שתף קטע נבחר

שוב: יעלים תועדו אוכלים אשפה באזור עין גדי

גיל כספי, שצילם לפני כשנה יעל עם רשת מנגל בפה, פרסם בסוף השבוע תמונות קשות: "ניסיתם פעם ללעוס טיטול? לרסק בשיניים פחית כלשהי? איפה אנחנו טועים?"

הפרצוף המכוער של המטיילים הישראלים: גיל כספי מעין גדי, שתיעד לפני כשנה יעל עם רשת מנגל בפה, פרסם בסוף השבוע פוסט בפייסבוק, ובו תמונות של כמה בעלי חיים אוכלים אשפה שהותירו אחריהם מטיילים בשמורת טבע.

 

יעלים אוכלים אשפה שהותירו מטיילים (צילום: גיל כספי)
יעלים אוכלים אשפה שהותירו מטיילים(צילום: גיל כספי)

תמונות כואבות (צילום: גדי כספי)
תמונות כואבות(צילום: גדי כספי)

 

כספי כתב: "מוצא את עצמי זורק מקלות וצועק עליהם, כאילו זה יעזור...מבאס... ניסיתם פעם ללעוס טיטול? לרסק בשיניים פחית כלשהי? ושלא נדבר על לעכל אחד מהם... איפה אנחנו טועים? עצוב לי, אני כועס, מבולבל, עדיף שאשתוק עכשיו".

 

בדף הרשמי של קיבוץ עין גדי נכתב: "כספי מצלם מתעד וכותב על האשפה שמשאירים המטיילים בכל רחבי האזור. אשפה שלא רק מזהמת, אלא גם מסכנת את בעלי החיים שחיים איתנו ולצדנו. אולי המילים והתמונות שלו יעוררו קצת מודעות ואנחנו נרתמים לעזור בהעלאת המודעות".

יעל עם אשפה בפה (צילום: גיל כספי)
יעל עם אשפה בפה(צילום: גיל כספי)

האשפה שהותירו המטיילים (צילום: גיל כספי)
האשפה שהותירו המטיילים(צילום: גיל כספי)

 

בשנה שעברה תיעד כספי מחזות קורעי לב ממצוקי דרגות - יעל עם רשת מנגל בפיו ויעל אחר עם שקית פלסטיק, שהותירו מטיילים בשטח, על ראשו.

 

יעל עם רשת מנגל בפה (צילום: גיל כספי)
יעל עם רשת מנגל בפה, בתמונה שצולמה בשנה שעברה(צילום: גיל כספי)

 

ברשות הטבע והגנים הזהירו בעבר כי ההשלכות למפגש בין בני האדם לחיות הבר הוא שהיעלים אוכלים מזון אדם שאינו בריא להם והמטיילים יכולים בעקיפין לגרום למותם הן ממחלה, הן מאכילת אריזות מזון, שלהן ריח זהה למזון שבעלי החיים רגילים לאכול. כמו כן, היעלים יכולים לסבול מסתימת מעיים.

 

התופעה הקשה קיימת גם באזור מצפה רמון. על פי מאגר הנתונים של רשות הטבע והגנים, בשנים 2011-2017 מתו או פונו פגועים לבית החולים של חיות בר מסיבות אלו ואחרות במצפה רמון 21 יעלים, חלקם עקב דריסה וחלקם עקב סתימת מעיים או תופעות לואי של סתימת מעיים. מחקר שנערך על ידי רשות הטבע והגנים בנקודת תצפית במצפה רמון עלה כי 43% מאכילים יעלים למרות איסור מפורש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל כספי
יעלים אוכלים אשפה עין גדי
צילום: גיל כספי
מומלצים