שתף קטע נבחר

"בחזרות זה עבד": הפדיחה של בנקסי והיצירה הגרוסה

האם קרתה תקלה במהלך המכירה הפומבית בה נגרסה יצירתו של בנקסי? על פי סרטון שהעלה האמן לאתר שלו - התכנון היה לגרוס את היצירה לחלוטין. "בחזרות זה עבד בכל פעם", כתב

 

 

עולם האמנות כבר הספיק להירגע מעט מהפרובוקציה האחרונה של בנקסי, עד שהאמן העלה סרטון חדש לאתר שלו, ובו הוא טוען כי התכנון המקורי היה לגרוס את יצירתו לחלוטין - ולא חלקית כמו שקרה בפועל. "בחזרות זה עבד בכל פעם", כתב האמן בווידאו, בו מצולמות ידיים המתקינות את המגרסה על היצירה, ובסופו יצירה זהה לזו שנמכרה במכירה הפומבית נגרסת לחלוטין לקול צחוקם של גבר ואישה אלמוניים ברקע.

 

כזכור יצירתו של בנקסי, "ילדה עם בלון", גרסה את עצמה לעיני הקהל המשתאה במכירה פומבית ב"סות'ביס" רגע לאחר שנמכרה במיליון פאונד לרוכשת טלפונית מאירופה. מאוחר יותר נודע כי הרוכשת לא משכה את רכישתה לאחר התקרית - מעשה צפוי לאור העובדה שמומחים העריכו כי בעקבותיה שווי היצירה הוכפל. 

 

בנקסי תערוכה The art of banksy (צילום: יח
יצירתו של בנקסי(צילום: יח"צ)

ב"סות'ביס" עדכנו כי ליצירה הוענק שם חדש, וכי תיקרא "Love is in the Bin" ("אהבה בפח הזבל"). בכך שנגרסה בעת המכירה, כך כתבו בחשבון האינסטגרם שלהם, תהפוך יצירתו של בנקסי להיות יצירת האמנות הראשונה בהיסטוריה שאי פעם נוצרה 'בשידור חי', במהלך מכירה פומבית.

 

האירוע הצטרף לשלל טריקים שנוהג לעולל בנקסי, שנחשב לאחד השמות הפופולריים באמנות, מרבה להפעיל את עוקביו ומעריציו, כמו גם להביך את עולם האמנות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
"אהבה בפח הזבל" - היצירה שנגרסה
צילום: יח"צ
לאתר ההטבות
מומלצים