שתף קטע נבחר

19 מבעבעים מומלצים ל-2019

עשינו בשבילכם את העבודה: לפני שאתם פותחים את השמפניות היקרות, כדאי שתדעו שאפשר ליהנות לא פחות גם ממבעבע צרפתי ב-40 שקלים ומפרוסקו נהדר ב-50 שקלים - קבלו 19 מבעבעים מומלצים

מאות יינות מבעבעים במגוון סגנונות שווקו השנה על מדפי היין השנה, אך רק עם מקצתם כדאי לפתוח את שנת 2019. תעשיית הבועות התפתחה מאוד בשנים האחרונות, וכבר ממש לא חייבים לפתוח את השנה עם "שמפניה". גם מבעבעים אחרים הנמכרים בשוק לא נופלים ממלכת המותגים המבעבעים, וישנם גם כאלה זולים ומשתלמים באופן משמעותי.

 

כדי לעשות קצת סדר בין הבועות, הנה המלצה על 19 יינות מבעבעים לשנת 2019, ועוד כמה מותגים שהוציאו מהדורות מיוחדות לערב השנה האזרחית החדשה:

 (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
(צילום: שאטרסטוק)
 

ישראל

תבור, הר, מוסקטו 2017

עבור אלה שפחות מתחברים ליין המבעבע הקשוח והיבש, יקב הר תבור מציע יין קליל, מתקתק, עם בועות עדינות, המופק כולו מענבי מוסקט. מדובר במשקה נעים ועדין, אידיאלי למתחילים בעולם הבועות, עם בשומת של אפרסק והדרים. כוהל: 5.5% כוהל.

מחיר: 35 שקלים

 

כרמל, פרייבט קולקשן, מוסקטו, בקבוק כחול

היקב מציע מבחר יינות מבעבעים, החל מסדרת Buzz, המשך בסדרת Selected, אולם המותג המסקרן השנה היה דווקא הבקבוק הכחול הזרחני ובו יין מענבי מוסקט שהותססו במיכל לחץ (שארמה). התוצאה היא יין בושמתי ועשיר בפירות טרופיים, בועות נעימות ובעיקר מתיקות ארוכה ונעימה.

מחיר: 39 שקלים

 

רמת הגולן, גמלא השמורה, ברוט NV

המבעבע של היקב הצפוני מופק מענבי שרדונה ופינו נואר. היין נהדר לצד קוויאר, סלמון או גבינות חורף מנחמות, ומותיר בפה טעמים נהדרים של לחם קלוי וחמיצות מאוזנת.

מחיר: 75 שקלים

 

רמת הגולן, ירדן, רוזה 2012

כמיטב המסורת, יקבי רמת הגולן יודעים להפיק את היינות המבעבעים הישראליים המרתקים, הטובים והמדוייקים ביותר שניתן. גם יין זה, שאמנם יבש, מפיק עושר גדול של פירות מרעננים, כמו תפוח, פרחים ומינראליות שלא נגמרת. בהחלט יין שניתן להשכיב לישון גם עד שנת 2022.

מחיר: 135 שקלים

 (צילום: ירון שרון) (צילום: ירון שרון)
(צילום: ירון שרון)
 

צרפת

ג'יי. פי. שנה, מהדורת אייס | J.P. Chenet, Ice Edition, Demi-Sec NV

בבקבוק יפהפה ובמחיר עממי לחלוטין, אפשר ליהנות מיין מבעבע (היין מופק בצרפת, אך הענבים מספרד ומאיטליה). יין פריך, נעים, טרופי מתקתק ובעיקר מרענן במחיר משתלם. יבואן: אקרמן.

מחיר: 40 שקלים

 

קרמאן דה לואר ברוט רזרב 2013 | 2013 Langlois Brut Reserve Cremant de Loire

מעמק הלואר בצרפת מגיע מבעבע מסקרן ויוצא דופן בשל עוצמת הטעמים המינראליים. זהו יין מורכב מאוד ועשיר בחיך, לאלו המחבבים את בשומות העולם הישן – חבושים, פריחה סתווית ואף פטריות שאחרי הגשם. ילווה היטב את ארוחת החג (אם אתם מבשלים). ייבוא: הכרם.

מחיר: 99 שקלים

 

מואה שנדון, רוזה ברוט NV | Moët & Chandon Rosé Brut NV

אחד מבתי השמפניה המוכרים בעולם מפיק מזה מאות שנים יצירות מופת, אולם כדאי לשים לב דווקא ליינות המבעבעים ללא שנת בציר (NV), כיוון שאלו המשתלמים ביותר באופן יחסי. לארץ מגיעה גרסת הברוט הלבנה, וגם גרסת הרוזה, שהיא בהחלט הדרך המושלמת לפתוח את השנה – ללכת עם ולהרגיש עוד יותר עם, כאילו אתם חיים בבועה. ייבוא: י.ד. עסקים.

מחיר: 280-340 שקלים

 

איטליה

מאסקיו די קבליירי, פרוסקו |DOC Maschio dei Cavalieri Prosecco

יין מבעבע יבש במיוחד בסגנון הפרוסקו. הפירותיות מאוד מודגשת וגם הבועות תורמות בעוצמתן לפאן. היין עצמו נעים, נגיש ובמחיר מאוד סביר. ייבוא: הכרם.

מחיר: 49 שקלים.

 

גאנצ'יה, פרוסקו | Gancia, Prosecco

ממחוז ונטו שבצפון איטליה מגיע פרוסקו מצוין ובמחיר מעולה. היין מופק ממבחר של ענבי גלרה, בהתאם למסורת ולתרבות היין הארוכה באיזור זה. האף מעלה בשומת חלומית של תפוז ולימון, והפה עדין, חלק, טרי ונעים. משקה שבוודאי ינעים לכל סוגי החיך. ייבוא: יורו-סטנדרט.

מחיר: 50 שקלים

 

מרטיני, אסטי |Martini, Asti DOCG

מוסקטו קאנלי הוא ענב הגדל במחוז אסטי שבצפון איטליה, וממנו ניתן בין השאר לייצר את היין המבעבע הזה. התוצאה היא מתיקות נעימה, כשברקע אף עשיר בדבש, פירות הדר ומי ורדים. נחמד, קליל וכייפי. ייבוא: אקרמן.

מחיר: 65 שקלים

 

טומאסי, קסאו פינו נואר | Spumante Brut Tenuta Caseo Pinot Noir

היקב המוכר בישראל בזכות היינות האדומים הנפלאים, ובהם גם האמרונה האלמותי, מוציא יין מבעבע על טהרת ענב הפינו נואר, בשיטת שארמה. זהו יין מלא, עוצמתי, יבש ופריך בדיוק כמו שצריך. ייבוא: שקד.

מחיר: 69 שקלים

 

גאנצ'יה, אלטה לנגה 36 | Gancia, Alta Langhe

יין יבש מאוד, אך נעים מאוד בבועות ובאיזון. בשומת הרמונית של דבש, פרחים ולחם קלוי. ייבוא: יורו-סטנדרט.

מחיר: 100 שקלים

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)
  

ארצות הברית

דומיין שאטו סיינט מישל, ברוט | Domaine Ste Michelle, Brut

במדינת וושינגטון שבצפון ארצות הברית, מייצרים חלק מהיינות המבעבעים העוצמתיים והמודגשים ביותר שקיימים כיום. הברוט מבית "שאטו סיינט מישל" מיוצר בשיטה המסורתית, ועל כן היין מבעבע חזק וכל בועה מקבלת נוכחות ואופי. האף עשיר בניחוחות עדינים של תפוח גרני סמית וברקע חומציות טובה, שתתאים את המשקה לדגים נאים או לפירות ים. ייבוא: הכרם.

מחיר: 66 שקלים

 

גרמניה

בלו נאן, רוזה | Blue Nun, Rose

זהו כנראה היין המבעבע הנמכר ביותר בישראל, ואף בין היינות הנמכרים ביותר בארץ – בכלל. זהו יין כייפי, קליל, חצי יבש במתיקותו, ופרטנר מושלם לצד קוויאר ומנעד של שוקולדים מרירים. ייבוא: שקד.

מחיר: 55 שקלים

 

לטביה

קוסמופוליטן, דיווה | Cosmopolitan Diva

יין מבעבע וכשר בטעם אפרסק, שמוטב ללגום אותו לצד צלחת פירות, גלידה או עוגות גבינה. פשוט, קליל ונעים. ייבוא: הסקוטית מבית ישרקו.

מחיר: 25 שקלים

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
  

מהדורות מיוחדות לערב השנה האזרחית

אבסולוט, טיפה של אהבה | Absolut Drop Of Love

מהדורה מיוחדת לבקבוק הוודקה המפורסם בהשראת כוחה העוצמתי של האהבה הממשיכה את המסורת היצירתית של מותג אבסולוט לקראת חגיגות סוף השנה, בה מושקות מהדורות מוגבלות בעיצובים מיוחדים ומתוחכמים. עיצוב הבקבוק מכיל דיו שנלקח משלטי שנאה ברחבי העולם, בו נעשה שימוש מחדש על מנת להפיץ מסר טוב שמקרין אהבה וחיוביות. צוותי אבסולוט אשר ביקרו בהפגנות גזעניות נגד זכויות הקהילה הגאה, אספו את שלטי השנאה, מיצו מהן את הדיו והשתמשו בו להדפסת הכיתוב בצבעים ורוד ובתכלת על גבי בקבוקי המהדורה המוגבלת.

מחיר: 64.90 שקלים

 

רוסקי סטנדרט – מהדורה מוגבלת | Russian Standard – Special Edition

מותג הוודקה רוסקי סנדרט הוציא לקראת חגיגות השנה האזרחית בקבוק מעוטר וחגיגי במיוחד, בנוסף למותגי אוריגינל, פלטיניום וגולד. מלבד הבקבוק היפה - המחיר משתלם.

מחיר: 65 שקלים

 

בלוגה, סלבריישן | Beluga, Celebration

המהדורה המיוחדת של בלוגה סלבריישן מצופה בשכבת פלטינה כפולה באמצעות תהליך המכונה אידוי תרמי המבוצע בתא ואקום ובשכבה מתכתית נוספת של זהב. הבקבוק מעוטר באמצעות טכניקת הדפס רשת ועל גביה סמל דג החדקן האייקוני שמוטבע על הבקבוק בעבודת יד.

מחיר: 149.90 שקלים

 

ג'וני ווקר גולד לייבל | Johnnie Walker Gold Label

מותג הוויסקי משיק את המתנה המושלמת לרגל השנה החדשה: בקבוק ייחודי, עליו מודפסת תמונת מקבל המתנה עם הקדשה אישית שתיחרט על גבי הבקבוק.המארז כולל: בקבוק 700 מ"ל, כאשר במקום תווית הבקבוק, תתנוסס על חזיתו תמונת פרסונלית והקדשה אישית בחריטה. המארז מגיע עם כרטיס ברכה אישי מעוצב.

מחיר: 165 שקלים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
לא על השמפניה לבדה: מבעבעים מומלצים לשנה החדשה
צילום: shutterstock
מומלצים