שתף קטע נבחר

ט"ו בשבט כל השנה: שוקי איכרים ברחבי הארץ

איפה תמצאו כרוב בשקל, איפה יש גם אוכל מוכן הביתה ובאיזה שוק מחכים לכם פודטראקס ומוזיקה בשביל האווירה? לכבוד חג האילנות יצאנו לסיור בשוקי האיכרים ברחבי הארץ

מאז ומתמיד קנינו פירות וירקות בעיקר ברשתות השיווק אבל אז הגיעו שוקי האיכרים, המשקים האורגניים ומהפכת הפלפלים ששינו הכל, והביאו לסיום העידן שבו רשתות השיווק חצצו בין הצרכן לבין החקלאי.

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

שווקי איכרים היא הדרך להכיר את החקלאי וליהנות מתוצרת חקלאית טרייה שלא עברה קירור ולא שונעה במשאיות ענק. ומי יודע, אולי גם תזכו לפגוש כמה ירקות ופירות שלא הכרתם קודם.

 (צילום: איליה מלניקוב) (צילום: איליה מלניקוב)
(צילום: איליה מלניקוב)
 
 (  )

שוק האיכרים בשוק הנמל

שוק הנמל הוא השוק היחידי שנמצא במרחק פסיעה מהים, ובו החל לפעול ב-2008 שוק האיכרים הראשון בתל אביב. מאז ועד היום, מדי יום שישי אפשר למצוא ברחבה החיצונית של השוק דוכני איכרים שמציעים תוצרת חקלאית הוגנת, אורגנית ומקומית. תמצאו שם גזרים צבעוניים, פירות יער, לפתות, סלקים צבעוניים, עשבי תבלין, זנים מיוחדים של דלעות, קרוב לעשרה זני חצילים, תות עץ פקיסטני, גוג'י ברי, דומדמניות ואוכמניות טריות ועוד.

 

מתי: שישי 17:00-7:00

נמל תל אביב האנגר 12, 077-5411393

 

משק רמי קנטור

כבר שלוש שנים שמתקיים כאן שוק איכרים מיוחד תחת סככה גדולה עם שולחנות מתקפים, עליהם החקלאים מציגים את התוצרת שלהם בתוך קרטונים פשוטים. הוא נמצא בין כביש ראשי לבין שדות חקלאיים, לא הרחק מצומת גלילות.

 

הגישה אליו היא דרך שביל עפר המוביל אל המשק עצמו, שמארח חקלאים מכל הארץ - מהבקעה וגם מרמת הגולן. מלבד פירות וירקות נמכרים במקום גם דבש ושמן זית של מספר משקים שונים.

 

בגזרת הירקות תוכלו למצוא בין השאר זנים מיוחדים של בטטות שמגדל אלי כהן מתלמי יוסף, כרוב ניצנים שגדל במשק קנטור, קייל והרבה סוגים של שורשים. את המידע על איזה ירקות יהיו בשבוע הקרוב תוכלו למצוא בדף הפייסבוק.

 

מתי: שלישי-חמישי 18:00-12:00, שישי 13:00-9:00

משק רמי קנטור, 052-2470471 מיכל קנטור

 

פורט גוריון

שוק חקלאים שמתקיים פעמיים בשבוע במתחם המסחרי של האייר פורט סיטי. את המיזם הזה הקימו לפניפחות משנה שני חקלאים צעירים, דור שני של חקלאי עוטף עזה, שרצו להביא את התוצרת של הדרום ואת התוצרת של חבל מודיעין לקהל הרחב. במסגרת שיתוף פעולה עם מועדון הקשישים של מועצת חבל מודיעין, ובמטרה להנגיש את התוצרת החקלאית ולהגדיל את המודעות לחקלאות ארץ ישראלית, הם גם עושים משלוחים לקשישים המתגוררים באזור.

 

מתי: חמישי 18:00-9:00, שישי 15:00-9:00

אייר פורט סיטי (בכניסה לכפר טרומן), 053-4510106‏

 

משק טוויג 14 ישירות מהחקלאי

במשק טוויג מתקיימת מכירה ישירה מהחקלאי שלוש פעמים בשבוע של גידולי המשק, וגם תוצרת של משקים אחרים. חוץ מפירות וירקות יש גם דבש, ולפעמים אפשר למצוא פיטאיה ומבצעים ממש שווים כמו קילוגרם כרוב ב-1 שקל. כדאי לבדוק מראש את ימי הפעילות בדף הפייסבוק.

 

מתי: רביעי-חמישי 19:00-13:00, שישי 12:30-7:30

מושב עזריה, בוויז: משק טוויג 14, 050-2000623‏

 

 

 (  )
 

איקה החקלאית

הילה אייזנבנד היא עורכת דין לשעבר שעזבה את הקריירה במשפטים בשביל להנגיש את התוצרת החקלאית שבעלה (דור רביעי למשפחת חקלאים) מגדל במשק המשפחתי שלו שבכפר חסידים.

 

המשק מתמחה בגידול שום שחור ושורשים, ובנוסף לזה הילה מביאה גם תוצרת של חקלאים אחרים מכל הארץ. מדי יום ראשון היא מפרסמת בקבוצת הוואטס אפ מה אפשר להזמין באותו השבוע, והמשלוח מגיע עד אליכם הביתה (שירות זה ניתן באזור הצפון) - זה יכול להיות תפוח אדמה סגול, תפוז דם או גזרים צבעוניים.

 

הילה דוגלת בצריכה נבונה וירוקה, ובנוסף לשירות המשלוחים, יש גם נקודת מכירה במשק עצמו.

 

מתי: שני, רביעי וחמישי

כפר חסידים, 050-6217457

 

שוק איכרים במדרחוב של זיכרון יעקב

מדי יום שישי מתקיים במדרחוב הציורי של המושבה שוק איכרים שבו תוכלו לקנות מלבד פירות וירקות גם פיצוחים, לחמי מחמצת, ריבות, גבינות, יינות ותבלינים, חמוצים ועציצים. כדי שיהיה גם כיף מתארחות בשוק הופעה מוזיקלית.

 

מתי: יום שישי החל מ-9:00

רחוב המייסדים זכרון יעקב

 

משק המעפיל

המשק האורגני הזה הוא לא בדיוק שוק איכרים, אך הוא פועל כמו שוק מכיוון שמלבד התוצרת שגדלה במשק עצמו אפשר להזמין בתוך סלי הירקות השבועיים שלו גם תוצרת של חקלאים אחרים.

שוק איכרים (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

את המשק הזה הקים ב-2012 דותן גושן שעזב תפקיד של סמנכ"ל בהייטק על מנת לגדל ירקות אורגניים בחווה שמיישמת את הרעיון של "חקלאות בשיתוף הקהילה" - החווה מתוכננת באמצעות תכנית גידול המותאמת לכמות סלי הירקות שעליה לספק ללקוחותיה.

 

יחד עם דותן עובדים בחווה גם אשתו ענת ובתו הגדולה, והתוצרת משתנה מדי כמה שבועות לפי העונה. יש שם עגבניות, מלפפונים, בטטות, חסה, סלק ופטרוזיליה וגם גזר, תרד, צנוניות, וחצילים, שומר וארטישוק ירושלמי, מנגולד ברוקולי, במיה ועוד. הכל נקטף בבוקר של היום שבו אתם מקבלים את הסל, ההזמנה מתבצעת באתר אינטרנט ודותן זמין לכל שאלה או בקשה.

 

קיבוץ המעפיל, 052-6122222‏

 

 

 (  )

ארטי-שוק

יריד של אמנות, אספנות ואוכל שבו לצד דוכני האיכרים יש גם פודטראקס שידאגו שלא תהיו רעבים בזמן הקניות. יש שם גם מוזיקה מגוונת ואווירה נעימה. מלבד פירות וירקות תוכלו לקנות גם גבינות בוטיק, שמן זית, זיתים, דבש, סילאן, עוגות, עוגיות וחלות לשבת, עבודות קרמיקה וגם אוכל דרוזי. לפרטים נוספים הכנסו לעמוד הפייסבוק של תיירות אשדוד.

 

מתי: שישי החל מ-9:00

רחבת המשכן לאומנויות הבמה, אשדוד

 

אשכול מרקט

יוזמה המאגדת חקלאים, אמנים ובעלי מלאכה מאזור הנגב המערבי. מלבד פירות וירקות אפשר לקנות שם פרחים, וגם לזלול על הדרך בשרים מעושנים בזמן השופינג. לפרטים נוספים ולברור שעות הפעילות והתוצרת הזמינה אפשר להתעדכן בדף הפיסבוק.

 

מתי: שישי 14:00-9:00

מושב מבטחים, 052-6693933

אילות מרקט

בכל יום שישי במהלך החורף מתקיים שוק איכרים בכניסה למסעדת "כפות תמרים" בקיבוץ אילות. זה קורה במסגרת WINTER SUN FESTIVAL ונמשך עד סוף מרץ. אפשר לקנות במקום את התוצרת החקלאית של ערבה כמו עגבניות ומלפפונים, פומלות, תירס, לימון, פטריות, עשבי תיבול ועוד.

שוק איכרים (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

חובבי התמרים יכולים לבחור בין תמר מג'הול מקיבוץ אילות לבין תמר דקל נור של קיבוץ אליפז. תמצאו שם שם גם את המוצרים האורגניים של קיבוץ נאות סמדר - שמן זית, זיתים, גבינות, ריבות, תמרים, ויין.

 

בשוק הזה יש גם דוכן של בירות בוטיק של המותג "BEER צינות" המיוצר בקיבוץ קטורה וגלידה של יטבתה. מי שרעב יוכלו לקחת קפה ומאפה או "סנדוויץ' של שישי", ועל הדרך גם לרכוש אוכל מוכן לשבת ביריד האוכל שמתקיים מדי שישי בחלל המסעדה.

 

מתי: שישי 14:00-8:00

קיבוץ אילות (בכניסה לאילת)

 

מלא הטנא

בחממה התיירותית האורגנית מתקיים מדי חמישי ושישי שוק אורגני הממוקם בבית האריזה של המשק המשפחתי. תוכלו לקנות שם ירקות ופירות אורגניים: עגבניות שרי, עגבניות רגילות, פלפלים בצבעים שונים, מלפפונים, חצילים, קישואים, כרובים, כרובית, קולורובי, שומר, סלקים ועוד. בשוק תמצאו גם פירות מיובשים, פירות הדר, אבוקדו ותפוחים. בימי החורף, מוגש בשוק מרק מירקות מקומיים.

שוק איכרים (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

מתי: חמישי 19:00-16:00, שישי 12:00-9:00 (בתיאום)

מושב עין יהב, 052-8360088

 

שוק איכרים במתחם בית האריזה

שוק האיכרים של מושב כוכב מיכאל מתקיים במתחם ששימש בעבר כבית אריזה. מלבד התוצרת המקומית - ירקות טריים, פירות וגבינות - יש במקום גם קפה, מאפים ותכשיטי מעצבים. תוכלו לקנות שם גם צעצועים, פרחים ושלל עבודות יד של תושבי האזור. מדי פעם מתקיימות במהלך השוק גם הופעות, ועבור הילדים יש מתחם משחקים ושתי משאיות אוכל.

 

מתי: שישי 14:00-9:00

מושב כוכב מיכאל (בוויז – "שוק איכרים ומעצבים")

 

*בנוסף לשווקים המופיעים בכתבה ישנם גם שווקים עונתיים כמו השוק החקלאי ביסוד המעלה ושדרות מרקט בעיר שדרות, המתקיימים רק במהלך הקיץ.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איליה מלניקוב
שוקי איכרים ברחבי הארץ
צילום: איליה מלניקוב
מומלצים