שתף קטע נבחר

צפו: כלבים מגיעים למיטת החולה ומסייעים בהחלמה

בבית החולים בברזיליה יזמו פרויקט חדש שבו כלבים מגיעים אל מיטת המטופל כדי שילטף אותם. אלו שאינם מרותקים למיטה יכולים לטייל עם הכלב שעובר בדיקות קפדניות ואימונים מפרכים לפני שמקבל אישור להיכנס לבית החולים. "חלק מהעצבות עוברת", מספרת אחת החולות

מדי שבוע המאושפזים בבית החולים בברזיליה זוכים לביקור של מטפל מסוג אחר: כלבים שאומנו לסייע להם להחלים מהמחלה. מרועה גרמני ועד שיצו, הכלבים מגיעים עד למיטת החולה, כדי שילטף אותם במהלך הביקור בן 15 הדקות. החולים שאינם מרותקים למיטתם רשאים לקחת את החיה לחוגים או פשוט לשחק איתם בחצר בית החולים.

 

כך הכלבים מסייעים לחולים המאושפזים. צפו:

 

 

הטיפול הזה מותאם במיוחד לחולים הסובלים מסרטן סופני או חולים שעוברים שיקום בגלל מחלה ממושכת או טראומה, כך אומרים בבית החולים. המפגש עם החיות עוזר גם למצבם הנפשי של החולים וגם להליך הריפוי הגופני שלהם.

 

הפרויקט החל לפני חמישה חודשים, וכבר כולל 60 מתנדבים המביאים את החיה האהובה שלהם לבית החולים בבירת ברזיל מדי שבוע. לא כל חיית מחמד יכולה להשתתף בפרויקט: לתוכנית מתקבל רק אחד מכל עשרה מתנדבים. בעלי החיים חייבים לעבור בדיקות רפואיות קפדניות ואימונים, לפני שיורשו להיכנס למיתחם בית החולים. הכלבים חייבים להיות בעלי מזג רגוע ולהימנע מכניסה למצבי סטרס בקרבת המטופלים. אסור להם לנבוח והם חייבים לגלות נדיבות גם כלפי בני האדם וגם כלפי בעלי חיים אחרים בסביבתם.

 

"חלק מהעצבות עוברת", אומרת ז'קלין קסטרו, בת 27, המאושפזת בבית החולים בשל מחלת עצבית ניוונית. "כלב טיפולי מקבל את המטופלים ללא כל שיפוט", אומרת וולריה קרננאלהו, אחת המתנדבות שמביאה את כלבת השנאוצר שלה 'פולה' לטיפול. "אנשים מתחילים לקבל פרספקטיבה חדשה לחיים".

ללא כל שיפוטיות ( ) ( )
ללא כל שיפוטיות
 

כלב לא מבחין בין אדם חולה לאדם בריא

"מחקרים רבים מצביעים על תרומתם של כלבים לשיקום חולים", אומר הפסיכולוג הרפואי אפי גיל. "פעמים רבות חולה סרטן חווה ריחוק חברתי, סביבתו אינה יודעת כיצד להגיב, קיימת בהלה מהמחלה והשלכותיה וחולים עלולים למצוא עצמם בבידוד חברתי.

 

"גם הטיפולים הכימותרפיים מתישים. ישנה אי וודעות לגבי השלכות המחלה, הצלחת הטיפול והעתיד בכלל. כלב אינו מבחין בין אדם חולה או בריא. הוא אינו שופט את האדם שמולו ומתייחס לחולה כלכל אדם אחר.

 

"מחקרים מהעבר הראו כי די בליטוף כלבים ואפילו מבט בעיניהם כדי לשחרר את ההורמון אוקסיטוצין, המוכר כהורמון האהבה וההורמון שגורם גם לצירי לידה, כדי להביא לחיזוק הקשר הבין אישי והפחתת הלחץ. כך האינטראקציה עם כלבים מסייעת להפחתת לחץ ולשיפור איכות החיים".


 

 


 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחקרים מצביעים על תרומתם של כלבים לשיקום חולים
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים