שתף קטע נבחר

למעלה מ-700 שקלים לסועד לארוחת ראש השנה

כמה תעלה לכם ארוחת ראש השנה בבית מלון? תשובה: לא מעט - המלונות שמציעים ארוחת חג, מנצרת ועד אילת

 

מתעצלים להזמין את כל המשפחה אליכם הביתה לארוחת חג? משועממים מהאוכל של הדודה ורוצים לגוון? יש פתרון, אבל הוא לא זול בכלל: בארץ פועלים נכון לראש השנה 2018 מלונות בוטיק עם מסעדות שף לצד רשתות של בתי מלון שמציעים מקומות לערב החג בחדר האוכל הפועל בשטחן, גם למי שאין על שמו חדר במלון.

איפה תאכלו את הגפילטע שלכם בחג? (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
איפה תאכלו את הגפילטע שלכם בחג?(צילום: ירון ברנר)
 

ערכנו בדיקה ברשתות המובילות ובמלונות הבוטיק היוקרתיים שפותחים את שעריהם לארוחת החג לא רק לאורחי המלון, והתוצאות מגלות מחירים גבוהים לארוחה החגיגית, אבל יש גם כמה מציאות. הרשימה לפניכם, ואולי בסוף תגלו ששווה לטרוח ולאכול את הגפילטע שלכם בבית:

 

 (  )
 

מלון הילטון

ארוחת ראש השנה תתקיים באולם הנשפים והיא תכלול מנות למרכז השולחן, מנה ראשונה ומרק לכל סועד. לאחר מכן יוגשו מנה עיקרית וקינוח.

 

מה בתפריט:

למרכז השולחן יוגשו לחם, תפוח עץ, תמרים, רימונים ודבש, קרפצ'ו עגבניות, קוויאר חצילים בעיטור טחינה, סילאן ופיסטוק גרוס, סשימי אנטיאס עם קולי פלפל צהוב, אבקת לימון פרסי ושמן ירוק, גפילטע פיש מקרפיון בג'לי וחזרת אדומה, כבד קצוץ וטטאקי סינטה משוישת עם סלט סלקים.

 

למנה ראשונה יוגש פילה מוסר ים צרוב מעל עלי מנגולד, עגבניות וזיתיי טאסוס וכוס יין של יקבי רמת הגולן. לאחר מכן יהיה מרק זנב שור צח וקרפלך. לעיקרית יהיה פילה בקר בגריל עם קרם תפוחי אדמה שיוגש עם כוס יין של יקבי רמת הגולן ולסיום הארוחה גרני סמית' מוס, פירות ויין קינוח.

 

מחיר: 725 שקלים לסועד.

 

הירקון 205 תל אביב, להזמנת מקומות: 03-5202023, כשר

 

מלון דריסקו, מסעדת "זאדה"

במסעדת "זאדה", שבמלון דריסקו החדש, יציעו ארוחת חג ברוח המטבח העותומני. התפריט שבנה השף שחר ביטון לכבוד החג הוא תפריט טעימות עם 11 מנות פתיח, מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים - וגם יין שילווה את הארוחה.

מסעדת
מסעדת "זאדה" העותומנית במלון דריסקו ביפו(צילום: איליה מלניקוב)
 

מה בתפריט:

בין מנות הפתיחה והראשונות שיוגשו בערב חג יהיו בליני גראנד סמיט עם צזיקי דבש ורימונים, אספרגוס עם קרם סלרי לימון שקדים ואבקת אבוקדו, סיגר במילוי גבינת טולום, ותמנון צרוב עם קרם תירס. לעיקרית יוצעו נתח לוקוס צרוב עם חמאת עגבניות וצ'ילי, צלע טלה בטימין ושום עם ריזוטו טורקי ירוק פטריות יער ורוטב צזיקי אוזבקי וגם חבוש במילוי טלה ובקר.

 

לסיום הארוחה יוגש קינוח "הפתעה" שמבטיחים כי יהיה היהלום שבכתר.

 

מחיר: 475 שקלים למבוגר ו- 357 שקלים לילד.

 

אורבך 6 תל אביב, להזמנת מקומות: 03-7269309, לא כשר

 

מלון נורמן - מסעדת "אלנה"

שף מסעת "אלנה" ברק אהרוני, יצר לרגל החג תפריט שמשלב בין מנות חג מסורתיות שיוכנו מחומרי גלם עונתיים בשיטות בישול מודרניות. הארוחה תורכב ממנות ראשונות ועיקריות שיוגשו למרכז השולחן וקינוח אישי לסיום הארוחה.

שף ברק אהרוני,
שף ברק אהרוני, "אלנה"(צילום: ירון ברנר)
 

מה בתפריט:

מנות ראשונות כמו כרוב ממולא, סלט ענבים ומלפפונים, קישואים צלויים עם נענע ולבנה עיזים, סלט גרגירי חומוס וכמון ומטבוחה חריפה. לעיקרית יוצעו עופיון ממולא בפריקה, דג ים מרוקאי עם גרגירי חומוס וסופריטו עגל עם חבושים ושאלוט. את העיקריות ילוו תוספות כמו פירה, סלט ירוק, ירקות ירוקים מאודים ואורז פרסי.

 

לקינוח יוגשו טארט תפוחים, מוס שוקולד או גלידות וסורבטים תוצרת בית. הארוחה תכלול שתיה קפה, קפה וחליטות תה.

 

מחיר: 600 שקלים לסועד.

 

נחמני 23 תל-אביב, להזמנת מקומות: 03-5435400, לא כשר

 

מלון דן תל אביב

מלון דן מציע ארוחת חג לראש השנה של השף עובד אלפיה.

 

מה בתפריט:

הארוחה, בהגשה עצמית, תציע מנות כמו פריים ריב עגלה מקומית בפלפלת, אוסובוקו טלה בירקות שורש ופפריקה, ברווז ברוטב חמוץ מתוק, פרגיות בתמר הינדי, סלמון בחרדל וקרמל ועוד.

 

מחיר: 550 ש"ח לאדם

 

טלפון להזמנות: 035202525

 

הרודס תל אביב

במלון "הרודס" תתקיים ארוחת החג במסעדת "הדרים", והיא תורכב מבופה עם מנות ראשונות, מרקים, עיקריות, תוספת חמות וקינוחים.

 

מה בתפריט:

מבחר המנות הראשונות יכלול סלטים ובשרים קרים, חזה אווז מעושן, פטה כבד עוף ואווז, סביצ'ה דג עם קוויאר שחור ואדום, פריים ריב מעושן, כתף עגל חלב על עצם לצד רוטב בקר מפולפל, 2 מנות דג ורול עוף במילוי בשר טלה וצנוברים. בבופה יהיו גם שני מרקים: מרק קרם בטטה

ומרק צח בשילוב רביולי בשר.

 

לעיקרית יוצעו קונפי שוק אווז ברוטב תפוז סיני ואננס, טלה ברוטב ירקות שורש, כנאפה עגל וחציל צלוי ותבשיל בשר ראש עם גרגירי חומוס. את הארוחה הזו תוכלו לסיים עם פירות וקינוחים בכוסות אישיות.

 

מחיר: 550 שקלים למבוגר ו-400 שקלים לילד

 

הירקון 155 תל אביב, להזמנת מקומות: 03-5216666, כשר

 

 

 (  )
 

מלון ממילא

במלון ממילא השף קובי בכר יצר ארוחת חג שבה על כל שולחן תמתין לסועדים צלחת ברכות ובמזנון יחכו סלטים, לחמים עם מטבלים ומרקים. לאחר מכן כל אורח יוכל לבחור מנה ראשונה ועיקרית אישית מהמזנון ולסיום הארוחה - קינוח.

 

מה בתפריט:

הארוחה תתחיל מצלחת ברכות עם זר תמרים צהוב, עלי מנגולד חלוטים, לוביה חלוטה, כרישה חלוטה, רימון, מרמלדת דלעת, ראש דג, גזר גמדי, תפוח בדבש, יין וצימוקים. מזנון הסלטים יציע 11 סוגים של סלטים ביניהם חציל מוחמץ עם שום מרווה ועלי דפנה, כבד קצוץ עם פיסטוק וסילאן, סלט ביצים עם איולי ובצל מקורמל וסלט קישוא בלאדי צלוי עם שום נענע וליים.

 

אגף המרקים יכלול בין היתר קונסומה עוף ומרק פריקה עם פטריות יער וירקות שורש. בגזרת המנות הראשונות האישיות תמצאו בורקס חלק פנים, סלט עוף קצוץ, פרושוטו עגל ומלון וטרטר עגבניות עם קדאיף ובלסמי מיושן.

 

לעיקרית תוכלו לבחור בין מוסר ים צלוי עם צ'אטני פירות יבשים, דניס מרוקאי חריף, אווז שבושל בשומן של עצמו, ברוסט טלה בקראסט פלפלים וצלוי במעשנה, מנגולד ממולא טלה ואורז ברוטב תמרהינדי, בצל וכרוב ממולאים אורז ועשבי תיבול בציר רימונים טבעי ומנות נוספות. למנות העיקריות יתלוו תוספות כמו פירה מזלג עם זיתי קלמטה ושום קונפי, אורז לבן ומלא עם עדשים, צימוקים ובצל מטוגן, ירקות כתומים צלויים עם סילאן ובהרט וארטישוק ירושלמי צלוי בפפריקה מעושנת ודבש.

 

מחיר: 400 שקלים למבוגר, 300 שקלים לילד

 

שלמה המלך 11 ירושלים, להזמנת מקומות: 02-5482222, כשר

 

מלון מצודת דוד

השף של מלון "מצודת דוד" יצר תפריט ארוחת חג המשלב בין מנות מסורתיות לצד חדשות, כשבכל קטגוריה יש כמה מנות לבחירה. הארוחה הזו תכלול מנות מהמטבחים האסתיים, מנות צרפתיות ומאכלים מסורתיים של יוצאו עדות מזרח. כמו כן, האירוח יכלול מזנון ילדים עם שניצלים, אורז לבן, לינגוויני עם כדורי בשר ברוטב אדום חלק, תירס גרגירים מתקתק ועוד.

ארוחת חג במלון מצודת דוד (צילום: יח
ארוחת חג במלון מצודת דוד(צילום: יח"צ)
 

מה בתפריט:

על כל שולחן יחכו לסועדים קעריות עם ברכות החג: תמרים, רימונים, תפוח עץ דבש, גזר מבושל, לוביה, קציצות כרישה, דלעת קוביות מבושלת, קציצות עלי סלק, בשר ראש טלה, ראש דג ממולא, גפילטע פיש עם חזרת אדומה וסלמון חמוץ מתוק.

 

במזנון יציעו חלות קידוש עם מטבל חציל מעושן מרווה מסוכרת וסילאן תמרים וקרם עגבניות קונפי ומיקרו בזיליקום. מזנון המנות הראשונות יציע שמונה מנות ראשונות עם ירקות וסלטים, בשרים מעושנים וכבושים, קרפצ'יו סלקים כבושים וחומוס חלק עם ווינגרט שיפקה. יהיו שם עוד גם מקלות כרישה בקרמל הדרים וג'ינג'ר.

 

במזנון דגים יהיה פילה בר ים מושחם בקליפת לימון עם ביסק זעפרן. מזנון הממולאים יציע מפרום ושלושה ממולאים נוספים, ובמזנון המרקים יחכה לכם מרק קרם גזר וחלב קוקוס עם צ'יפס בטטה וגרעיני דלעת קלויים ומרק עוף מסורתי עם קניידלך. במזנון הבשרי יהיו מנות כמו רבע עגל חלב בעישון חם ואסאדו, ויהיה גם מזנון נפרד לכל מנות הטלה - שוק טלה פרוס ואוסובוקו טלה ומזנון נפרד למנות עוף.

 

כל מנות הבשר יגיעו עם תוספות כמו קרם בטטה ופרלינה אוריזוטו פטריות שחורות עם ציר סילאן ומנגולד. במזנון המתוקים תפעל עמדת סורבה וגלידה ופירות.

 

מחיר: 550 שקלים למבוגר, 410 שקלים לילד.

 

דוד המלך 7 ירושלים, 02-6212590, כשר

 

קראון פלאזה ירושלים

השף אסף מישקובסקי יצר מזנון עם תפריט שכולל סלטים, מנות ראשונות אישיות, מרקים, מנות עיקריות, ארבעה סוגים שונים של תוספות חמות, מזנון ילדים ומזנון קינוחים.

 

מה בתפריט: על כל שולחן תונח צלחת ברכות מסורתית הכוללת ראש דג, תפוח עץ ודבש, תמרים, סלק, דלעת, כרישה ורימון. במזנון תפעל עמדה עם טחינה, חומוס, חציל בלהבות ומטבוחה. לצד אלו יוצע גם סושי, אנטיפסטי, סוגים שונים של קרפצ'יו ירקות ומנות מסורתיות ובהן כבד קצוץ וגפילטע פיש עם חזרת.

 

גזרת המרקים תכלול מרק קונסומה עם אטריות ומרק תפוח אדמה מוקרם. למנה העיקרית יהיו חריימה פילה בורי, פילה סלמון בעשבי תיבול, כתף בקר ברוטב יין אדום ופטריות פורטובלו, רול פרגית במילוי פירות יבשים, שוק אווז ברוטב תפוזים, רבע עגל במרינדה על העצם, נתח אנטרקוט (אותו יפרסו מול הסועדים) ותבשיל בשר ראש עם תחתיות ארטישוק וגרגירי חומוס שיוגש בטאג'ין אישי.

 

לקינוח יוגשו מבחר עוגות קרם, פאי, דבש, פירות העונה, עוגת עקיצת דבורה, פחזניות, גלידות, מזרקות שוקולד וסוכריות ומרשמלו.

 

מחיר: 450 שקלים למבוגר, 350 שקלים לילד

 

העלייה 1 ירושלים, להזמנת מקומות: 02-6588888

 

 (  )
 

רימונים גלי כנרת

במלון שממוקם בטבריה וצופה לכנרת, השף שף מוטי אזולאי יציע ארוחת ראש השנה שתכלול בר סלטים, פינה מזרחית, מקבץ מנות ראשונות, דגים מעושנים ובשרים קרים, קדרות ותבשילים וקינוחים.

 

מה בתפריט:

במנות הראשונות יהיו פטה כבד עוף עם קונפי בצל, טרין עוף, טרין ברווז, עלי גפן, מוס סלמון, מוס טונה, גפילטע פיש מסורתי, סושי וסשימי וגם דגים מעושנים ובשרים קרים. חוץ מזה יהיו גם מרקים ובר חם.

 

למנת ביניים יהיו מנות כמו פילה דניס מצופה בפיסטוק גרוס ופילה סלמון נורבגי צרוב. מחלקת העיקריות תכלול חצי עופיון בגריל, שוק אווז ברוטב רימונים וערמונים, צלעות כבש, חזה אווז על ניוקי, מוח על חומוס ותבשילים כמו בשר ראש עם חומוס פיקנטי, תבשיל שוק עוף ואפונה. לצמחונים יהיה פאי תרד ומקבץ תוספות חמות כמו קוסקוס מתוק עם קינמון ופיצוחים, רביולי פטריות, חצי תפוח אדמה עם פטריות ובצל ועוד.

 

מחירים: 300 שקלים למבוגר, 200 שקלים לילדים (בגילאי 12-2)

 

שדרות אליעזר קפלן 1 טבריה, להזמנות: 04-6728888/2, כשר

 

רמדה אוליבייה נצרת

שף המלון, ראמי אבו ליל, מציע לרגל ראש השנה ארוחת חג ברוח סובלנות בין הדתות והתפריט שיוגש בערב זה יהיה בנוסח "בילאד א-שאם", כלומר שילוב של מטבח ישראלי, סורי, לבנוני ועותמני.

שוק טלה בתנור (צילום: סעיד קליש)
מסחאן(צילום: סעיד קליש)

מה בתפריט:

מקבץ סלטים מזרחיים על בסיס עשבי העונה כמו סלט חובזה וסלט עולש. עוד יהיו שם ממולאים – קישואים וחציל בלדי, סלט בורגול ורימונים, סלט פאטוש, סלט טאבולה ועוד.

 

לעקריות יהיו מסחאן בצל וכרעיים של עוף, דג נסיכת הנילוס ברוטב מזרחי, עראייס קבב נצרתי על מצע פריקה, שיפודי שרימפס על האש בעיטור עשבי תיבול, עופיונים על פריקי, אסאדו בקר, קובה מטוגנת, סושי בטוויסט מקומי וקינוח - כנאפה ומיני עוגיות וממתקים מקומיים.

 

מחיר: 220 שקלים למבוגר, 100 שקלים לילד.

 

דרך הציונות 29 נצרת, להזמנת מקומות: 04-8878877, לא כשר

 

מלון חוף נחשולים

במלון תוגש ארוחת חג שתכלול את ברכות החג למרכז השולחן, ושאר המנות יוגשו במזנונים: מזנון סלטים, מזנון דגים, בשר ותוספות, ולסיום הארוחה קינוח אישי.

מנת דג לארוחת ראש השנה (צילום: בועז לביא)
מנת דג לארוחת ראש השנה(צילום: בועז לביא)
 

מה בתפריט:

על כל שולחן ימתינו לסועדים מבחר ברכות החג: ראש דג, רימון, תפוח, דבש, תמרים, חבושים מבושלים ודלעת מבושלת. מזנון הסלטים יכלול בין השאר פינה אוריינטלית עם עלי גפן ממולאים, חומוס, טחינה, זיתים וחמוצי הבית וירקות קלויים.

 

בגזרת המנות הראשונות יהיו סלמון נורבגי אפוי, מוס כבד עוף אישי, גיפילטע פיש עם חזרת ורגל קרושה ומבחר העיקריות יציע כתף עגל וצלעות כבש עם רוטב נענע. מבחר הדגים יכלול פילה בס אפוי, פילה סלומון צלוי עם רוטב לימון והיו גם שוק אווז ברוטב ביג ארט, לשון ברוטב, פרגית ממולאת אורז ופירות יבשים ורצועות אנטרקוט בטריאקי. יהיו גם מנות טבעוניות בהן פלפל במילוי בורגול ברוטב עגבניות ודים סאם בטטה וכוסברה.

 

מחיר: 250 שקלים למבוגר, 170 שקלים לילד

 

חוף נחשולים, להזמנת מקומות: 04-6399533, כשר

 

 (  )
 

מלון דן אילת

מלון דן אילת מציע ארוחה חגיגית לראש השנה של השף אופיר קדם.

 

מה בתפריט:

הארוחה, בהגשה עצמית, תציע מנות כמו אנטרקוט בקר מובחר עם עצם, כתף כבש חרדל וסילאן בניחוח תפוז ורוזמרין, עוף דלעת במילוי חזה עוף ירוק בניחוח כמהין, כבד אווז תלוי בלחמניית באן ירוקה, אורז אוזבקי עם כבש, פילה סלמון ברוטב מזרחי, דג דניס צלוי עם שמן זית שום ועשבי תיבול ועוד.

 

מחיר: 370 ש"ח למבוגר, 278 ש"ח לילד

 

טלפון להזמנות: 08-6362222

 

הרודס פאלאס אילת

במלון הרודס מציעים ארוחת חג שכוללת מנות ראשונות, מנות מעמדות חיתוך, מנות עיקריות ותוספות וקינוח.

 

מה בתפריט:

ארוחת החג תכלול מנות כמו קרפצ'יו פילה בקר בקרם בלסמי עם קרוסטיני, סביצ'ה דג ים, פטה כבד אווז עם ריבת בצל ונתח פריים ריב במרינדה של עשבי תיבול וחרדל שיפרס במקום יחד עם כתף טלה צלויה על ירקות שורש ואניס, פילה בקר ומדליוני כבד אווז שיוגשו עם פולנטה וקרם חציל מעושן. בארוחה יוצעו גם בלוטין עוף ממולא חיטה מעושנת וירקות שורש, קדירת כבש ירקות שורש, ארטישוק ובירה שחורה וגם מנות צמחוניות.

 

מחיר: 450 שקלים למבוגר, 225 שקלים לילד

 

דרך הים 6 אילת, להזמנות: 08-6380000, כשר

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בועז לביא
כמה תעלה לכם ארוחת חג בבית מלון?
צילום: בועז לביא
מומלצים