שתף קטע נבחר

הסולחה בין שגב משה ליפנים

ה"משבר הדיפלומטי" מאחורינו: שגריר יפן בישראל קוג'י טומיטה הגיע לארוחת פיוס פרטית במסעדה של שגב משה - ואפילו אכל את הקינוח המפורסם בתוך הנעל. צפו במפגש כפי שתועד בטלוויזיה היפנית

 

כשלושה שבועות לאחר תקרית "הקינוח בנעל" במעון ראש הממשלה שנחשפה ב"ידיעות אחרונות" והכתה גלים ברחבי העולם – הגיע הזמן להשכין שלום: שגריר יפן בישראל קוג'י טומיטה הגיע לארוחת ערב במסעדה של שגב משה - ואכל את קינוח המריבה המפורסם.

שגריר יפן והשף שגב משה (צילום: שגרירות יפן)
(צילום: שגרירות יפן)
 

שגריר יפן והשף שגב משה (צילום: שגרירות יפן)
שגריר יפן והשף שגב משה(צילום: שגרירות יפן)

"קודם כל אני שף", אמר שגב בריאיון לטלוויזיה היפנית, "אבל אני גם אומן. אני חושב שהדברים יצאו מפרופורציה, לא התכוונתי להעליב אף אחד. אני חושב שכל זה בכלל פק ניוז כי כתבו שזו נעל אבל זה לא". בריאיון נוקש אחד המראיינים נעל בנעל כדי להדגים שלא מדובר בנעל אמיתית אלא רק בקערה שמעוצבת בצורה של נעל - נעל מפוסלת במשקל 2 ק"ג.

 

התקרית פרצה לאחר שראש ממשלת יפן שינזו אבה ורעייתו סעדו במעון ראש הממשלה. השף שגב משה, שהוזמן לבשל את הארוחה, הגיש לאורחים קינוח בתוך נעל - שנחשבת לדבר בזוי בתרבות היפנית. השף, מצידו, התעקש שמדובר באמנות, וסיפר שראש ממשלת יפן התלהב מהמנה ואף הזמין אותו לבשל עבורו ביפן. אולם דיפלומטים יפנים וגורמים במשרד החוץ הישראלי הגדירו את המעשה "עלבון".

הקינוח שעורר סערה (צילום: שגרירות יפן)
הקינוח שעורר סערה(צילום: שגרירות יפן)
 

שגב משה מבשל באופן קבוע לאורחים במעון ראש הממשלה, והמשיך לעשות זאת גם אחרי תקרית הנעל - כאשר הגיעו ארצה איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר לרגל פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים.

 

כעת יושרו ההדורים סופית: השגריר טומיטה אכל במסעדת "שגב ארט" של השף, ובסיום הארוחה הוגש לשולחן, הפעם בחיוך, קינוח הפרלינים בתוך הנעל המפורסמת.

 

השגריר נהנה מהמנה - ואף הביע בפני השף את הערכתו על הארוחה שהכין לראש ממשלתו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שגרירות יפן
הסולחה בין שגב משה לשגריר היפני
צילום: שגרירות יפן
מומלצים