שתף קטע נבחר

תינוק האהבה המתוק: נולד עם לב על המצח

תינוק בטורקיה שנולד עם כתם לידה ייחודי בצורת לב על מצחו מעורר תשומת לב רבה באינטרנט. אלפי לייקים ועשרות אלפי שיתופים לתמונות והסרטונים בהם נראה התינוק המתוק שזכה בארצו לכינוי "תינוק האהבה"

התינוק שקיבל המון תשומת לב: תינוק שנולד בטורקיה עם כתם לידה בצורת לב זוכה להתעניינות רבה ברשתות החברתיות. הוריו מעלים עוד ועוד תמונות של הכתם בעל הצורה הייחודית, שצפוי להיעלם עד שימלאו לילד 3 שנים.

 

 

כשסינאר אנגין הגיע לעולם, הוא הביא איתו מתנה ייחודית להוריו - כתם לידה בצורת לב ש"מצויר" על מצחו. רגע לאחר שהאחות בתינוקייה רחצה את סינאר והביאה אותו להוריו, הבחין אביו בהתרגשות בכתם הייחודי על פניו של התינוק. "הופתעתי כשהתקרבתי לראשו וראיתי את הלב המדהים", סיפר האב, מוראט אנגין, "לא יכולתי שלא לפרוץ בדמעות".

 

קראו גם:

תפסיקו להכחיש: תינוק מכוער זו לא מילה גסה

ארה"ב: ההורים נדהמו - התינוק נולד ללא אף

שובר את הרשת: התינוק עם רעמת השיער

 

מוראט (30) ואשתו סיידה (28), שזה ילדם הראשון, היו המומים ומאושרים מהצורה הייחודית שמוטבעת על מצחו של בנם, שהפך כבר עם לידתו לכוכב התינוקייה. "כשהאחות ראתה את הכתם היא צרחה: 'זה לא ייאמן, זה תינוק האהבה'", אומר האב. "ואז הגיעו עוד 3 אחיות וביקשו להצטלם איתו 'סלפי'".

 

זוכה לתשומת לב רבה ברשתות. סינאר אנגין ()
זוכה לתשומת לב רבה ברשתות. סינאר אנגין

 

כשאמו ראתה את התינוק המלבב היא פרצה בדמעות. "זאת מתנה מאלוהים", אמרו ההורים, "אנחנו מאמינים שזה סימן למזל טוב. היום סינאר כבר בן 14 חודשים, אך ממשיך ללכוד תשומת לב רבה. "כשאנחנו מסתובבים כולם מביטים ומחייכים", הוא אומר, "הוא נראה כמו קופידון".

 

בינתיים התמונות של סינאר הקטן והסרטונים שמעלים הוריו לעמודים ברשתות החברתיות הספיקו לצבור אלפי סימוני "לייק" ועשרות אלפי שיתופים, והוא הפך לכוכב רשת של ממש.

 

האב לא יכול היה לעצור את הדמעות. סינאר והוריו בבית החולים ()
האב לא יכול היה לעצור את הדמעות. סינאר והוריו בבית החולים

 

הכתם אינו מסוכן וצפוי להיעלם עד גיל 3

"מדובר בנבוס סימפלקס, שהוא מלפורמציה מולדת של כלי דם", מסבירה ד"ר אלה אגוזי, מומחית לרפואת עור, "זהו שינוי מולד בכלי הדם הקטנים – הנימים שבעור".

 

לדברי ד"ר אגוזי, הכתם מתבטא בשטח אדום בהיר, בדרך כלל באיזורים כמו מצח, בין הגבות, קצה האף, עפעפיים, קרקפת אחורית או עורף. "הנגע איננו מסוכן וכשהוא בפנים הוא לרוב חולף ספונטנית בין גיל שנה לגיל שלוש שנים".

 

ד"ר אגוזי מסייגת כי יש להבדיל בין הנגע הזה לפגיעה בכלי דם הנקראת "כתם פורט וואיין" המופיעה גם כן בלידה: "במקרה כזה יופיע כתם יותר כהה ומתוחם באיזור הפנים, בפיזור לאורך אחד העצבים. למשל עפעף ומצח חד צדדי, לסת תחתונה או לסת עליונה. במקרה כזה הכתם אינו נעלם עם הגיל אלא ממשיך לגדול ומתכהה לגוון סגול יותר. בחלק מהמקרים יש לשלול בעיה נוירולוגית ובעיית ראייה, וניתן לטפל בה בלייזר".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים