שתף קטע נבחר

תרשמו ביומן: רוזאן בר תנאם בכנסת

הקומיקאית היהודייה תגיע לישראל בסוף חודש ינואר ותנאם במשכן נגד ה-BDS. "ישראל היא נווה מדבר של פתיחות, חופש, דמוקרטיה וסובלנות במדבר של אכזריות מעידן שחלף"

השחקנית והקומיקאית רוזאן בר הודיעה כי תגיע לישראל בסוף חודש ינואר ותנאם בכנסת ישראל. לפי דיווחים, בר, הידועה כתומכת נלהבת בישראל, תגיע לארץ עם הרב שמולי בוטח ותישא דברים נגד ה-BDS והחרם נגד ישראל, ב-30 בינואר.

 

בהצהרה שנתנה, אמרה בר כי היא מחכה בקוצר רוח לטיול שלה ארצה, "כאוהבת ישראל, כחברה של הרבי שמולי וכשגרירה של World Values Network". עוד הוסיפה כי היא מתכוונת להעמיק את הידע שלה על המורשת היהודית אך לא רק. "יש לי עבודה חשובה לעשות פה, להשמיע קול נגד ה-BDS האנטישמים". הקומיקאית סיימה את דבריה במילים: "ישראל היא נווה מדבר של פתיחות, חופש, דמוקרטיה וסובלנות במדבר של אכזריות מעידן שחלף. אני רוצה לצעוק את זה מהרי הגליל ועד למסדרונות הכנסת בירושלים, עיר הבירה של ישראל".

 

יש לציין כי בעקבות הקדמת הבחירות ממועדן המקורי בנובמבר 2019, הכנסת תצביע היום (ד') על התפזרותה, ובעקבות כך, תצא לפגרה עד לאחר הבחירות שיתקיימו ב-9 באפריל.

 

 

הקומיקאית, שתמיד נחשבה לבעלת פה גדול, עוררה את חמתה של אמריקה השנה, כשצייצה ציוץ גזעני ומכוער במיוחד כלפי ואלרי ג'ארט, משפטנית שחורה ילידת איראן, שהייתה יועצת בכירה בממשל אובמה ונחשבה לאשת סודו. "האחים המוסלמים פוגשים את כוכב הקופים = VJ", כתבה אז בר ומחקה מיד את הציוץ, אך זה הספיק לרשת ABC לבטל את החידוש לתוכנית "רוזאן" שעלה השנה, ובהמשך, להחליט כי היא תמשיך ללא הכוכבת הראשית שלה.

 

בר התנצלה אז על הציוץ הגזעני בפודקאסט של הרב בוטח ובדמעות הבהירה כי היא "אידיוטית, לא גזענית". בהמשך הריאיון הבהירה: "כמובן שאני לא גזענית. הייתי בורה ואני מבינה איך זה התפרש כך. אני מבקשת סליחה כי אני באמת אוהבת את כל האנשים", אמרה לבוטח. "יש לי קרובי משפחה שחורים, לעולם לא הייתי קוראת במכוון לאדם שחור קוף", הוסיפה בהתייפחות, "הורג אותי שאנשים חושבים כך".

 

רוזאן (באדיבות yes)
אוהדת ישראל. רוזאן בר(באדיבות yes)

בר היהודייה הוסיפה כי סבלה בעצמה מגילויי גזענות. "תמיד עבדתי עם נשים שחורות... עשיתי טעות ואמרתי את זה ל-ABC, אבל הם לא קיבלו את זה או לא רצו לשמוע". בהמשך אמרה כי "מדי יום יהודים מושווים לחזירים, ואף אחד לא אומר כלום. לא השוויתי בין שחורים לקופים - לעולם לא אעשה זאת".


קומיקאית רוזאן בר (צילום: מארק ישראל סאלם)
נשבעה שלעולם לא תפסיק להגן על היהודים. בר(צילום: מארק ישראל סאלם)
 

היא הוסיפה כי היא נכדה לניצולי שואה ששרדו את אושוויץ וכי צפתה במשפט אייכמן כילדה "אני לא אדם נורמלי מאז. עשיתי דיל עם אלוהים - שלעולם לא אפסיק להגן על יהודים, וזה מה שחשבתי שאני עושה - כי אני לא מסכימה עם הדעות של ואלרי ג'ארט. היא חלק מהאחראים להסכם עם איראן, והמדיניות של ממשל אובמה הייתה אנטי יהודית לפעמים. זו לא הייתה גזענות - חשבתי שהיא לבנה". בר גם סיפרה כי פנתה לג׳ארט בטוויטר וניסתה להתנצל בפניה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ישראל סאלם
בדרך לישראל. רוזאן בר
צילום: מארק ישראל סאלם
לאתר ההטבות
מומלצים