gettyimages)

 

 

בטקס הגראמי 2013 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
בטקס הגראמי 2013(צילום: MCT)

 

26. היא גם הייתה מעשנת כבדה. ב-2011 היא עברה ניתוח בגרונה בשל נזק שגרמה לעצמה, אבל הפסיקה לעשן רק ארבע שנים מאוחר יותר. בהמשך הודתה כי לו הייתה ממשיכה לעשן הייתה מוצאת את מותה במהרה.

 

27. והיא גם לא בוחלת להשתמש באמצעים פיזיים. את השיר Chasing Pavements היא כתבה לאחר שגילתה כי בן הזוג שלה בוגד בה. כמו כל נפש עדינה, היא איתרה אותו בבר בו הוא ישב והפגישה אותו עם אגרוף בפרצוף. לאחר שנזרקה מהמקום, היא הסתובבה ברחובות בהתה במדרכות ותהתה לעצמה למה היא טורחת בכלל. אדל הקבילה את חווית הזוגיות ההיא למרדף אינסופי אחר מדרכות ריקות.

 

מדונה ()
מדונה

28. בעבודה על אלבומה השלישי והאחרון, "25" שיצא ב-2015 היא ספגה השראה מ-Ray of Light, אלבומה המוצלח של מדונה מ-1998 שלקח אותה לכיוונים אלקטרונים יותר, ומ-Play של מובי.

 

29. באחוזתה היו עשרה חדרי שינה, שרק באחד מהם לטענתה, נעשה שימוש. בהמשך היא מכרה את הבית והיום מתגוררת בברייטון, בשכונה שזכתה לשם "שורת המיליונרים של הוב".

 

30. לקח לה שישה חודשים לכתוב את השיר Hello, בעזרתו של גרג קרסטין. את השיר All I Ask, לעומת זאת היא כתבה עם ברונו מארס תוך שעות ספורות – כנראה שהם שתו משהו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים