שתף קטע נבחר

אסטרואיד כפול חלף סמוך לכדור הארץ

לפני כחודש חלף במרחק של כ-6 מיליון ק"מ מכדור הארץ האסטרואיד 2017 YE5. חוקרים שצפו באסטרואיד גילו כי מדובר בשני סלעי חלל, שאורך כל אחד מהם הוא כ-900 מטר, המקיפים זה את זה

 

 

 

לא אחד, אלא שניים: תצפיות חדשות שנערכו על ידי שלושה ממתקני הרדיו-טלסקופ הגדולים בעולם, חשפו שאסטרואיד שהתגלה בשנה שעברה הוא למעשה שני עצמים, שאורך כל אחד מהם כ-900 מטרים, שחגים האחד סביב השני.

 

האסטרואיד 2017 YE5 התגלה בסוף חודש דצמבר שעבר על-ידי חוקרים מאוניברסיטה במרוקו. אבל רק לאחרונה התברר כי לא מדובר באסטרואיד אחד, אלא בשניים. באתר נאס"א נכתב כי מדובר במקרה הרביעי בלבד שבו נתגלה אסטרואיד כפול - או בשמו המדעי אסטרואיד בינארי - המורכב משני סלעי חלל בעלי גודל דומה.

 

ב-21 ביוני הגיע האסטרואיד הכפול לנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ ב-170 השנים האחרונות, כשהיה במרחק של 6 מיליון ק"מ מאיתנו, מרחק הגדול פי 16 מהמרחק בין כדור הארץ לירח.

 

האסטרואיד הכפול 2017 YE5 (צילום: נאס
האסטרואיד הכפול 2017 YE5(צילום: נאס"א)

 

בתאריך זה החלו לחקור את 2017 YE5, בין היתר במצפה כוכבים בקליפורניה. כמה ימים לאחר מכן אמרו במצפי כוכבים בפורטו ריקו ובמערב וירג'יניה כי מתצפיות שערכו מתברר כי מדובר באסטרואיד בינארי ואף תיעדו את שני סלעי החלל הסובבים זה את זה.

 

תצפיות שנערכו בסוף החודש שעבר גילו כי שני האובייקטים מקיפים זה את זה כל 20 עד 24 שעות. במרכז ללימודי מערכת השמש בקליפורניה מצאו גם הם שמדובר באסטרואיד כפול.

 

למעשה, מאז שנת 2000 התגלו כ-50 אסטרואידים כפולים, אך ברוב המקרים מדובר בסלע חלל גדול, שאותו מקיף סלע חלל קטן הרבה יותר. כאמור, זו הפעם הרביעית בלבד שבו מתגלה אסטרואיד בינארי עם שני סלעי חלל בעלי גודל דומה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נאס"א
האסטרואיד הכפול
צילום: נאס"א
מומלצים