שתף קטע נבחר

דרך היין של קוסטה בראווה

אוהבים יין, אוכל ומזג אוויר ים תיכוני? שכחו מכל ערי החוף המוכרות של קוסטה בראווה ומכל הכפרים שכולם כבר ביקרו בהם וצאו למסע בין יקבים ומסעדות במסלול שישראלים עדיין לא מכירים

בעוד כולם מכירים את ערי החוף הפופולאריות והמתוירות של קוסטה בראווה, אנחנו יצאנו למסע שהוא קצת אחר, מסע בין יקבים, בין כרמים ובין מסעדות שלא הרבה מגיעים אליהם. כל מה שאתם צריכים זה ארבעה ימים פנויים, רכב שכור, תיאבון ואת הרשימה זאת. אתם יכולים להיצמד לרשימה אבל אתם גם יכולים לקחת ממנה היילייטס וללכת לאיבוד בין השבילים והנופים. המסלול שלנו מתחיל בג'ירונה, ממשיך לקאדאקס, משם לפאלאמוס ונגמר בביגור – כולן עיירות קסומות ופחות מתויירות. על אף שהמסלול שלנו מסתיים בעיירה המשגעת ביגור (Begur), אנחנו ממליצים להמשיך בנסיעה קצרה עד ברצלונה (תוך פחות משעתיים אתם שם) ולא לוותר על עוד שלושה ימים גם בעיר הטעימה הזאת.

יין ואוכל באזור קוסטה ברווה (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

אם אתם בעניין של ביקור באזור עירוני לפני תחילת המסלול, אז ג'ירונה היא העיר הגדולה שבה המסע שלכם יכול להתחיל, וזאת ללא ספק העיר הכי סוערת שתראו פה עד שתגיעו לברצלונה. בג'ירונה זורם נהר שמחלק את העיר לשני חלקים – ישן וחדש. זאת עיר אוניברסיטאית עמוסה בפעילות תרבותית, והמרחק בינה לבין ברצלונה הוא לא יותר מ-38 דקות נסיעה ברכבת ו-12 יורו (שעה וחצי במכונית). ביער שנמצא בפאתי העיר אפשר לעשות ג'וגינג או סתם לטייל ולקטוף פטריות (זהירות, את זה תעשו רק עם מומחה לעניין). העיר מלאה בכנסיות, שבאחת מהן אפילו מתגאים לספר שצילמו כמה פרקים של "משחקי הכס".

יין ואוכל באזור קוסטה ברווה (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
העיר הקטנה הזאת מלאה במסעדות ובמקומות קטנים שאפשר לשבת ולנשנש בהם, ובכל מקרה אל תחמיצו כאן את אחד מארבעת הסניפים של הגלידרייה של ג'ורדי רוקה, Rocambolesc. ג'ורדי הוא אחד משלושת האחים שמחזיקים במסעדת "רוקה" בג'ירונה, מסעדה עם שלושה כוכבי מישלן.

Carrer de Santa Clara, 50, 17001 Girona, Spain

 

Port de la selva

בעיירת הנמל המקסימה הזאת תמצאו את מסעדת אלה פסקדורס (Els Pescadors). העיירה מזכירה כפר יווני וחלק מהבתים והמסעדות באמת משתמשים בצבע הכחול האופייני ליוון, בשביל לצבוע את הדלתות והחלונות שלהם.

יין ואוכל באזור קוסטה ברווה (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

המסעדה בבעלות ובהנהלה משפחתית - הגיס, האחות, הבת – כולם חלק מהסיפור פה. ההורים של לואיס פרננדז הקימו את המסעדה עשרות שנים קודם, והיא שימשה בעצם כבר של הדייגים שהיו מתאספים באזור, כשהיו חוזרים מהדייג. היא הייתה מעין מקום מפגש של המקומיים, והמשפחה הגישה שם מנות פשוטות כמו סנדוויץ' ובהמשך גם טאפאס. בשנת 2001 קם במקום גם מטבח רציני במלון, שנמצא 50 מטר מהמסעדה. אגב, במקום עובד אותו צוות בדיוק מאז התקופה שהמסעדה הייתה בכלל בר.

 (צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

יין ואוכל באזור קוסטה ברווה (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

לצד נגיעות מהמטבח הקטלוני המסורתי ותבשילים כמו סוקה (תבשיל דגים שמכינים בדרך כלל מדגים לא יפים שאי אפשר למכור) שאותו אכלנו עם לנגוסטין, יש בבישול כאן גם נגיעות מולקולריות שאיך שלא תסתכלו עליהן, ניכר החותם שאל בולי השאירה על המטבח הספרדי, כולל זה הביתי, המשפחתי והמסורתי.

(Moll d’en Balleu s/n, 17489 EL PORT DE LA SELVA (Girona

 

Cadaques

Martin Faixo Winery

מלון בוטיק מקסים בן 11 חדרים המשמש גם כיקב "מרטין פיישו". חלקות הכרמים נמצאות סמוך למלון, וביקב מייצרים בקבוקים עם מוסקט, קברנה סוביניון, מרלו, גראנש ועוד. בשנת 1999 שתלו שם את הכרמים, ובשנת 2000 התחילו כבר לבצור את הענבים הראשונות.

יקב המשמש גם כמלון, קטלוניה (צילום: תיקי גולן)
מבנה היקב המשמש גם כמלון בוטיק(צילום: תיקי גולן)

יין ואוכל באזור קוסטה ברווה (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

למשפחה שבבעלותה המלון יש גם שלוש ממסעדות שונות בעיר, ואב המשפחה – רפאל מרטין – הוא גם היינן הראשי של היקב. תוכלו לעשות שם טעימת יינות או לבלות שם לילה מול נוף משכר וכוס יין. 200 יורו לחדר בעונה, 160 לחדר לא בעונה (לזוג).

SA PERAFITA CADAQUÉS, PASSEIG MARITIM 7, 17488 CADAQUÉS

 

מסעדת קומפרטייר (Compartir)

מסעדה מקסימה, טעימה ושמחה השייכת לשלושה שפים שכולם יוצאי "אל בולי", שהחליטו לפתוח לפני שש שנים מסעדה משלהם בעיירה הקסומה הזאת - מתאו קסאנאס, אוריאול קסטרו ואדוארד קסאטרוש.

 

החלל של המסעדה היה פעם בית בד והיום יש בו כמה חללים וחצר נהדרת שכיף לשבת בה ולזלול בערבים נעימים. כל הטאפס שבתפריט מיועדים לחלוקה, והם מוגשים למרכז השולחן. שלא כמו שנהוג לעתים במסעדות בארץ לקבל ערימה של מנות למרכז השולחן, כאן יש כלל אחד ברור – כל מנה מגיעה לבדה לשולחן, על מנת שתוכלו להקדיש לה את מלוא תשומת הלב שלכם. בתפריט מנות מודרניות לצד מנות מסורתיות, והמסעדה מומלצת מישלן.

Riera Sant Vicenc s/n, 17488 Cadaques, Spain

 

Garriguella

Mas Llunes Winery

יקב מעניין בן 17 שנה, שעושה טעימה חווייתית במיוחד של יינות במרתף היקב. כל הגפנים שבהן משתמשים לייצור היין גדלות באזור, והיקב מייצר קצת יותר מ-100 אלף בקבוקים בשנה של גראנש וקריניאן בעיקר. את רוב היינות (80 אחוז מהם) מוכרים בקטלוניה. במקום תוכלו להירשם גם לסיור בהרים, שבו תפגשו את הגפנים וגם תטעמו יין.

יין ואוכל באזור קוסטה ברווה (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

בטעימה החווייתית, המתקיימת כאמור במרתף היקב, טועמים כששה יינות מהפורטפוליו של היקב, ולכל אחד מהיינות התאימו מוזיקה ווידיאו ארט, וכך יוצא שבמשך שעתיים כל החושים שלכם יעבדו בווליום גבוה. אפשר להגיע גם כקבוצה של עד 12 מבקרים, ואפשר לערוך גם טעימות של שמן זית. מחיר הביקור עומד על 15 יורו.

Ctra de Vilajuïga, s/n, 17780 Garriguella, Girona, Spain

 

Mas Lazuli

מלון בוטיק מקסים הטובע במרחבים ירוקים וצופה לכרם, שיש לו גם מסעדה מעונבת. המלון הזה נמצא בסביבה כפרית ושקטה ובבוקר תוכלו לשבת על שפת הבריכה או לטייל בגינת התבלינים והירקות המרשימה של המלון, או סתם לשוטט בין הגפנים.

Ctra. de Roses, s/n, 17494 Pau, Girona, Spain

 

Capmany

Vinyes d'Olivardots

יקב בוטיק עם סיפור מעניין, השייך לשתי נשים – אימא ובת – שמנהלות אותו כמעט לבדן. היקב שוכן בכפר קטן והוא הוקם בשנת 2006, בלי שום ידע מוקדם של השתיים, שמעולם לא הכינו קודם יין. האימא הייתה בכלל כימאית, ובהתחלה כל מה שהיא רצתה היה להכין יין למשפחה ולחברים, על חלקות שהיו בבעלות הסבא.

יין ואוכל באזור קוסטה ברווה (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

בפורטפוליו של היקב יש 12 יינות – גראנש וסירה שמגדלים בכרם שצמוד ליקב וגם קריניאן שמביאים מכרמים בחוץ. שתי הנשים האלה מחליטות בעצמן על הבלנדים, מתייעצות ומדסקסות עד שמתקבל היין המושלם לטעמן. שווה ביקור וטעימה.

17750 Capmany, Girona, Spain

 

Palamos

שוק הדגים ופירות הים של פאלאמוס

שרימפס אדום (או שרימפס וסת כמו שקוראים לו אצלנו בארץ) זה חומר הגלם שהכי מזוהה עם העירייה פאלאמוס, השוכנת על חוף הים. המקומיים גאים מאוד בשרימפס האלה, ולא משנה איפה תחליטו לאכול, תמיד תהיה בתפריט גם מנה אחת של השרימפס הזה.

 

ליד שוק הדגים יש מוזיאון דגים שמספר את כל סיפור הדגה והדייג של האזור ומקיים שם גם סדנאות בישול, וגם חלל של מכירות פומביות לספקים ולבעלי מסעדות מהאזור, שבקיץ אפשר לעשות שם סיור ולהציץ איך מתנהלת מכירה פומבית (שלא תוכלו לקחת בה חלק אבל תוכלו לצפות ולהרוויח חוויה מרתקת). המחיר של הדגים ופירות הים משתנה מדי יום ומדי עונה, ובכלכלת שוק כמו בכלכלת שוק – אם הים היה נדיב ויש הרבה מאותו סוג של דג או שרץ אז גם המחיר ירד בהתאם.

יין ואוכל באזור קוסטה ברווה (צילום: יח
יין ואוכל באזור קוסטה ברווה(צילום: יח"צ)
 

אבל הדבר המעניין ביותר זה שוק הדגים שיש בו את כל הדגה הטרייה מאותו היום, עם סחורה סופר טרייה. אם אתם מתאכסנים בבית עם מטבח שבו אתם יכולים לבשל, פשע יהיה אם לא תתארגנו על שקית מלאה בכל טוב ואיתה תחזרו הביתה ותתקינו לעצמכם ארוחת מלכים. השוק הזה פתוח בימים שני-שישי והוא חגיגה אמיתית לחובבי הז'אנר.

מי שמחפש פעילות אקסטרים יכול להצטרף ליום בסירת דייג שנמשך לא פחות מ-11 שעות. בשעה 6:15 נפגשים ברציף ובשעה 7:00 בדיוק יוצאים לדרך. במהלך המסע אוכלים ארוחת בוקר וצהריים יחד עם הדייגים בסירה. פרטים במקום.

Zona Portuària, Calle del Muelle, s/n, 17230 Palamós, Girona, Spain

 

Begur

Sa Rascassa

מלון בוטיק קטנטן השוכן במבנה מהמם משנת 1916 התלוי על צוק המשקיף לים, וכולל חמישה חדרים בלבד ומסעדה הקיימת כבר 16 שנה. כל המבנה הזה שוכן בתוך יער עבות הנמצא סמוך לקו המים. הנוף עוצר נשימה, והדרך למקום הזה היא ללא ספק אחת הדרכים המפותלות ביותר שעברתם בהן, אבל כל קילומטר של מאמץ – שווה.

 

ביולי אוגוסט כל כך מלא כאן, שרצוי להקדים את הביקור לעונה הזאת של השנה או לאחר אותו לסוף הקיץ (160 לחדר, 110 מחוץ לעונה). בכניסה למסעדה יש חצר יפה ונעימה, עם גרילנדה על העץ ואווירה אסקפיסטית ביותר. האוכל פשוט ומושתת על חומרי גלם סופר טריים ומקומיים, שלא עוברים התערבות מיותרת במטבח אלא מקבלים תיבול עדין ותוספות מינימליות, בלי טריקים מולקולרים ובלי קישוטים מיותרים. למלון ולמסעדה אין כניסה לילדים מתחת לגיל 12, אבל מקבלים שם בחום כלבים.

Cala d'Aiguafreda, 3, 17255 Begur, Girona, Spain

 

הכותבת הייתה אורחת של לשכת התיירות של קטלוניה וקוסטה ברווה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
יצאנו לסיור בדרך היין של קוסטה ברווה
צילום: יח"צ
מומלצים