סמל החטופים?

מסר בבגדים? סימנים ל-7 באוקטובר בקליפ של עדן גולן לאירוויזיון

באירוויזיון מנסים להימנע מפוליטיקה בכל הכוח, אבל ברשת כבר מצאו רמזים לטבח 7 באוקטובר שמתחבאים דווקא בתלבושות בקליפ של המתמודדת הישראלית עדן גולן - מסמל החטופים ועד חור בחולצה

פורסם:
הדרמות סביב השיר הישראלי לאירוויזיון 2024 כנראה לא יסתיימו עד שנציגת ישראל עדן גולן תעלה לבמה במאלמו, שבדיה, בחודש מאי עם השיר "הוריקן". בסוף השבוע פרסם הסטייליסט איתי בצלאלי סרטון בחשבון הטיקטוק שלו, שבו הוא מתייחס לפרשנות של הטיקטוקרית שירה דנינו, שמצביעה על "מה שהסתירו מאיתנו בקליפ של עדן לאירוויזיון". בצלאלי ציין כי הוא אהב את הפרשנות של דנינו אך לא התייחס בעצמו לדברים, גם לא בפנייה של ynet אליו הבוקר (ראשון). בצלאלי הוא המלביש הקבוע של המתמודדים הישראלים באירוויזיון, ובין היתר אחראי על מערכות הלבוש המדוברות של נטע ברזילי (2018) ונועה קירל (2023) לאירוויזיון.
דנינו חיפשה ומצאה סימנים לטבח 7 באוקטובר, פרשנויות ויזואליות שהשליכה על בחירות הלבוש. לדוגמה, קשירת קולר של הגופייה שלובשת גולן והזכירה לה את סיכת החטופים.
4 צפייה בגלריה
הבגדים בקליפ של עדן גולן
הבגדים בקליפ של עדן גולן
סמל החטופים?
(מתוך הקליפ של "הוריקן")
סימן נוסף הופיע על גופיית בטן קטנטנה שבמרכזה חור שנראה כאילו נעשה על ידי כדור ירי.
4 צפייה בגלריה
הבגדים בקליפ של עדן גולן
הבגדים בקליפ של עדן גולן
גופייה עם חור במרכזה
(מתוך הקליפ של "הוריקן")
בנוסף, היא הצביעה על כך שבתחילת השיר לובשים הרקדנים וגולן בקליפ בגדים לבנים ("בכל זאת, חג שמחת תורה"), מה שמרפרר גם לחגיגות בלבן על מדשאות הקיבוץ, ובסופו הם עברו לבגדים שחורים ("שמסמלים את האבל והכאב שעברנו מחג למלחמה").
4 צפייה בגלריה
הבגדים בקליפ של עדן גולן
הבגדים בקליפ של עדן גולן
בגדים לבנים
(מתוך הקליפ של "הוריקן")

4 צפייה בגלריה
הבגדים בקליפ של עדן גולן
הבגדים בקליפ של עדן גולן
ובגדים שחורים
(מתוך הקליפ של "הוריקן")

דנינו הזמינה את העוקבים להוסיף התייחסות משלהם בתגובות, והיו כבר מי שסימנו את השמש הכתומה כהתייחסות לילדי משפחת ביבס אדומי השיער.
בין אם המסרים הוויזואלים הוטמעו במכוון או במקרה - החיפוש אחר מסרים בבגדים תפס את הישראלים מאז 7 באוקטובר בחלוקה את העולם לשניים: בעדנו ונגדנו. מי שבמקרה פרסם תצלום עם בגדים בכחול ולבן נחשב בעדנו, סימונים בצבעוניות של ירוק, שחור, אדום ולבן כצבעוניות המשויכת לדגל פלסטין, סומן נגדנו. המצב הגיע לפארסה בקריאות להחרמת מותגים, אתרים ורשתות אופנה כמו זארה, אסוס, אטסי Shein ואחרים, בעקבות צבעוניות שהופיעה בקמפיינים ובחבילות שנשלחו ארצה, לרבות קמפיין שצולם בסטודיו לאמנות עם פסלים והדוגמנית קריסטן מקמנאמי, שהזכיר לפעילים פרו-פלסטינים גופות שנשלפו מהריסות בעזה.
כך או כך, זאת אינה הפעם הראשונה שבה ישראל משגרת מסרים לעולם באמצעות בגדים. באפריל 1983 עלתה הזמרת עפרה חזה על במת הארוויזיון במינכן, גרמניה, לביצוע השיר "חי". חזה הופיעה לבושה שמלת טוניקה לבנה עם כתפיים מודגשות ומכנסיים הדוקים, ולצדה חמישה מלווים לבושים צהוב כהתייחסות לטלאי הצהוב. חזה סיימה במקום השני עם 136 נקודות, בהפרש זעום מהנציגה מלוקסמבורג, קורין הרמס, שניצחה עם השיר "אם החיים הם מתנה‭."‬
המילים "שמעו אחיי, אני עוד חי‭,"‬ קיבלו משמעות נוספת על אדמת גרמניה, והמלתחה הצהובה שעיצבה למשלחת מעצבת האופנה דורין פרנקפורט חיזקה אותה עוד יותר באמצעות בחירה להזכיר לגרמנים ולאירופה את זוועות השואה ואת רצח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 11 שנים קודם. "לעשות בגד לאירוויזיון זה תמיד שילוב בין איך מוצאים חן בעיני הקהל הרחב, וגם יוצרים עיצוב משלך‭,"‬ הסבירה פרנקפורט. "זו בהחלט הייתה מניפולציה. היה כאן ניסיון להתחבר לרגשות האשם של הגרמנים‭."‬
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button