שתף קטע נבחר

אלי אליהו זכה בפרס ברנר לשירה לשנת 2019

ספר השירים "איגרת אל הילדים" מאת אלי אליהו זכה בפרס ברנר שמעניקה אגודת הסופרים העברים, ויזכה את מחברו ב-50 אלף שקלים. השופטים נימקו: "שירתו, הפשוטה לכאורה אך הנוקבת במסריה, היא בגדר בשורה בימים אלה בהם החמלה איננה חזון"

המשורר אלי אליהו הוא הזוכה בפרס ברנר לשירה לשנת 2019 על ספרו "איגרת אל הילדים", שראה אור בהוצאת עם עובד. כך הודיעה היום (א') אגודת הסופרים העברים, המעניקה את הפרס. גובה הפרס עומד על 50 אלף שקלים, וספרו של אליהו נבחר מתוך 110 ספרי שירה שהוגשו לוועדת הפרס.

 

אלי אליהו (צילום: מיכה שמחון)
אלי אליהו(צילום: מיכה שמחון)

 

בוועדת השיפוט ישבו השנה פרופ' תמר סוברן, המשורר עצמון יניב (סגן ומ"מ יו"ר אגודת הסופרים העברים) וד"ר רויטל רפאל ויוונטה, אשר הסבירו כי "המשורר אלי אליהו מציע בספרו מבט ייחודי על העולם בלשון מקורית ורגישה". לפיהם, "בטון מאופק ורגיש פונה אליהו אל הבת הפרטית שלו ואל הילדים כולם, כמוסר להם בירושה חכמה עתיקה. שירתו של אלי אליהו, הפשוטה לכאורה אך הנוקבת במסריה, היא בגדר בשורה בימים אלה בהם החמלה איננה חזון נפרץ".

 

איגרת אל הילדים ()
עטיפת הספר. איור: שריאל קסלסי

 

השופטים אף בחרו לצטט שיר מתוך הספר, כדוגמה להישגיו הספרותיים של אליהו: "יש בספרו מעט המחזיק את המרובה. גם את הזעקה הברנרית ואת רגישותו לעוולות מבטא אליהו בלשונו הייחודית, המיכתמית אך נוקבת בדרישתה לחמלה. בשיר ששמו 'גבעת עמל' הוא כותב: 'וַאֲנִי רָאִיתִי אֶת חַסְרֵי הַיֶּשַׁע/ וְאֶת הַמְּגֹרָשִׁים מִבֵּיתָם, וְיָדַעְתִּי/ כִּי לִפְעָמִים הַחֹק הוּא פֶּשַׁע/ וְלֹא כָּל הַשָּׁפוּךְ הוּא דָּם'. הוא מסיים את השיר הקצר בתהייה: 'עַד מָתַי יִסְעַד אָדָם אֶת נַפְשׁוֹ/ בִּבְשַׂר הַחַלָּשִׁים מִמֶּנּוּ?'"

 

 

השיר "איגרת אל הילדים" בלחן ובביצוע של דודו טסה

 

פרס ברנר לספר שירה מוענק אחת לשלוש שנים על ידי אגודת הסופרים, באדיבות ובתרומת רחל ומשה ינאי. הפרס לספר פרוזה מוענק אחת לשנה, והשנה זכה בו אלי עמיר על ספרו "נער האופניים". צביקה ניר, יושב ראש אגודת הסופרים, בירך על הזכייה: "אלי אליהו הוא מן המשוררים הבולטים בשנים האחרונות, שירתו ייחודית ורבת פנים ואני מקווה שבחירתו תהווה עידוד למשוררים נוספים, צעירים ובגיל הביניים להמשיך ולכתוב שירה בימים אלה שהספרות, לסוגותיה השונות, נדחקת במערכות החינוך והתרבות, לשוליים". 

 

על מועד ומקום טקס חלוקת הפרס תימסר הודעה בהמשך.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכה שמחון
אלי אליהו
צילום: מיכה שמחון
לאתר ההטבות
מומלצים