שתף קטע נבחר

השאיר את המכונית לשירותי החניה במסעדת "שילה" וקיבל רכב במצב טוטאל לוס

לקוח שביקר במסעדת "שילה" בתל אביב הפקיד את מכונית הב.מ.וו היוקרתית שלו בידי שירותי החניה של המסעדה, ואחרי המנה הראשונה התבשר כי מכוניתו נמצאת באזור אחר בעיר, תלויה על אי תנועה במצב של טוטאל לוס. תגובת בעל המסעדה: "לצערי לעיתים קורות תקלות"

הפקדתם את המכונית בידי שירותי החנייה של המסעדה? לא בטוח שתראו אותה שוב: לקוח שהגיע לפני מספר חודשים בערב שבת יחד עם זוגתו למסעדת "שילה" היוקרתית בתל אביב, הממוקמת ברחוב בן יהודה, הפקיד את מכוניתו  הפרטית - ב.מ.וו בצבע אפור עכבר מדגם 335 שנת ייצור 2015, בידי שירותי הוואלה פארקינג של המסעדה. 

ב.מ.וו מדגם 335 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
ב.מ.וו מדגם 335(צילום: ניר בן זקן)
 

בתום המנה הראשונה, קיבל הלקוח שיחת טלפון מנציג שירות הוואלה פארקינג, שמופעל במסעדה על ידי חברת "וואלה פארקינג", שבישר לו כי מכוניתו נמצאת בשדרות רוקח בתל אביב, תלויה על אי תנועה במצב של טוטאל לוס.

 

"זה היה יום שישי בערב", מספר האדריכל עידו דאובר, שבעצמו היה בעבר הבעלים של מסעדת "קאזה נובה" ביפו שנסגרה בתום שנים אחדות של פעילות. "יצאתי עם אשתי מסרט ונסענו למסעדת 'שילה', שם הזמנו מראש מקומות על הבר. השעה הייתה מאוחרת, והיה ברור שאין חניון קרוב וגם אין שום אפשרות להחנות באזור. גם באתר המסעדה וגם במענה הקולי מציעים את שירותי הוואלה פארקינג, ואכן כשהגענו היה ברור כי נשתמש בהם. עצרתי את המכונית בדאבל פארקינג, ומסרתי את מפתחות המכונית לאחד הנציגים. אחרי כרבע שעה מהרגע שהתיישבנו במסעדה, קיבלתי שיחת טלפון מהנהג, שהודיע לי שהוא עשה תאונה".

הלך האוטו, אבל איך הדג? (צילום: רפי אהרונוביץ') (צילום: רפי אהרונוביץ')
הלך האוטו, אבל איך הדג?(צילום: רפי אהרונוביץ')
 

הלקוח המופתע נוכח לדעת כי לא רק שמכוניתו ניזוקה, אלא גם שנגרם לה נזק גדול ובלתי הפיך. "זאת הייתה הפתעה עצומה", אומר דאובר, "ודי מהר התברר לי גם שהאוטו בטוטאל לוס ושהנהג התנגש באי תנועה. לא היה ברור לי בכלל מה הנהג עשה שם, ועד היום זה לא ברור לי לגמרי, וכמובן איך הוא התנגש באי תנועה. הסתבר גם כי הנהג לא היה לבדו ברכב וכי היה איתו בחור נוסף שלא ברור גם איך הגיע לשם. כל כריות האוויר באוטו נפתחו, והכל הלך. זה לא אוטו זול וגם לא ישן. כמה דקות אחרי שיחת הטלפון מהנהג ניגש אלינו מנהל המשמרת ואמר שהוא מאוד מצטער ושהם מזמינים אותנו לארוחה. בהמשך הודיעו לנו כי המשטרה גררה את האוטו לחניון משטרתי בפתח תקווה". לנהג ולנוסע הנוסף, שלום.

 

אחרי שהפך לשיחת הבר באותו הערב במסעדה, חזר דאובר הביתה במונית, אבל בזה לא נגמר הסיפור: "מהר מאוד הבנתי שהאוטו כבר לא יחזור אלי, והנציגים מחברת שירותי החניה חידשו איתי את הקשר במוצ"ש וגם למחרת. נציג של חברת הוואלה פארקינג, שהציג את עצמו כסמנכ"ל, הסביר לי שלהם אין אפשרות להפעיל את הביטוח שלהם ושאני צריך להפעיל את הביטוח שלי והם ישאו בכל הנזקים העקיפים שנגרמו לי כתוצאה מהתאונה. הייתי גם בקשר עם שרון כהן, הבעלים של המסעדה, שאמר לי לא לדאוג ושהכל יהיה בסדר".

"לעיתים קורות תקלות", שף שרון כהן "שילה"
"לעיתים קורות תקלות", שף שרון כהן "שילה"
 

בתום חודשיים מהמקרה קיבל דאובר מחברת הביטוח שלו את מחיר המחירון של הרכב שהיה ברשותו, שלא כלל, בין היתר, תוספות שונות ונזקים נוספים: "לא קיבלתי את ערכו המלא של הרכב. הסכום שקיבלתי לא כלל תוספות מקוריות שהותקנו כמו מצלמות ומערכות סאונד. הוא גם לא כלל את הנזק שנגרם לי מזה שחצי שנה הייתי בלי אוטו. חוץ מזה, בגלל שהפעלתי את הביטוח שלי, הפרמיות על הביטוח עלו מאוד, ועכשיו אף חברת ביטוח לא רוצה לבטח אותי".

 

התאונה, התרחשה כאמור בסוף חודש יוני 2017, ובתחילת ספטמבר אחרי שקיבל את הכסף מחברת הביטוח, העביר דאובר את דרישת התשלום לחברה, על סך כמה עשרות אלפי שקלים.

אחרי שלא קיבל תגובה במשך כחודשיים מחברת הוואלה פארקינג, החליט דאובר באמצע חודש נובמבר לפנות במכתב רשמי למסעדת "שילה" בו הודיע שאם הם לא מגיבים הוא מתכוון לתבוע את המסעדה על הנזקים.

"הלקוח קיבל פיצוי מלא מחברת הביטוח", וואלה פארקינג  (מתוך עמוד הפייסבוק) (מתוך עמוד הפייסבוק)
"הלקוח קיבל פיצוי מלא מחברת הביטוח", וואלה פארקינג (מתוך עמוד הפייסבוק)
 

בעקבות המכתב התקיימה פגישה במסעדת "שילה" בנוכחות בעל המסעדה, שרון כהן, ובנוכחות מנכ"ל שירותי הוואלה פארקינג, מור דהן. "בפגישה עלו המספרים על השולחן, ובסופו של דבר התברר לי שהם מעוניינים לשלם הרבה פחות מהחשבון שהגשתי להם. בשלב מסוים גם לזה הייתי מוכן להסכים כי יש לי עיסוקים נוספים בחיים חוץ מתלבוע כל מיני מסעדות, וביקשתי שישימו כסף על השולחן. אחרי זה הגענו, בתיווכו של שרון כהן, לסכום מוסכם, אבל היו לחברת הוואלה פארקינג כל מיני בקשות לשיפויים ולהצהרות שאתן ומסמכים שאמציא, שלא הייתי מוכן לקחת עלי. אז לצערי לא הושגה פשרה ועכשיו אני תובע את המסעדה".

 

למה דווקא את המסעדה?

"את השירות הזה אני קיבלתי מהם. זה שהם מפעילים קבלן משנה זה בעיה שלהם. זה כמו שאני אוכל בשר מקולקל במסעדה והשף יפנה אותי לספק הבשר שלו. לכל אורך הדרך הם היו אלי מאוד נחמדים, עד שהם קיבלו את החשבון. שרון כהן אדם נחמד, אבל הוא לא לקח אחריות על המקרה הזה ולא נראה לו עד עכשיו שהוא צריך לשאת בעלות על העניין. אני מכיר אותו הרבה שנים אבל פיצוי ממנו לא ראיתי וגם לא מקבלן המשנה שלו".  

 

תגובת השף שרון כהן בעל מסעדת "שילה": "שירותי החניה ניתנים ע"י חברת וואלה פארקינג (מקבוצת מודיעין אזרחי) חברה ותיקה ומובילה בתחומה הפועלת כדין ונותנת שירותים למגוון רחב של עסקים ומסעדות רבות, לצערי לעיתים קורות תקלות אך לחברה יש פוליסת ביטוח ואני משוכנע שהצדדים יגיעו להסכם הולם".

 

תגובת מור דהן מנכ"ל חברת "וואלה פארקינג": "מר דאובר קיבל פיצוי מלא מחברת הביטוח בגין הנזק שנגרם לרכב שלו ובהתאם לחוות דעת שמאי אשר העריך את מלוא הנזקים שנגרמו. בנוגע לטענה כי נכח ברכב חבר של הנהג, טענה זו אינה נכונה, ברכב נכח נהג נוסף של החברה, שני הנהגים היו בדרכם לחניון להחנות את רכבו של מר דאובר ולהחזיר שני רכבים של לקוחות אחרים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך עמוד הפייסבוק
השאיר את המכונית לשירותי החניה במסעדת "שילה" וקיבל רכב במצב טוטאל לוס
מתוך עמוד הפייסבוק
מומלצים