שתף קטע נבחר

אבי נשר ידליק משואה: "יהיה רגע קשה - מישהו יהיה חסר בירושלים"

במאי הקולנוע אבי נשר ידליק משואה ביום העצמאות ה-71. "כשאגיד לתפארת מדינת ישראל התמונה של הבן שלי תהיה איתי", אמר בתגובה ל-ynet. לפני כחצי שנה איבד נשר את בנו הצעיר בתאונת פגע וברח

הבמאי אבי נשר ידליק משואה ביום העצמאות ה-71 לישראל, כך נודע הערב (ד') ל-ynet. נשר אמון על כמה מן הלהיטים האהובים בישראל בהם "דיזנגוף 99", "סוף העולם שמאלה", "הלהקה" ועוד.

 

לפני חצי שנה טרגדיה פקדה את משפחת נשר כאשר בנו הצעיר ארי, נפגע קשה בתאונת פגע וברח ונפטר ימים ספורים לאחר מכן כשהוא בן 17 בלבד. התאונה התרחשה יום אחרי בכורת הסרט ה-20 של נשר, "סיפור אחר" בפסטיבל חיפה.

 

"זה מאוד מרגש", אמר נשר בן ה-66, "הייתי טיפה מופתע כשקיבלתי את שיחת הטלפון משרת התרבות, היו אז יחסים מורכבים עם קהילת הקולנוע ואני זוכר שהיא התקשרה אליי לבית החולים באותם ימים איומים והשיחה הייתה מאוד מרגשת - לא היה בה שום דבר פוליטי והיא נחקקה אצלי, איכשהו זה התחבר לי למקום הזה. זה ריגש אותי".

ארי נשר ואבי נשר פרימיירה
אבי נשר(צילום: רפי דלויה)

נשר הוסיף כי הוא מקדיש את הפרס לקולנוע הישראלי. "אני חווה את זה במישור ההכרה בחשיבותו ובתרומתו של הקולנוע הישראלי. אני שמח עבור עצמי אבל רואה את זה כמשהו גדול יותר. במשך שנים אני טוען שלקולנוע יש חשיבות רבה וזה יפה בעיניי. כשאדליק את המשואה אתגאה גאווה גדולה בקולנוע הישראלי ובמה שהוא מייצג. מ'הלהקה' ועד 'סיפור אחר', אני עושה סרטים שעוסקים בקולקטיב וכך אני גם רואה את הפרס הזה. המשואה היא לא רק שלי אלא של כל תעשיית הקולנוע בישראל. אני נציגו של הקולנוע הישראלי - מאפריים קישון ואורי זוהר ועד ליוצרים הישראלים הצעירים".

 

על השנה הקשה בחייו, שבה איבד את בנו בתאונה טרגית אמר: "השנה הייתה קשה והיא עדיין קשה. יהיה רגע קשה בירושלים כשבתי ואשתי יהיו שם, אבל מישהו יהיה מאוד חסר. ההדלקה של המשואה לא מכפרת ולא מקלה על המוות של הבן שלי, אבל זה עדיין מאוד משמח. אני מהאנשים שנוחתים בנתב"ג וחווים אושר גדול - הקשר שלי למדינה מאוד עמוק. כשאגיד לתפארת מדינת ישראל התמונה של הבן שלי תהיה איתי כמו שהיא איתי בכל רגע ובכל שעה. זה חקוק בליבי, אתה לא צריך רגעים מרגשים כדי שהתמונה שלו תעלה".

 

ארי נשר ואבי נשר פרימיירה
ארי נשר ואבי נשר פרימיירה "ילד טוב ירושלים"(צילום: רפי דלויה)

פרימיירה סיפור אחר אבי נשר (צילום: אמיר מאירי)
"בתי ואשתי יהיו שם, אבל מישהו יהיה מאוד חסר"(צילום: אמיר מאירי)

נשר יהיה הנציג השני של עולם התרבות הישראלי בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות הקרוב, כשהא מצטרף לזמר יהודה פוליקר שהתבשר אתמול במהלך הופעה בהרצליה כי הוא ידליק משואה על ידי שרת התרבות מירי רגב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים