שתף קטע נבחר

כוכב "דם אמיתי": "הזדקקנו לישראלים על הסט"

אלכסנדר סקארסגארד, השחקן השוודי שהתפרסם ב"דם אמיתי" וזכה בגלובוס הזהב על תפקידו ב"שקרים קטנים גדולים", מגלם סוכן מוסד ישראלי בסדרה החדשה "המתופפת הקטנה". בריאיון מיוחד ל-ynet הוא מספר על העבודה לצד מריל סטריפ, למה הוא עדיין לא נשוי ואיך הנוכחות של מיכאל מושונוב, דניאל ליטמן ושלמה בראבא עזרה לו על הסט

"סקארסגארד, אלכסנדר סקארסגארד", 194 סנטימטרים של גנים נורדים מחייכים אליי. "האמריקנים מעולם לא הצליחו לבטא את שם המשפחה שלנו כמו שצריך, יוצא להם 'סקארסגארד' כל הזמן, אז החלטתי שאין טעם להילחם בזה. אבא שלי ויתר וגם אני ויתרתי".

 

כשסקארסגארד (42) היה בן עשרים וקצת, הוא החליט לתת למשחק הזדמנות. באותו הזמן הוא עזב את ביתו בשוודיה והגיע לעיר לידס באנגליה, מכל הערים בעולם, ושם למד אנגלית. ההתלבטות הייתה בין משחק לארכיטקטורה. "הייתי כמו כל אותם הצעירים בגילי, מחפש מה לעשות", הוא נזכר. "בסוף אמרתי 'לעזאזל עם הכל, אבא (השחקן סטלן סקארסגארד – ש.ג.) שחקן והוא ממש מאושר, אז כדאי לי לתת לזה הזדמנות. עדיף מאשר להסתכל אחורה בעוד עשרים או שלושים שנה ולהצטער שלא ניסיתי. הייתי שמח להגיד שזה היה הייעוד הקריאטיבי שלי שקרא לי, אבל זו לא האמת".

 

המתופפת הקטנה (צילום: באדיבות HOT)
אלכסנדר סקארסגארד בסדרה "המתופפת הקטנה"(צילום: באדיבות HOT)

שני עשורים מאוחר יותר, נראה שסקארסגארד הימר נכון. התפקיד הבינלאומי הראשון שלו היה בסרט "זולנדר" כדוגמן צמרת לצדו של בן סטילר. הוא חשב שמעכשיו הוא יחיה את החלום, אבל אז הגיעו שנתיים וחצי של בצורת. השממה נשברה בשנת 2007 כשהגיע התפקיד של אריק נורת'מן, הערפד הלוהט בסדרת הקאלט "דם אמיתי". מאחר וערפדים לא ממש מתים, התפקיד של בעל הניבים החזיק לאורך שבע עונות והפך את סקארסגארד לשם נרדף ל"סמל מין" ולשחקן מבוקש.  

 

אלכסנדר סקארסגארד בתפקיד אריק נורת'מן ב"דם אמיתי"
 
לאחר מכן כבר הגיע התפקיד של "טרזן" בעל הריבועים בבטן מבית דיסני ולאחריו התפקיד שהביא לו את פרסי האמי וגלובוס הזהב, זה של בעלה המקסים מחד והמתעלל מנגד של ניקול קידמן בדרמה עטורת השבחים "שקרים גדולים קטנים". עכשיו, לפני שהעונה השנייה של הסדרה המדוברת חוזרת למסכים, ניתן למצוא אותו שוב על מסך הטלוויזיה (ב-HOT VOD וב-NEXT TV) במיני סדרה חדשה, "המתופפת הקטנה", מבית היוצר של ה-BBC.

 

הסדרה מבוססת על רומן של ג'ון לה-קארה משנת 1983 (שאף עובד לסרט קולנועי בשנת 1984, בכיכובה של דיאן קיטון), שמגולל את סיפורה של צ'רלי (פלורנס פיו), שחקנית בריטית צעירה ודעתנית שפוגשת על החוף ביוון גבר מסתורי ואניגמטי (סקארסגארד), אשר שואב אותה לתוך העולם המסוכן של ריגול בינלאומי. צ'רלי מגויסת על ידי אותו גבר - שבהמשך מתגלה שהוא סוכן של המוסד הישראלי - לחטיבה מיוחדת בפיקודו של קורץ (מייקל שאנון), בהבטחה שבהסתננות לתא טרוריסטי פלסטיני ששם לעצמו כמטרה לפוצץ יהודים באירופה, היא תגלם את תפקיד חייה.

 

 

גדי בקר, סוכן המוסד אותו מגלם סקארסגארד הוא דמות מורכבת במיוחד. הוא בעל עבר צבאי עשיר שהותיר אותו מצולק פיזית ונפשית ומעורער בכל הנוגע לקונפליקט הישראלי – פלסטיני. אולם, כשקורץ, מפקדו לשעבר, מוצא אותו בברלין וקורא לו לדגל, הוא מתייצב.

 

"הרקע של גדי, איך שהוא מרגיש והמעורבות שלו בקונפליקט היו מאוד מאתגרים עבורי", מסביר השחקן. "בגלל שהוא לחם במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפור, ובגלל שעבד בעבר עם קורץ במוסד בתקופה בה האמין שהארגון פועל בצורה זהירה, 'כמנתחים ולא כקצבים' כהגדרתו, הוא הצליח להצדיק את מה שהוא עושה מבחינה מוסרית. כשההרגשה הזו השתנתה, הוא כבר לא היה יכול לעמוד מאחורי הפעולות בהן נקט ולכן עזב את ישראל ועבר לברלין והשאיר את המוסד מאחוריו. הוא הרגיש שיש אנשים בדרגים הגבוהים שאיבדו כל הערכה למחיר ששילמו חפים מפשע והדבר הזה הכביד עליו מאוד".


המתופפת הקטנה (צילום: באדיבות HOT)
המתופפת הקטנה(צילום: באדיבות HOT)
 

הדמות של גדי לא מדברת הרבה. כמה קשה היה לך לגלם אותו?

"היתרון בלצלם סדרה של שש שעות על פני סרט היא בכך שלא חייבים לדחוס את כל ההקדמה לתוך שלושים הדקות הראשונות. אפשר לפרוס את הדמות, לתת לקהל להכיר את גדי באותו אופן שצ'רלי מכירה אותו. אני חשבתי שזה נהדר שהוא חודר לחייה במקביל לכניסתו לעולמם של הצופים, באיטיות ותוך כדי קילוף שכבות מאישיותו".

 

בסיס העלילה נסוב סביב הסכסוך הישראלי – פלסטיני. האם זה עזר לך להבין או ללמוד את הסכסוך יותר לעומק?

"לא הייתי אומר שההבנה של הסכסוך השתנתה אצלי בזכות התפקיד. מה שעצוב, זה שהעלילה של הסדרה מתרחשת לפני 35 שנים ועד היום הסכסוך לא נפתר - ואפילו לא קרוב לפתרון. לצערי, אני לא רואה דרך קדימה. זה מרגיש ששיחות השלום ננטשו לגמרי, ההבנה וההכרה שהובילו להסכמי אוסלו נעלמו והממשל האמריקני רק מאיים על הצדדים ובהפחדה הוא לא יביא אותם לשולחן הדיונים".

 

"ברור שיש המון אשמה שאפשר לחלק בין כל הנוגעים בדבר", הוא אומר ומוסיף: "ואת כמובן יודעת על הנושא הרבה יותר ממני, אבל זה מרגיש כאילו הלך הרוח הפוליטי במדינה נוטה ימינה, ואם אתה מביע הסתייגות או פקפוק בממשלה או במהלכיה, אתה נחשב לא פטריוטי ואפילו בוגד. ובדמוקרטיה, אסור שיקרה מצב כזה".


המתופפת הקטנה (צילום: באדיבות HOT)
"המתופפת הקטנה"(צילום: באדיבות HOT)
 

ובחזרה לסרט: לצידם של השחקנים הראשיים ניתן לזהות מספר פרצופים מוכרים, ביניהם אלה של מיכאל מושונוב המצוין (שמגלם את שמעון ליטבק, יד ימינו של קורץ), דניאל ליטמן (סוכן המוסד, דניאל), אמיר חורי (הטרוריסט מישל) ושלמה בראבא (שמגיח בתור ראש המוסד, מישה גברון). סקארסגארד טוען שהנוכחות הישראלית על הסט הייתה חשובה ביותר. "אני שוודי שמעולם לא היה בישראל, הסדרה מבוימת על ידי קוריאני ומייקל שאנון הוא אמריקני. בהחלט הזדקקנו לישראלים שיהיו על הסט. אפילו בפרה פרודקשן, כשישבתי איתם ודיברנו על הסכסוך ועל המצב כיום, על הדרך בה גדלו, על הצבא. דרכם הצלחתי להבין יותר את החומר בו אנחנו מתעסקים. הם נתנו לנו פתח אמיתי ללמוד ולהבין את הדמויות".

 

זה נכון ששירתת בצבא ביחידה ללוחמה בטרור?

"כן, זה נכון. בצורה מסוימת, נעזרתי בידע שרכשתי באותה התקופה בצילומי הסרט. הייתי בן 19 ושירתתי בצבא במשך שנה וחצי, וזה לימד אותי המון על מחויבות ושיתוף פעולה. זו הייתה יחידה קטנה נגד טרור שהגנה באופן עצמאי על איים מחוץ לשטוקהולם. שנאתי את זה לעתים אבל הרגשתי שאני זקוק לזה, לא מסיבות פטריוטיות אלא מסיבות אישיות. גדלתי בשטוקהולם באזור מאוד אורבני והרגשתי שאני זקוק לאתגר פיזי ומנטלי, וזה מאוד עזר לי, לא רק במשחק, כשאני מגלם דמויות עם רקע דומה, אלא בחיים בכלל".


המתופפת הקטנה (צילום: באדיבות HOT)
"המתופפת הקטנה"(צילום: באדיבות HOT)

לדבריו, אין לו שיטה מסוימת בה הוא נכנס לדמות. התשובה ברובה נעוצה בתסריט, עד כמה הוא מתחבר אליו ומצליח לרדת לעומקו. מה שכן, הוא משתדל לקרוא את התסריט לפחות פעם ביום עד לתחילת הצילומים. "בנוסף, אני מתמקד בהיסטוריה. עם הדמות של גדי למדתי יותר על האזור, על גדי עצמו, מהיכן הוא מגיע, למה הוא ירד מהארץ, למה הוא עזב את אשתו, דברים שהם הכרחיים לבסיס של הדמות. אחר כך זה פשוט דמיון. אני ממציא רעיונות ומחשבות לדמות. כך אני מגלה דבר חדש בנוגע לדמות בכל יום, ובסוף מדביק הכל יחד", הוא מסביר.

 

"בסדרה 'המתופפת הקטנה', המשחק היה בכמה רבדים", הוא אומר ומפרט, "גדי רוצה שצ'רלי תתאהב בדמות של מישל הטרוריסט ולכן הוא עושה הכל כדי להפוך למישל. הוא מרגיש שיהיה לה יותר פשוט לחדור לתא הטרוריסטי אם הרגשות שלה יהיו אמיתיים. זה מטשטש את הקווים בין גדי ומישל וצ'רלי באמת מתחילה לפתח רגשות, רק שקשה להבין במי היא מתאהבת - בקצין המודיעין הישראלי או בדמות הפלסטיני שהוא מגלם. עבורי, זה היה מרתק במיוחד", סקארסגארד מסכם.

 

אין ספק שהשחקן הנאה נחשב לתפוח אדמה לוהט בהוליווד, בעיקר בעקבות ההצלחה העולמית המסחררת של "שקרים גדולים קטנים". הדמות אותה הוא מגלם, פרי, היה מפלצת שהתעלל פיזית ונפשית באשתו סלסט (ניקול קידמן), אבל סקארסגארד הצליח להראות גם את הצד המורכב וחסר הביטחון של פרי, כמו גם של מערכת היחסים עצמה. בנאום הזכייה שלו בגלובוס הזהב, אמר השחקן כי ההשתתפות בסדרה הייתה "החוויה הטובה ביותר בקריירה שלי". הסדרה כאמור, חוזרת לעונה שנייה כשלקאסט הנוצץ מצטרף השם הגדול ביותר בביזנס, מריל סטריפ, על תקן אימו של פרי. סקארסגארד נראה על סט הצילומים עם השחקנית המדוברת, דבר שעורר את ההנחה שהוא חוזר לעונה השנייה, למרות גורלו העגום של פרי בסוף העונה הראשונה.

 

שקרים קטנים גדולים עונה 2 (צילום: Jannifer Classen/HBO)
מתוך העונה השנייה של "שקרים קטנים גדולים"(צילום: Jannifer Classen/HBO)

 

"אני לא יכול לשתף הרבה בקורה בעונה החדשה", הוא אומר. "רק אגיד שמריל סטריפ היא השחקנית האהובה עליי והייתי מוכן לעשות הכל כדי לשחק מולה. קרה כבר שהסכמתי לקחת על עצמי תפקיד רק כי ידעתי שגם היא משתתפת בסרט, ובסוף היא הופיעה כהולוגרמה אז חלומי לא התגשם. אני לא יכול לגלות עדיין אם הפעם שיחקתי לצידה, אבל כן אגיד שפגשתי אותה וביליתי איתה על הסט".

 

אתה מתרשם מתארים שמעניקים בהוליווד לשחקנים?

"הוליווד היא מקום מצחיק", יש את 'השחקן הלוהט של השבוע', אבל אף אחד לא מבטיח שזה יימשך לנצח. זה פה היום ויכול להיעלם מחר. אני לא מתייחס לזה ברצינות ומנסה פשוט ליהנות מהרגע".

 

היית מאוד עסוק בשנים האחרונות. זה עדיין כיף?

"אני חושב שאם אתה לא נהנה על הסט, העבודה יכולה להיות מאוד מתישה. אם אתה לא מסופק מבחינה יצירתית, זה מאבק מעייף מאוד. אבל אם עובדים על פרויקטים מרגשים עם אנשים מדהימים - אין לי שום בעיה לסיים פרויקט אחד ולטוס מיד לבא אחריו. כנראה שזאת הסיבה שאין לי עדיין אישה, ילדים ומשפחה".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות HOT
אלכסנדר סקארסגארד
צילום: באדיבות HOT
לאתר ההטבות
מומלצים