שתף קטע נבחר

חדשים: מקומות שנפתחו ברחבי הארץ

חומוס בפתח תקווה, בר בשר בראשון לציון, גלידרייה בכפר הרוא"ה וגם שלוש מסעדות חדשות בתל אביב: הסצנה הקולינרית מתרחבת

כספי

מסעדת השוק "כספי" מתרחבת ופותחת סניף חדש, הפעם באם המושבות פתח תקווה. בתפריט יש מנות חומוס ואוכל ישראלי מוכר כמו כרובית בטחינה (23 שקלים), מסבחה (26 שקלים), קציצות פלאפל ירוק (2.5 שקלים), סלט עשבים (31 שקלים) ומלבי (18 שקלים).

 (צילום: אנטולי מיכאלו) (צילום: אנטולי מיכאלו)
(צילום: אנטולי מיכאלו)

בסניף החדש יש כ-50 מקומות ישיבה. בשלב הראשוני יוצע בה רק "טייק אווי", ובהמשך יהיה זמין גם שירות משלוחים ברחבי העיר פתח-תקווה.

 

Y סנטר שחם 17 פתח תקווה 03-9129133, ראשון-חמישי 21:00-9:00, שישי 16:00 - 9:00, כשר

 

כך מכינים מלבי בכספי:

 

בר בשר

מסעדת בשרים ובר עם כ-100 מקומות ישיבה ועיצוב נקי. התפריט כאן מציע אוכל מזרחי ביתי כמו מרק קובה (30 שקלים), מבחר של מנות בשר כמו המבורגר (30 שקלים), קבב שנעשה במקום (40-30 שקלים), סטייק אנטרקוט במשקל 300 גרם (90 שקלים), צלעות טלה (90 שקלים) וגם עסקית צהריים שכוללת סטייק פרגית, קבב או נקניקיות עם תוספת חמה וסלטים ב-40 שקלים, ממנה ניתן ליהנות לאורך כל היום. בנוסף, בימי שלישי וחמישי עורכים במקום חפלה יוונית.

 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק) (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

משה בקר 9 ראשון לציון 054-8899799‏, ראשון-רביעי 23:00-12:00, חמישי 3:00-12:00, שישי 18:00-13:00, כשר ללא תעודה

 

 

פ'ולס

חומוסייה קטנה ומטריפה ששייכת למיכל ויובל שימשי. המקום נפתח בתוך לב שוק התקווה, והוא מציע מנות חומוס מעולות ותצפית נהדרת על המתרחש בשוק.

 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

החנות שבה קמה החומוסייה הזו הייתה שייכת בעבר לסבא רבא של יובל. אחריו ירשו את החנות אביו ודודו, והמקום תפקד כמעדנייה וכחומוסייה במקביל. יובל החליט להמשיך את המסורת המשפחתית, ועל הדרך גם להציע מקום ישיבה נעים בשוק.  

 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

בני הזוג שימשי עשו מהפך בחנות, ובעזרת תקציב מינימלי הפכו אותה למסעדה. החומוס מוגש ב"פ'ולס" יחד עם פיתות, חמוצים שיובל ומיכל מחמיצים בעצמם, סחוג שהם מכינים בעצמם וגם זיתים סורים. מחיר למנה - 22 שקלים (מסבחה 24 שקלים).

 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

מלבד החומוס, מציעים כאן גם סלטים, שקשוקה (25 שקלים) ומנת הדגל - "לפופ"
(20 שקלים) שהיא טורטייה מלאה בחומוס ותוספות מפתיעות.

 

התקווה 10 תל אביב 054-5910200, ראשון-שישי  16:00-7:30, כשר ללא תעודה

 

Panini&Grill

מסעדת גריל שפתח השף מישל נבט, ששימש כשף במלון "המלך דוד" בירושלים במשך שמונה שנים. במסעדה 30 מקומות ישיבה ותפריט שמציע מבחר שילובים בין בשר ללחם: ג'בטה דגנים או ג'בטה מקמח לבן עם אנטרקוט, חזה אווז מעושן, סינטה, קבב ועוד. לצד המנות, תוכלו להזמין גם תוספות ורטבים שמעניקים לכריכים טעם מיוחד.  

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

למי שלא מעוניין לזלול פחמימות בדמות ג'בטה, מציע השף מנות בצלחת. בנוסף, אפשר גם להזמין במקום סלטים (45-38 שקלים), מנת סביח (36 שקלים) או כריך עם ירקות קלויים (35-32 שקלים). מחיר הכריכים נע בין 42-32 שקלים, ומחיר המנות בצלחת - 57-52 שקלים (כולל תוספת).

 

המדע 8 רחובות 073-7276880‏, ראשון-חמישי 22:00-11:00, שישי 15:00-11:00, כשר

 

Zozobra tlv

סניף שלישי לרשת "זוזוברה", בר אטריות אסיאתי שפועל מזה 18 שנה בהרצליה, ומחזיק גם סניף בכפר סבא.

 

כמו בשני הסניפים הוותיקים, גם בזה יגישו מנות כמו סמוסה בטטות, חומוס ועגבניות אש בצ'אטני מנגו פיקנטי (36 שקלים), אגרול בשר קוריאני בקרמל שלוט ושומשום בהיר (23 שקלים), זן זן נודלס אטריות מש (59 שקלים), סומלא קארי קמבודי (64 שקלים) ולהיטים נוספים.

 

במהלך תקופת ההרצה, המסעדה תהיה פתוחה בשעות הערב החל מהשעה 18:00 בערב ועד ל-24:00, ובהמשך תיפתח החל מהשעה 12:00 בצהריים ועתידה להציע גם עסקיות צהריים ושירות משלוחים.

 

חשמונאים 96 תל אביב, 09-9577077, ראשון-שבת 24:00-18:00 (שעות פתיה בתקופת ההרצה), לא כשר

 

גלידות משק יעקבס

מיזם חדש של משפחת יעקבס, שנפתח צמוד לחנות המחלבה בכפר הרואה. בגלידרייה הזו מכינים גלידות מחלב בקר וכמה טעמים מחלב עזים, כאשר מוצרי החלב שבהם משתמשים כאן הם כולם של משק יעקבס.

 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

את הגלידה מייצרים במקום, בחדר הייצור שמאחורי הגלידרייה, והיא בעלת 12-14 אחוזי שומן ומרקם חלק ועשיר בדומה לגלידות האיטלקיות. כעת בתקופת ההרצה, מוצע כאן מבחר של שמונה טעמים קלאסיים כמו פיסטוק, מוקה, אספרסו, וניל, עוגיות, שוקולד בלגי, באונטי ונוצ'ולו. בהמשך מבחר הטעמים יגדל, ויכנסו גם טעמים מלוחים ומיוחדים.

 (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

התכנון של בעלי המקום הוא שמדי יום יהיו בתצוגה עשרה טעמים קבועים, ובין שלושה לארבעה טעמים מתחלפים, ביניהם ארבעה טעמים של גלידה מחלב עזים. לאחר סיום תקופת ההרצה של הגלידרייה, צפוי להצטרף להיצע של החנות גם יוגורט קר עם מגוון תוספות.

 (צילום: לין לוי) (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

מחירים: כוס או גביע קטן - 14 שקלים, כוס גדולה - 18 שקלים, גביע גדול - 22 שקלים וקילוגרם של גלידה - 79 שקלים.

 

משק יעקבס כפר הרא"ה עמק חפר 04-6366111, 04-6251266, ראשון-חמישי 18:00 - 8:00, שישי 14:00-8:00, כשר

 

 (  )

ק-פה האנוי (Hanoi Ca Phe)

מתחם קולינרי המשתרע על פני 600 מטרים מרובעים, ומוקדש כולו למטבח האסייאתי-צרפתי שעתיד להיפתח במהלך חודש מאי. מדובר בחלק מרשת מסעדות צרפתיות ששייכת לעמנואל דיין וקלוד לוזן, ומונה 40 סניפים בצרפת וברחבי העולם.

 

במתחם הזה יפעלו דוכני אוכל ומשקאות, בר ומסעדה המשלבת בין המטבח הוויאטנמי לצרפתי בניהולה של נופר זוהר (בוגרת "משחקי השף"). לצד המסעדה יפעל דוכן טייק אווי, ובמרכז המקום בר קוקטיילים ודוכן מיצים בכבישה קרה. בהמשך מתוכנן להיפתח במרתף לייט בר נסתר עם תפריט אלכוהול עליו חתום המיקסולוג יותם שילה, מבעלי ה"דאבל סטנדרט" וה"ספייסהאוס" בדיזינגוף בתל אביב.

 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
  

התפריט במקום יהיה דומה לתפריט הפריזאי עם התאמות לקהל הישראלי, והוא יכלול את מרק הפו הוויאטמני, סלט הבו באן הוויאטנמי שמבוסס על אטריות זכוכית קרות, המבורגרים בלחמניות באו מאודות, נאמס (האגרול הוויאטנמי) עם סלמון, מנגו ופטריות או קינואה וגם כמה אופציות טבעוניות.

 

מלכי ישראל 1 תל אביב

 

יומנגוס

רשת ההמבורגריות ששינתה את הדרך בה אנחנו אוכלים את הקציצה האמריקאית מתרחבת ופותחת סניף רביעי, כאשר גם הפעם הסניף יהיה בבעלותם של האחים טל וגל בכר.

 

הרשת, שהחלה את טרנד ההמבורגרים המטורפים (מי אמר המבורגר שבתוכו תקוע מזרק מלא בסירופ מייפל ולא קיבל?) תתחיל להציע בקרוב גם בעיר נשר את נבחרת ההמבורגרים המיוחדים שלה לצד הצ'יפס הייחודי שנחתך ידנית (והכי מזכיר את הצ'יפס הביתי).

 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

הכתובת המדוייקת ומועד הפתיחה שמורים בסוד, אבל אל דאגה - לא תצטרכו לחכות הרבה זמן במתח כיוון שהפתיחה מתוכננת לאחד הימים בחודש יוני. הסניף הזה יצטרף לסניפים הפועלים כיום בצומת רופין, בכפר סבא ובגבעת ברנר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
עם כל טוב. Panini&Grill
צילום: יח"צ
מומלצים