קיילי ג'נר יוצאת מאזור הנוחות על שער מגזין Interview

מהטופ מודלס המיתולוגיות ועד המחווה החד צדדית לעזה: שערי המגזינים הבולטים ב-2023

ג'יזל כפי שמעולם לא ראיתם, מאבקן של שלוש ספורטאיות ללבוש חיג'אב, הישראליות המובילות בעולם והקריאה הסתמית של ווג ל"שלום ואנושיות" - סוגרים שנה באופנה עם השערים הכי מדוברים

פורסם:
שנת 2023 החזירה לשערי המגזינים הבינלאומיים מעט מהזוהר שנשכח מהם בשנתיים של קורונה, עם הפקות אופנה עמוסות גלאם ולא מעט מפורסמות בשמלות מעוצבות. כמדי שנה, גם הפעם, מהדורות ווג העולמיות - מאיטליה דרך איחוד האמירויות ועד ארצות הברית - הובילו את השערים המדוברים של השנה, בין אם זה סגידה לקאמבק של הסופרמודלס משנות ה-90 ועד ההתייחסות למלחמת ישראל-חמאס, כפי שהיא משתקפת בשני שערים שפורסמו בחודש שעבר. רגע לפני ששנת 2024 נכנסת, ליקטנו את השערים הבלתי נשכחים של השנה החולפת, זו שכולנו היינו רוצים לשכוח.

Interview, דצמבר

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
קיילי ג'נר יוצאת מאזור הנוחות על שער מגזין Interview
(צילום: Theo Liu)
קיילי ג'נר סוגרת את 2023 עם שער מפתיע למגזין התרבות האמריקאי Interview, לבושה מכנסי עור וטופ קטנטן של בית האופנה סלין, מחובקת עם בובה ענקית של דבורה. החיבור בין נשים יפות לחיות (מרכיבה פתיינית על סוסים ועד נמרים ואפילו ג'ירפה, כמו בשער המפורסם של דמי מור להרפר'ס בזאר ב-2010), מייצר דימוי על קו התפר שבין המוכר למוזר, ולפיכך משאיר בצופים חותם. השער המחוספס של ג'נר מוציא אותה מאזור הנוחות ככוכבת מפונקת, ובתמונות נוספות המופיעות לצד הריאיון, היא מתועדת כשנחש סגלגל תלוי על צווארה ולצד זוג ברבורים צחורים.

Dazed, נובמבר

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
מאבקן של הספורטאיות ללבוש חיג'אב
(צילום: Solène Gün)
לכאורה, לא מדובר בהתייחסות ישירה למלחמת ישראל-חמאס, אבל הטיימינג, בליווי ההפגנות הפרו-פלסטיניות בבירות אירופאיות ובערים גדולות בארצות הברית, ליבו את נושא הנראות של נשים איסלאמיות החובשות חיג'אב, כחלק מהמאבק בין חילוניות לאיסלאם והשתלטותו על המערב. בסוף נובמבר פרסם מגזין Dazed הבריטי שער שהתקבל ברגשות מעורבים בצרפת. תחת הכותרת Togetherness: Resistance in France (ביחד: התנגדות בצרפת), מופיעות שלוש ספורטאיות צעירות בלבוש צנוע של המותגים סקיאפרלי וקוראז' בצבעי דגל צרפת וחיג'אב תואם.
במגזין הסבירו את מאבקן של השלוש ללבוש חיג'אב כספורטאיות כ"מאבק לאוטונומיה גופנית", מאחר ובצרפת ישנה הפרדה בין דת למדינה, והגבלה על לבישה של סממנים דתיים (כל דת, כולל יהדות ונצרות) במשרדים ממשלתיים, בתי ספר ובקבוצות ספורט. השער הוא המשך למאבק של קבוצת "לה חיג'אבס", לאחר שהקיץ החליטה התאחדות הכדורגל בצרפת לאסור על שחקניות נבחרות צרפת ללבוש חיג'אב במהלך משחקים. ימים יגידו אם המאבק הזה מבקש צדק לכולם תחת הערכים של חירות, שיוויון ואחווה, או שזהו צעד נוסף לדיכוי נשים, גם אם הוא עטוף במילים יפות ובגדי יוקרה.

Vogue Arabia, נובמבר

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
שער חד צדדי
(צילום: vogue arabia)
מגזין ווג ערביה, חלק מקבוצת קונדה נאסט הבינלאומית (אם כי מנוהל על ידי קבוצת המדיה האמירתית Nervora), פרסם שער חד-צדדי ביחסו למלחמת ישראל-חמאס. בתחילת נובמבר, פחות מחודש לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר, פורסם השער שבמרכזו דוגמה של רקמה פלסטינית לצד הכיתוב Stand for Humanity. זאת, מבלי להזכיר במילה את הילדים, הנשים והגברים שנרצחו בטבח שהוביל חמאס באותה שבת שחורה, או הבעת צער על 240 החטופים שנלקחו בברוטאליות ממיטתם אל מנהרות עזה. איך יוצאים מזה? מקדישים את המגזין עם קריאה אנמית וסתמית ל"שלום ואנושיות, קריאה לגינוי הטרור והרג של חפים מפשע".
בהמשך הסבירו במגזין כי "הגיליון מוקדש לרופאים, האחיות והכתבים האמיצים בעזה, שמיישמים עבודה חיונית בתנאים לא אנושיים. מה שקורה כעת בעזה לנגד עיני העולם, הוא אחד האסונות הגדולים בהיסטוריה, וכישלון משותף לכולנו. בעוד שבאופן אינדיבידואלי איננו יכולים לעצור את מניין ההרוגים בעזה, אנו יכולים להרים את קולנו באופן קולקטיבי, ולהפעיל לחץ על ממשלות וארגונים בינלאומיים כדי למצוא פתרון בדרכי שלום להפסקת האלימות. זה צריך להיות מאמץ עולמי, ללא קשר למוצא האתני או הדת שלנו", חתמו אנשי ווג ערביה.

Vogue US & British Vogue, ספטמבר

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
הטופמודלס של הניינטיז
(צילום: Rafael Pavarotti)
השער המדובר ביותר של השנה איגד יחד לשער ספטמבר מקביל במהדורות הבריטיות והאמריקאיות של ווג, את הסופר-מודלס האיקוניות משנות ה-90: נעמי, לינדה, סינדי וכריסטי. השער המשותף פורסם לקראת שידור מיני-סדרת דוקו חדשה באפל TV על עלייתן והצלחתן של הארבע לפני שלושה עשורים, כשחלקן ממשיכות לשלוט בצמרת עולם האופנה. השער סוגנן על ידי עורך ווג בריטניה אדוארד אנינפול וצולם על ידי הצלם הצעיר רפאל פברוטי כמחווה לשער האייקוני מינואר 1990 של ווג בריטניה שצילם פיטר לינדברג המנוח. בתצלום ההוא בשחור-לבן כיכבו נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה, סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון וטטיאנה פטיץ, שהלכה לעולמה בינואר השנה.

Vogue France, ספטמבר

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
כמעט לא מזוהה. דואה ליפה לווג צרפת
(צילום: Mert Alas)
גיליון ספטמבר של ווג צרפת משתחל לרשימת השערים המובילים של השנה בזכות מהלך מפתיע שרקחה עורכת המגזין יוג'יני טרושו, כשהציבה על כריכת הגיליון את הזמרת דואה ליפה באופן שקשה לזהות אותה. אל מול המראה הזוהר של ליפה בצילומים אחרים ובאירועי שטיח אדום, כאן היינו זקוקים למבט שני ושלישי כדי להבין שמאחורי הגבות המחומצנות, הפנים הנקיות מאיפור והמעיל מעור נאפה בעיצוב בית האופנה אלאיה שמכסה חצי מראשה - מסתתרת אחת מזמרות הפופ המפורסמות של התקופה.

Vogue, יוני

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
עולמה של ברבי סחף את כולם
(צילום: Ethan James Green)
מתקפת יחסי הציבור של ברבי, סרט הקולנוע בכיכובם של מרגו רובי וריאן גוסלינג, הגיעה גם אל מגזיני האופנה. בווג אמריקה יצרו שער בוורוד על ורוד עם כוכבת הסרט, לבושה שמלת משי סאטן מתוכשטת של ורסאצ'ה, כמעין תגובה לברבי בשר ודם.

L'officiel US, אפריל

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
תמיד אקסטרווגנטית. דוג'ה קאט
(צילום: Jason Hetherington)
הראפרית דוג'ה קאט מיתגה את עצמה בשנתיים האחרונות כאחת המתלבשות המסקרנות והאקסטרווגנטיות של עולם האופנה, כמו הגעתה בתחילת השנה לתצוגה של סקיאפרלי בשבוע ההוט קוטור בפריז בטוטאל לוק אדום ופנים מכוסות 3,000 קריסטלים. את הסגנון הזה היא אימצה גם לשער אפריל של מגזין ל'אופיסייל, לבושה שמלת תחרה כחולה של המותג Off/White ופנים מאופרות בסגנון דגרדה.

Vogue Italia, אפריל

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
לא רוצה להיות מפורסמת אבל מככבת על שערי המגזינים הכי גדולים. קנדל
(צילום: Robin Galiegue)
במסגרת המגמה הלא מוכרזת השנה על דוגמניות ומפורסמות בשערים המציגים אותם באור שונה, הצטרפה השנה גם קנדל ג'נר. בשער דרמטי ואפל של ווג איטליה, לבושה ג'נר שמלה שחורה של מקס מרה על רקע להבות, כשבכותרת השער מופיע שמה הפרטי בלבד. כמה אירוני שבראיון הנלווה סיפרה כי "יש מקרים שבהם אני לא רוצה להיות 'מפורסמת'. עשיתי עבודה רבה כדי לאהוב את עצמי".

Vogue Italia, מרץ

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
כל קשר בין התמונה ובין ג'יזל מקרי בהחלט
(צילום: Rafael Pavarotti)
חודש קודם היה קשה עוד יותר לזהות את ג'יזל בונדשן, אולי הטופ-מודל הכי מפורסמת בעולם. במקביל לגירושיה המתוקשרים מטום בריידי, בונדשן החליטה להמציא את עצמה מחדש. על שער המגזין היא מופיעה בשמלה אדומה של ולנטינו ופאה שהקשתה על זיהויה. עבודת האיפור והגבות הדקיקות הוסיפו לקושי ולתהיה האם השם Giesel המופיע על השער קשור לאותה ג'יזל מפורסמת, שמחליפה בהפקת האופנה 16 דמויות שונות. "בכל מהפך היא יוצאת אחרת, אבל בעצם זהה. מוכנה לדף חדש, ואולי לחיים חדשים, והיא מתחילה אותם באדום", הסבירו במגזין. "שמלות יוצאות דופן, איפור סנסציוני ותסרוקות צבעוניות הופכים את ג'יזל למספר דמויות שונות, שהיא מפרשת כל אחת מהן באדישות שובבה, חושנית ובטחון חסר עכבות. כל אחת מהדמויות שונה, ואולי בגלל זה כל אחת זו היא".

British Vogue, ינואר

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
מזל שהשער יצא לפני ה-7 באוקטובר. אימאן
(צילום: Nadine Ijewere)
שנת 2023 נפתחה בשער אמנותי ויפה בכיכובה של דוגמנית העל אימן, מתובל בקורטוב נוסטלגיה לשנות ה-60 וה-70. לפעמים כל מה שהעין רוצה לראות זה יופי טהור, והחיבור בין דוגמנית העל הסומאלית בת ה-68 לבגדים של המעצבת הצעירה סאן וו, הופכים אותו לשער בלתי נשכח. מזלה הגדול שהשער ראה אור הרבה לפני מלחמת ישראל-חמאס, אחרת היו מאשימים אותה בתמיכה בפלסטינים בשל הצבעים שמרכיבים את הצילום: שחור, אדום, לבן וירוק.

הישראליות

14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
סאן מזרחי להרפר'ס בזאר
(צילום: Ben Toms)
בר רפאלי חייכנית באל הצרפתי, סאן מזרחי על שער הרפר'ס בזאר האיטלקי, שון לוי בשער של מגזין Telva בהפקה יפה שצולמה במרוקו, וליתאי מרכוס בשער אמנותי למגזין Autre - דוגמניות העל הישראליות הוסיפו השנה לרזומה שערים בכיכובן. למעט רפאלי שמגיחה מדי פעם לעולם האופנה הבינלאומי שחיבק אותה חזק בעשור הראשון של המאה ה-21, מזרחי, לוי ומרכוס, הן שלוש הדוגמניות הישראליות המובילות כיום בעולם. הן צועדות באורח קבע על המסלולים בשבועות האופנה העולמיים, קוטפות קמפיינים ושמות את ישראל על המפה. רק החודש, לדוגמה, נבחרה מזרחי במקום השני בתואר הדוגמנית המבטיחה של השנה של אתר Models.com המסמן מדי שנה את הדוגמניות המובילות של התקופה. הישג אישי של מזרחי, אבל גם הישג לישראל בימים אלו.
14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
ליתאי מרכוס ל-Autre
(צילום: Jaime Cabrera Huidobro )
14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
מתים עליה באירופה. בר רפאלי
(צילום: Mario Sierra)
14 צפייה בגלריה
כתבת סיכום שערים 2023
כתבת סיכום שערים 2023
עובדת בלי הפסקה. שון לוי
(צילום: Jesus Isnard)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button