פיד אינסטגרם מושקע ואסתטי. אתי קובו

אתי קובו: "חודש שלם זנחתי את הילד הרביעי שלי לטובת הסברה, עד שאימא שלי אמרה לי: 'אתי, תורידי הילוך. את פוגעת בעסק שלך'"

מעצבת התכשיטים ומשפיענית האופנה כמעט ולא פרסמה תכני לייף סטייל בעמוד האינסטגרם שלה מאז ה-7 באוקטובר, והוא הוקדש כמעט במלואו למלחמה. "אני על הסברה 24/7, לא ישנה דקה. כבר יצאו לי פצעים בעיניים מחוסר שינה", היא אומרת, "חיילות וחיילים קיבלו צו 8 להיכנס לעזה וללבנון, והרגשתי שהצו 8 שלי בזירת ההסברה לא פחות חשוב"

פורסם:
עמוד האינסטגרם של מעצבת התכשיטים ומשפיענית האופנה אתי קובו, הפך בחודש האחרון לחמ"ל אופנה. לצד קולקציית הסווטשירטים החורפית שנכנסה לחנויות ותכשיטי הפנינים בעיצובה, הלאימה קובו את העמוד הפרטי לטובת מסע הסברה למדינת ישראל, תוך התמקדות ב-240 החטופים שבעזה - לצד קריאות לפעולה נגד אתרי אופנה שמפלים את קהל הלקוחות הישראלי.
בשבוע שעבר לדוגמה, פעלה קובו יחד עם מספר משפיעניות רשת נוספות, בקריאה לאתר האופנה הבריטי Asos להעניק את הנחות נובמבר בגובה 25-20 אחוז לקהל הישראלי, שמקבל אוטומטית בכל קניה 17 אחוז הנחה. יש לציין שההתלהטות ברשתות היתה נטולה כל קשר להחלטות לוגיסטיות בזמן מלחמה של החברה, שהואשמה באנטי-ישראליות. בתגובה לאתר "פאשן פורוורד" הסבירו באסוס כי "בעקבות מגבלות השינוע לישראל, נאלצנו להסיר באופן זמני את קוד ההנחה כדי להיות מסוגלים לנהל את נפח ההזמנות ולהבטיח שהחבילות יגיעו בזמן".
ערב מלחמת "חרבות ברזל", חזרה קובו מדובאי. היא נחתה בישראל בשישי בערב, נכנסה למיטה בשעה אחת ושלושים בביתה שבהרצליה פיתוח, וחמש שעות לאחר מכן התעוררה, כמו כל מדינת ישראל, לסיוט. יומיים לאחר מכן נסעה המשפחה לחו"ל ומאז שוהה שם לאורך תקופת המלחמה. "אין לנו בבית ממ"ד ולא מצאנו בתים מתאימים לשהות בהם, אז נסענו", מסבירה קובו בראיון זום השבוע.
איך התחושה להיות בחו"ל כשבישראל מתחוללת מלחמה? "אני לא מרגישה בחו"ל. אני חווה את המלחמה יותר מכל ישראלי אחר".
ביקשת שלא נציין היכן את נמצאת. ממה את חוששת? "אני מקבלת הרבה תגובות אנטישמיות, ולהיות במקום זר שאני לא מכירה עם שלושת הילדים שלי...אני לא רוצה למשוך תשומת לב".
זה לא שיזהו אותך ברחוב כיהודייה וישראלית. "מספיק שאיזה משוגע מחפש ברשתות החברתיות אחר מישהי שלא באה לו טוב. כבר ראינו זוועות גדולות מזה. יש לי שלושה ילדים ואחריות גדולה. אם אני רוצה להמשיך לעשות הסברה, אני צריכה לשמור על פרופיל נמוך. בינתיים לא עצרתי ולא אעצור את ההסברה שלי".
9 צפייה בגלריה
קוקונאט לאב שיתוף פעולה אתי קובו טרמינל X
קוקונאט לאב שיתוף פעולה אתי קובו טרמינל X
"יודעת שאני פוגעת בעסק שלי". אתי קובו
(צילום: טל עבודי)
כמו הרבה משפיענים חזקים ברשתות החברתיות וגם אנשים פרטיים מהיישוב, החליטה קובו על דעת עצמה לדברר את ישראל מול 103 אלף העוקבות והעוקבים הנאמנים שלה. רוב התוכן הוא שיתוף של סרטונים לחיזוק צה"ל, קריאה להשבת בני הערובה שבידי חמאס, קידום מכירות של המותג, פריטים בכחול לבן להעלאת המורל, ועל הדרך גם קצת פוליטיקה סמויה ותקיפה של מערכת המשפט, כמו ביקורת נגד השופט איתי הרמלין, שעמד בשבוע שעבר תחת מתקפה של צייצני טוויטר מהימין. "מצד שמאל המכוער הזה שמתבייש בדגל שלו", כתבה קובו לצד תמונתו של הרמלין.
"אני על ההסברה 24/7, לא ישנה דקה. כבר יצאו לי פצעים בעיניים מחוסר שינה", אומרת קובו. "מה מניע אותי? אני מנסה לעזור איפה שאני יכולה. זאת יוזמה פרטית, בחירה אישית שלי. כואב לי שאני לא מספיק זמן עם הילדים ובעלי מבקר אותי על זה, אבל זה חזק ממני. חיילות וחיילים קיבלו צו 8 להיכנס לעזה וללבנון, והרגשתי שהצו 8 שלי בזירת ההסברה לא פחות חשוב. עוקבים אחריי הרבה בלוגריות ומפורסמים מחו"ל והיה לי חשוב שהם ישמעו את זה ממני".
מלבד הפצת מכתבים לאסוס, פעלה קובו בחודש האחרון (יחד עם משפיעניות נוספות) להקמת עמוד האינסטגרם idf.of.insta_israel שנסגר פעמיים בעקבות דיווחים. בנוסף, היא לקחה על עצמה משימה להלחם באפליה ואנטי-ישראליות של אתרי קניות בינלאומיים. בין היתר הניעה מהלכים של מכתבים מנוסחים היטב, בהם הסבירה את עמדת ישראל לאתרים Shopbop כמו גם לאתרי הקניות MyTheresa ו-Net a Porter שהשעו את מעצבת האופנה דודו בר אור במשך מספר ימים בעקבות פרסום של סרטון וידיאו בעל אלמנטים איסלאמופוביים. לאחר שלושה ימים הושבו פריטיה של בר אור לאתרים - פועל יוצא מהבהרה שפרסמה באותו יום.
קשה להצביע האם המכתבים והפעילות של קובו היא זו שהובילה לשינוי, אבל היא בטח לא הזיקה. "לצורך העניין, המכתב ל-MyTheresa היה הצלחה עם 21 אלף כניסות לאתר בפחות מ-48 שעות", היא מתגאה. "כל מכתב כזה כולל עבודת מחקר, ניסוח מכתב ברמה גבוהה, בדיקה של מיילים שצריך לשלוח אליהם. שבוע שלם עסקתי בסיפור של דודו בר אור, עד שעודד בעלי אמר לי: 'עצרי'".
9 צפייה בגלריה
אתי קובו
אתי קובו
"הרגשתי שהצו 8 שלי בזירת ההסברה לא פחות חשוב". קובו
(מתוך האינסטגרם של אתי קובו)
מדוע את, כבעלת מותג, צריכה לצאת לעזרתה של מעצבת אחרת? לא בטוח שהיא, או כל מעצב אחר, היה עושה זאת בשבילך. "אני ודודו לא חברות, הכרנו עכשיו, והיא הודתה לי על הפעילות שעשיתי. פגע בי שמזלזלים בעם היהודי ומעיפים יהודיה מהאתר. ברור לי שלא כולם היו עושים את זה בשבילי, אבל אני חושבת שמי שמסתכל מהצד, רואה שזאת ארץ ישראל היפה".
את מציינת את המקרה של בר אור כעניין אנטישמי, אבל צריך לדייק: היא הושעתה מהאתרים לא בגלל שהיא יהודיה, אלא בגלל סרטון ספציפי שהיא שיתפה. מעצבים יהודים וישראלים ממשיכים למכור באתר. "נכון, זה בגלל הסרטון עם קריאת התפילה בערבית".
את מרגישה שההסברה שלך אפקטיבית? "אני שואלת אותך: שופבופ , אסוס, דודו בר אור - בכולם הצלחנו".
את יודעת בוודאות שזה בעקבות המהלכים שלך? "אני לא יודעת".
יש חשש שזה עלול לחזור אליך כבומרנג? הרי יכולים מחר בבוקר להתלבש לך על העמוד ולהתחיל לדווח עליו, בדיוק כפי שאת עושה. "לא דיווחתי על שום אתר. הסברתי פשוט במייל וביקשנו לא לעשות את זה. אבל כן, בחודש האחרון הורדתי את העמוד העסקי שלי, כי התחילו לדווח עליו, היו תגובות של דגלי פלסטין, האלגוריתם נפגע ואיתו החשיפה. בשלב מסוים נחסמתי להודעות ולתגובות, עד שהחלטתי לסגור אותו זמנית (העמוד חזר לפעילות בסוף השבוע האחרון, א"י). שיפגעו בי, אבל לא בעסק. אני מודעת לכך שבזמן הזה יכולתי לייצר עבודה והכנסה, אבל פשוט אף אחד לא עושה את זה, אז אני לפחות אתן דוגמה וזה ידרבן אחרים. עובד או לא, אני לא יודעת. אני רק מנסה לעזור בהסברה".
כמו הרבה אזרחים טובים, נכנסת לתוך וואקום ההסברה שהממשלה הפקירה. "כואב לי שהממשלה לא עושה הסברה".
מישהו מהממשלה דיבר איתך? "לא, וגם אף אחד לא משלם לי על זה".
את רואה את עצמך נכנסת לפוליטיקה? "ממש לא, זה עושה לי חרדות".
9 צפייה בגלריה
קוקונאט לאב שיתוף פעולה אתי קובו טרמינל X
קוקונאט לאב שיתוף פעולה אתי קובו טרמינל X
"הזדמנות להתחלק עם מישהו בזמן שאין לי לתת כרגע לעסק". סוויטשירט של קוקונאט לאב מתוך השת"פ של אתי קובו עם טרמינל X
(צילום יח"צ)
קובו (34) התפרסמה לפני כשמונה שנים כצלמת עם פיד אינסטגרם מושקע וזוגיות מתוקשרת עם איש העסקים עודד קובו, המבוגר ממנה ב-15 שנה. קובו הוא בנו של איש העסקים בבו קובו, הנשוי לדוגמנית ומגישת הטלוויזיה מירי בוהדנה. השניים נישאו ב-2016 ולהם שלושה ילדים: אנאבל (7 וחצי), דוויד (6 וחצי) ויונתן (שנתיים). קובו היא אשת עסקים עם חוש למה שנכון והיא בנתה את העסק שלה בצורה אורגנית. יש לה גם עין טובה לדימויים ויזואליים, מה שמחזק את הנראות של האתר ושל העיצובים שלה.
את Coconut Love הקימה בשלהי 2019 בואכה הקורונה, כמותג תכשיטים שמתמקד בפנינים מתורבתות. מהר מאוד הפכה ללהיט מקומי, גם בזכות החברות הטובות בר רפאלי, יעל ניזרי ואחרות. הבחירה להתמקד בתכשיטי פנינים בתקופת הקורונה התגלתה כבחירה נכונה, מאחר ואנשים היו צמאים לתכשיטים במחיר נגיש שכלפי חוץ מקרינים מראה קלאסי, שמקושר לתחושת ביטחון ויציבות. בשלוש השנים האחרונות החלה בעיצוב קו בגדים הכולל סווטשירטים ומכנסיים תואמים, כשמטרת העל הסופית היא להפוך את המותג לחברת אופנה מובילה שתימכר באתרים בינלאומיים.
עד אז, היא מרחיבה את החשיפה למותג בישראל, והשבוע החלה למכור את עיצוביה באתר Terminal X בעקבות יוזמה של האתר לסייע למעצבים ישראלים בחשיפה נרחבת על גבי הפלטפורמה שלהם. קובו, שמחזיקה גם באתר עצמאי, מספרת כי המיזם מאפשר לה להגיע לקהל לקוחות חדש ולשמור על פעולת ההסברה שלוקחת את מירב זמנה. "אני וטרמינל X בקשר מספר שנים, והיינו אמורים לשתף פעולה בהיריון האחרון שלי לפני שלוש שנים, שהתמסמס כי כבר הייתי סמוך ללידה ולא יכולתי. עכשיו הם פורשים שטיח אדום לכל מי שבא, ואני מאמינה שדרכם יהיה ניתן להגיע ליותר אנשים".
מאוד הופתעתי למצוא את השם שלך שם. הרי יש לך "צבא" של מאה אלף עוקבות באינסטגרם, יש לך אתר בינלאומי. את כבר יכולה לומר כיצד זה משפיע על החשיפה למותג ולמכירות? "בחודשיים האחרונים שלושת הילדים לא במסגרות ונמצאים איתי 24/7 כך שלנהל עסק היה מאוד קשה. כששמעתי על היוזמה של טרמינל X, ראיתי בה הזדמנות להתחלק עם מישהו בזמן שאין לי לתת כרגע לעסק. חודש שלם זנחתי את הילד הרביעי שלי לטובת הסברה, עד שלפני שבוע אימא שלי אמרה לי: 'אתי, תורידי הילוך. את פוגעת בעסק שלך'. אבל זה חזק ממני. אני יודעת במודע", היא מדגישה, "שאני פוגעת בעסק שלי".
הגיעו לקוחות חדשות שלא שמעו עליך? "אני עוד לא יודעת לומר כי זה עלה רק לפני מספר ימים, אבל לטרמינל X יש קהל לקוחות גדול ואני מניחה שיגיעו דרכם לקוחות חדשים. אני מה, יש לי רק 100 אלף עוקבים, מהם כל הארץ קונה".
נכון להיום, 20 אחוז מכל ההכנסות באתר מועברות לתרומה למען החטופים, לדבריה, ובתחילת המלחמה גם תרמה חליפות סווטשירט שחורות לחיילים בצפון, באמצעות עמותת חסדי דרור שפועלת בשיתוף עומר אדם. כמו כן, צמידי פנינה השזורים על חוט צהוב הפכו באתר לסולד אאוט, כחלק מהזדהות עם מאבק משפחות החטופים - ועליהם 20 אחוז הנחה נוספים. "אני מעניקה הנחה של 20 אחוז על כל צמיד וגם 20 אחוז מההכנסות עוברות לתרומה, אז זאת תרומה של כמעט 40 אחוז", מחשבת קובו בדרכה את גודל התרומה.
האם את נדרשת לחשב מסלול מחדש של העסק בעקבות המלחמה. לדוגמה, ייצור הסווטשירטים בטורקיה. זה משהו שתשקלי לשנות בגלל המצב הפוליטי בין שתי המדינות? "אני עובדת באמצעות איש קשר ישראלי שעובד עם ספק יהודי בטורקיה. ההזמנה נעשתה בתחילת יוני והסחורה הגיעה ב-10 לאוקטובר לפני שהחל הבלגן עם טורקיה. זה צפוי להשתנות וכבר השבוע אני צריכה לקבל סאמפלים ממתפרה ישראלית שהתחלתי לעבוד איתה. עם כל הצער בדבר, אני לא חושבת שאמשיך לייצר בטורקיה".
אפרופו טרמינל X, במידה והראל ויזל יניח לך הצעה לקנות את השליטה בקוקונט לאב, תמכרי? "שידבר איתי, נשב על זה. עד אז, כולם יכולים להיות רגועים, אני לא בעניין של שותפות והמותג לא למכירה".
9 צפייה בגלריה
קוקונאט לאב שיתוף פעולה אתי קובו טרמינל X
קוקונאט לאב שיתוף פעולה אתי קובו טרמינל X
מותג תכשיטים שמתמקד בפנינים מתורבתות. עגילים של קוקונאט לאב מתוך שיתוף הפעולה של אתי קובו וטרמינל X
(צילום יח"צ)
9 צפייה בגלריה
קוקונאט לאב שיתוף פעולה אתי קובו טרמינל X
קוקונאט לאב שיתוף פעולה אתי קובו טרמינל X
עגילים של קוקונאט לאב מתוך שיתוף הפעולה של אתי קובו וטרמינל X
(צילום יח"צ)
9 צפייה בגלריה
קוקונאט לאב שיתוף פעולה אתי קובו טרמינל X
קוקונאט לאב שיתוף פעולה אתי קובו טרמינל X
מראה קלאסי ומחיר נגיש. מתוך שיתוף הפעולה של אתי קובו וטרמינל X
(צילום יח"צ)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button