שתף קטע נבחר

אילנית: "אני לא מתחברת לשיר של נטע"

אם ישמיעו במסיבה את TOY אילנית תרקוד, כן גם בגילה, אבל ברמה האישית היא פחות מתחברת לשיר. חמש שנים אחרי צאת שירה האחרון היא מוציאה סינגל חדש, ויש לה גם מה לומר על חוק הנאמנות: "עולם התרבות לא צריך להתמודד עם חוקי נאמנות - זה מיותר". האזינו

בין "ריקוד חדש", השיר האחרון שהוציאה אילנית ובין זה החדש, "המחשבה על המים" שיוצא היום (ב') חלפו חמש שנים - לא מעט זמן. אבל היא לא שמה לב, "לא יכול להיות", היא אומרת, כשהיא נשאלת לפשר המרווח. "תראה מה זה, אצלי הזמן עומד מלכת. אבל ברצינות, מחפשים חומרים ולא תמיד מוצאים והייתי עסוקה בדברים אחרים. בשנות ה-70 וה-80 היו מוציאים כל הזמן תקליטי שדרים. זמנים משתנים. אם מגיע משהו טוב אז מקליטים אותו, אם לא אז ממשיכים להופיע, לשיר, עד שמגיע השיר שמוצא חן".

 

השיר החדש הגיע מרחל שפירא, שחתומה על כמה מהשירים המכוננים והאהובים ביותר של הזמרת, בהם "שיר של יום חולין", "נחמה" ו-"שיר על נחלים". "אני מאוד אוהבת לעבוד עם רחל שפירא. יש לנו הרבה שירים יפים יחד", היא אומרת. "אני תמיד נהנית לעבוד איתה. בעיניי היא משוררת והיא יודעת להתבטא ובשפה יפה. יש המון חוכמה במילים שלה והמון רגש".

 

עוד בערוץ המוזיקה:

ההרכב הכי מעניין בארץ הופיע בפסטיבל הפסנתר

מרקורי לא לבד: ענקי המוזיקה על המסך

ננה מושקורי: "אמרו לי לצבוע לבלונד ולזרוק את המשקפיים"

 

את אומרת את זה בתקופה בה שולטת בפופ ליריקה מסוג "שוקובו וגומיגם".

"אני לא מכירה את השיר שאתה מדבר עליו, אבל יש גם מקום לזה וגם מקום לשירים אחרים. יש סוג כזה של קהל ואני בטוחה שהשיר שהזכרת גם מופנה לנוער. יש גם טקסטים הרבה יותר משמעותיים היום. קרן פלס כותבת טקסטים נפלאים, גם עידן רייכל. יש עוד רבים וטובים. ואני פשוט מתחברת אל רחל מאוד".

 

היית האמנית הראשונה לייצג את ישראל באירוויזיון. מה את חושבת על הנציגה האחרונה שלנו בתחרות?

"אני מכירה את האירוויזיון מ-73, אז הלכו שם על שירים מאוד מלודיים עם פזמון קליט. במהלך השנים הסגנון קצת השתנה. לאט לאט הולכים עם זמנים אחרים, סגנונות שונים. בלי שום קשר לשיר שלה, אני חושבת שנטע ילדה מוכשרת מאוד, מאוד מוזיקלית, חכמה ויש לה קול טוב. אז היא באה עם שיר כזה והינה היא זכתה. אם אני מתחברת לשיר כזה? לא כל כך, אבל אולי הנכדה שלי מתחברת. אם אני במסיבה וישמיעו את Toy אז ארקוד בכיף גם בגילי, למה לא? אבל אני בטוחה שגם בלי זה היא הייתה מצליחה".

 

 

אילנית (צילום: אוהד אלימלך)
אילנית(צילום: אוהד אלימלך)

מה את חושבת על הפולמוס סביב העיר בו תיערך התחרות?

"אני שרה ואני לא מערבת פוליטיקה בשירים שלי, ומה חושבים ומה לא. אם יש בתל אביב אולם ענק אז שיקיימו את זה בתל אביב. זו עיר קוסמופוליטית, זה עושה בסך הכך שירות טוב למדינה, כשהולכים ומפרסמים את תל אביב בעולם כעיר מאוד סווינגרית, מגוונת ובעלת אינספור דברים להציע לתייר בישראל. זו לפי דעתי, המטרה פה: להביא אנשים לאירוויזיון, להביא אנשים לארץ. תל אביב יכולה לעשות את השירות הטוב ביותר".

 

אגב פוליטיקה, יש מי שמנסה להכניס אותה בכוח לתחומים כמו תרבות. מה את חושבת על חוק הנאמנות בתרבות?

"זה שואו ביזנס. אנחנו מדינה דמוקרטית וכך זה צריך להישאר. אני לא חושבת שצריך לערב פוליטיקה בתרבות, עולם התרבות לא צריך להתמודד עם חוקי נאמנות, זה באמת מיותר לגמרי. כולנו נאמנים למולדת אם אנחנו חיים ופועלים פה. כולנו רוצים שלארץ הזאת יהיה טוב ולא משנה מאיזה צד של המתרס אני נמצא, אם זה שמאל, ימין או מרכז. בסופו של דבר כולם רוצים שיהיה פה טוב".

 

אילנית תשיק את "המחשבה על המים" ב-29 בנובמבר במרכז ענב לתרבות בתל אביב.

 

המחשבה על המים

מילים: רחל שפירא, לחן: תומר הדדי

 

המחשבה על המים

גרמה לי לחצות את המדבר

המחשבה על המים

חיזקה אותי מעל למשוער.

לא האמנתי למה גופי מסוגל

לא הבנתי עד כמה כוחי משוכלל

 

כל הרעות והתלאות שידעתי

לא ישתוו לפלא:

שם יהיה לי בית

שם יהיה לי עץ

שם אנשום לרווחה

וארגיש בבטחה

עם גג לראשי

ומנוחה לנפשי.

 

כעץ שתול על פלג מים

כך יהיו ימיי

המחשבה על המים

היא שפקחה את עיניי

אני אשתנה

אשקם את חיי

אתה תראה...

 

כל הרעות והתלאות שידעתי

לא ישתוו לפלא:

שם יהיה לי בית

שם יהיה לי עץ

שם אנשום לרווחה

וארגיש בבטחה

עם גג לראשי

ומנוחה לנפשי.

 

המחשבה על המים.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד אלימלך
אילנית. שיר חדש
צילום: אוהד אלימלך
לאתר ההטבות
מומלצים