שתף קטע נבחר

מביאליק עד סטטיק: אירועי שבוע הספר

סופרים שמגיעים להתארח בסלון, מופע על שירים וסיפורים מכל הזמנים, תערוכה שמתרכזת דווקא בצורה של הספרים ומפגש בין נעה ידלין לזמר אדם - חודש הספר כולל לא מעט אירועים מיוחדים שחורגים מהסיבוב המוכר בין הדוכנים. המלצות לפעילויות ברחבי הארץ

יכולות להיות לכך סיבות רבות. אולי חגיגות ה-70 למדינת ישראל, אולי הזיכרון המביך משנה שעברה, כשתקציב משרד התרבות לשבוע הספר בפריפריה הועבר באיחור, או אולי ניסיון לפצות על ביטול שני הסעיפים האחרונים בחוק הספרים. בכל מקרה, חג הקריאה הקרוב צפוי להיות עשיר במיוחד. כבר לפני שלושה חודשים הודיע משרד התרבות כי יקדיש 4 מיליון שקלים לאירועי חודש הספר, שבמרכזו שבוע הספר ה-57 שיחל ביום רביעי השבוע ויימשך עשרה ימים.

 

מלבד הירידים שיציעו ספרים חדשים במבצעים או כותרים מיוחדים שירדו מהמדפים, ויספקו לכם הזדמנות לבקש חתימה מסופר אהוב - השנה, בהובלת משרד התרבות, ייערכו 480 מפגשים עם סופרים שיגיעו אליכם עד הבית. כל אחד יכול להירשם לפרויקט, הכולל שמות גדולים בספרות הישראלית, ולהזמין לסלון שלו סופר ואורחים לשיחה. מלבד זאת, מתוכננות לא מעט פעילויות מיוחדות. כדי לעשות קצת סדר בבלגן, אספנו בשבילכם כמה אירועים מעניינים המתקיימים במהלך חודש הספר ברחבי הארץ.

 

תל אביב  

במרכז ענב יתקיימו כמה אירועים מיוחדים, בהם מפגש עם אתגר קרת שיספר על הסיפורים שמאחורי סיפוריו הקצרים (10.6), "תמונת אישה" - מופע מחווה לשיריה של תרצה אתר (12.6), והשקה לספר הביכורים של השחקן ואומן הספוקן-וורד יוסי צברי (14.6).

 

שיחה עם אתגר קרת על הסיפורים שמאחורי הסיפורים. (צילום מתוך הסרט "אתגר קרת: מבוסס על סיפור אמיתי")  ()
שיחה עם אתגר קרת על הסיפורים שמאחורי הסיפורים. (צילום מתוך הסרט "אתגר קרת: מבוסס על סיפור אמיתי")

בספריות השונות ברחבי העיר יתקיימו הפעלות לילדים, בהן מיצג קרטון של "הבית של יעל", סדנאות לבניית קני ציפורים בהשראת שירו של ביאליק וסדנה ליצירה מיניאטורית ברוח "עמי ותמי". בספריית יפו ד' שזה עתה נפתחה מחדש לאחר שיפוץ, יתקיים טקס הענקת תעודות לשיאני הקריאה הצעירים של העיר, וסדנה מיוחדת עם האמן חנוך פיבן בנושא "קולאז' משפחתי - קולאז' עירוני" (11.6).

 

עכו

מוזיאון האספנות "אוצרות בחומה" השוכן בחומות עכו העתיקה, ישיק תערוכה חדשה של ספרי ילדים בעלי עיצוב יוצא דופן - תלת ממד, סאונד ועוד. מדובר בספרים בשלל שפות (בהן גם עברית), שנאספו מכל העולם על ידי האספנית מיקי אינהורן-נלקנבאום. התערוכה "צורה לספר" מבקשת לשים דגש על הצורה שמעצימה את הסיפור, מתוך ניסיון לענות על צרכיו המשתנים של הדור הצעיר הנוכחי, כשבתוך כך היא מעלה את השאלה אם כדאי להנגיש סיפורים קלאסיים בלבוש חדש וגם מציגה את הפרשנויות השונות שאגדות אוניברסליות מקבלות בכל העולם (החל מה-15.6).

 

מתוך התערוכה
מתוך התערוכה "צורה לספר"

 

ראשון לציון

ברחבת בניין העירייה יתקיים ערב שיוקדש לפסטיבל הפזמון והזמר ויעלה לבמה את השירים הגדולים של המשוררים והפזמונאים שליוו את המדינה לאורך 70 שנותיה. ישתתפו בו בין היתר לירן דנינו, שלומית אהרון, יפתח קליין ואורי קריב (7.6).

 

מישקה בן דוד, שי גולדן, אילן שיינפלד, נאוה מקמל-עתיר, לאורה ריבלין, מרים טוקאן, נתן סלור ועוד כותבים רבים ייפגשו במוזיאון ראשון לציון וידברו על תהליך היצירה ועל השראה. הערב ייחתם במופע תיאטרלי מוזיקלי המבוסס על ספרו של מנחם תלמי "תמונות יפואיות" בהשתתפות גלית גיאת, שמעון מימרן, עידו מוסרי, רועי זוארץ ועוד (14.6).

 

מרים טוקאן (אוסף פרטי)
מרים טוקאן. תשתתף בשיחה על השראה(אוסף פרטי)

 

ירושלים

במתחם התחנה הראשונה ייערכו מדי ערב לכל אורך ימי שבוע הספר פעילויות לילדים הכוללות משחקי ילדות, משחקי רצפה ענקיים, והצגות, בהן "אליסה בארץ הפלאות", "הנסיך האמיץ והדרקון" ו"תותי מארץ התותים".

 

נתניה

בכיכר העצמאות החדשה יתקיימו מפגשים עם סופרים ועיתונאים. בין היתר העיתונאית שרה ב"ק תספר על תולדותיה של השירה מהתנ"ך ועד לפייטנות הלאדינו (6.6), ונורית צרפתי תספר על הספר החדש שאיירה בעזרת רעיונותיהם של ילדים (7.6). בנוסף יתקיימו בכיכר שעות סיפור והחלפות ספרים.

 

"סיור מהספרים" יתקיים במוזיאון לתולדות העיר בהדרכת בילי אליעז בעקבות סיפורים של גיל חובב, דורית אורגד ודרור בורשטיין (8.6).

 

את השבוע יחתום אירוע לכבוד יום הולדתה ה-90 של נתניה שייערך בהיכל התרבות. במהלך הערב יושק הספר "תמונות העיר", הכולל אסופת שירי משוררים מקומיים (16.6).

 

קצרין

במרכז התרבות יתקיים המופע "עוד חוזר הניגון", שבו נתן סלור מארח את אסנת זיביל, שילה פרבר, יהודה קיסר ואיתי אורן. המופע מוקדש ליצירותיהם של נתן אלתרמן ובתו תרצה אתר, ומעלה לבמה ביצועים ללחנים הקלאסיים של סשה ארגוב ומשה וילנסקי עם עיבודים עכשוויים ומזרחיים. סלור, בנה של תרצה אתר ונכדו של אלתרמן, ישלב בין השירים סיפורים מהבית (27.6).

 

נתן סלור (צילום: עמית ישראלי)
נתן סלור. ישלב בין השירים סיפורים מהבית(צילום: עמית ישראלי)

 

 

חיפה

בגן הכט במתחם האודיטוריום יתקיים זו השנה השישית שוק קרא-תן , במסגרתו יוזמן הציבור להחליף ספרים באמצעות הדוכנים שיוקמו במקום (14-10.6). 

 

אשדוד

בספרייה העירונית יתקיים מפגש עם הסופרת יוכי ברנדס והזמרת רותי נבון. כל אחת מהן עשתה את הדרך ההפוכה לשנייה - בין העולם החילוני לחרדי. הן ידברו על יהדות, ספרות, מוזיקה ועל יצירתן, שממנה יקריאו ויבצעו (6.6).

 

יוכי ברנדס. שיחה על יהדות ספרות ומוזיקה ()
יוכי ברנדס. שיחה על יהדות ספרות ומוזיקה

 

במרכז התרבות מונארט יתקיים המופע "איך באים השירים אל לב האדם", שבו גיבורי יצירתה של מרים ילן שטקליס, "ידידי טינטין", "אמא אמרה לי דני" ו"ג'ינג'י", מנהלים דיאלוג באמצעות שיריה. בהפקת "התיאטרון שלנו" ובהשתתפות סימפונט רעננה (11.6).

 

הסופרת נעה ידלין תיפגש עם הזמר אדם בספרייה העירונית לערב ספרותי ומוזיקלי (13.6).

 

באר שבע

ד"ר אליעזר פאפו יקיים הרצאה על תפקיד ההומור בתנ"ך, תחת הכותרת "ספרות זה (גם) צחוק", בספרייה העירונית (12.6).

 

בספרייה העירונית יתקיים גם המופע "כשביאליק פגש את גוטמן", המשלב קטעים מכתביהם של שני היוצרים הגדולים (26.6).

 

מביאליק עד סטטיק (צילום: משה נחומוביץ') (צילום: משה נחומוביץ')
מביאליק עד סטטיק(צילום: משה נחומוביץ')

צפת

באמפי בית הספר הממלכתי ב' יתקיים המופע "מביאליק ועד סטטיק", של "התיאטרון שלנו". הוא מעביר את צופיו מסע בין סיפורים ושירים מזמנים שונים וכולל בין השאר את יצירתם של ביאליק, לאה גולדברג, ע. הלל, מרים ילן שטקליס, יהודה אטלס, עוזי חיטמן, נעמי שמר וגם סטטיק ובן אל (17.6). 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מופע מוזיקלי בין ביאליק לסטטיק ובן אל
לאתר ההטבות
מומלצים