שתף קטע נבחר

מתכון לטראפלס שוקולד

כדורים קטנים, עשירים בשוקולד ומגולגלים במה שאתם רוצים: מתכון מתוק לשבת

טראפלס שוקולד

כדורים קטנים, עדינים ועשירים בגנאש שוקולד, רכים ונמסים בפה: את הכדורים האלה מבשמים בליקר לפי הטעם ומגלגלים אותם במה שרוצים - בשכבת שוקולד קשיחה (למשקיענים), באבקת קקאו, בשקדים, באגוזים ופיסטוקים קצוצים דק ועוד.

 

הפעם, הציפוי הוא של פולי קקאו גרוסים המעניקים טעם מעט מריר עם טקסטורה קראנצ'ית שמשתלבת מצוין עם המרכז הרך, הקרמי והמתקתק. מכינים אותם ביד בקלות, והם נפלאים כשי יוקרתי לכל אירוע חגיגי.

 

המצרכים (לכ-60 כדורים):

3/4 כוס (185 מ"ל) שמנת מתוקה

350 גר' שוקולד מריר (כ-%54 שומן), שבור לקוביות

2 כפות ליקר "פרנג'ליקו"/"גרנד מרנייה"/רום

150 גר' פולי קקאו גרוסים (אפשר למצוא בחנויות מתמחות ובחנויות טבע) - לציפוי

 (צילום: צביקה טישלר)
(צילום: צביקה טישלר)

אופן ההכנה:

  1. בסיר קטן מחממים את השמנת לסף רתיחה על להבה בינונית-נמוכה. שמים את קוביות השוקולד במעבד מזון, ויוצקים עליהן את השמנת החמה.
  2. משהים דקה, ומעבדים בפולסים עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. מוסיפים את הליקר, ומעבדים שוב לתערובת חלקה.
  3. יוצקים את תערובת השוקולד לקערה בינונית עמוקה, כך שתיווצר שכבת שוקולד בעובי של 3 ס"מ. מכסים ביריעת ניילון, ומניחים במקרר למשך שלוש שעות או כל הלילה, עד שהתערובת מוצקה.
  4. טובלים כף פריזיאן (לכדורי מלון או אבטיח) בכוס מים רותחים, ומנערים אותה מעודף נוזלים. בעזרת הכף ובתנועה סיבובית מלאה, מעצבים מהתערובת כדורים בקוטר 3 ס"מ (מסירים אותם מהכף במכה קטנה או דוחפים בעזרת ידית של כפית).
  5. טובלים את הכף במים הרותחים לפני שמעצבים כדור חדש (התערובת צריכה להיות קרה וקשה מאוד - אם היא מתרככת, יש להחזיר למקרר עד שהיא תתקשה בחזרה).
  6. מרפדים תבנית שטוחה בנייר אפייה או בנייר פרגמנט, ומניחים עליה את כדורי השוקולד. מכסים ומניחים במקרר לשעתיים לפחות עד שהם מוצקים.
  7. מצפים את הכדורים - שמים את פולי הקקאו הגרוסים בקערה עמוקה, ובעזרת כפפות חד-פעמיות מגלגלים בה כל כדור עד שהוא כולו מצופה. מעבירים לצלחת הגשה או שמים במנג'טים מנייר.
  8. שומרים במקרר, ומוציאים 15 דקות לפני ההגשה (כיוון שהם מתרככים מהר בטמפרטורת החדר). הטראפלס נשמרים כשבוע במקרר וכשלושה חודשים במקפיא.

צפו בקונדיטורית קרין גורן מכינה טראפלס לוטוס בקלי קלות:


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
עדינים ועשירים. טראפלס ביתיים
צילום: צביקה טישלר
מומלצים