שתף קטע נבחר

shutterstock

נתי רזה 60 ק"ג ויתחרה בתחרות הטריאתלון

נתי הרשקו כבר הגיע למשקל של 150 ק"ג לפני שהחליט שהחיים שלו זקוקים לשינוי. הוא עבר ניתוח, המשיך באימונים בחדר כושר עד שהתמכר לרכיבה על אופניים. עכשיו כשהוא רגע לפני השתתפות במקצה רכיבה האופניים במסגרת הטריאתלון שייערך בשבוע הבא הוא אומר: "כל שינוי מתחיל בהחלטה"

בשבוע הבא ישתתף נתי הרשקו לראשונה בחייו בתחרות הטריאתלון, ישראמן גרמין, שתיערך באילת. הוא יהיה חלק משלשה שתשתתף בתחרות, וירכב 90 ק"מ על אופניים, אחיו יהיה זה שירוץ, וידידה שהצטרפה לשניהם תהיה אחראית על מקצה השחייה.

 

אבל הדרך של נתי בן ה-44 מפתח תקווה לתחרות לא הייתה פשוטה. הוא נאלץ להתמודד עם עודף משקל משמעותי, שהקשה עליו לא רק לעשות כל פעילות גופנית שהיא אלא גם לשמור על בריאות תקינה.

 

"כשהייתי שמן, סבלתי משומנים בדם, סוכרת, צרבות, לקחתי כמויות של כדורים, ידעתי שאני חייב לעשות שינוי בחיים שלי", הוא מספר.

 

בשנת 1996 הייתה הפעם הראשונה בה ניסה לרזות. "שקלתי אז 120 ק"ג, וחשבתי שניתוח זו האופציה היחידה שיש לי. עברתי ניתוח טבעת, רזיתי 30 ק"ג ומהר מאוד לא רק שנעצרתי אלא עליתי הכל בחזרה", הוא נזכר.

  

עוד סיפורי דיאטה   מעוררי השראה

 

רק בשנת 2012 כשכבר הגיע למשקל של 150 ק"ג, "בעצם אולי יותר, אבל זה המקסימום שהמשקל מראה", החלליט על שינוי אמיתי. "הייתי כבר נשוי ואבא לשלושה ילדים והבנתי שאם אני לא אעשה איזשהו שינוי, אני עלול לא לראות את הילדים שלי גדלים", הוא אומר.

 

השלב הבא היה ניתוח תריסריון שבעקבותיו הוא רזה 30 ק"ג ואז הירידה נעצרה. "הפעם החלטתי שאני לא מוותר לעצמי והחלטתי שאני אתחיל ללכת לחדר הכושר. באחת הפעמים שהגעתי לשם, נכנסתי בלי כוונה לשיעור ספינינג, הצצתי ונפגעתי", הוא מספר.

 

החלטתי לא לוותר לעצמי. נתי הרשקו ( ) ( )
החלטתי לא לוותר לעצמי. נתי הרשקו

 

להחליט על שינוי

הוא מספר כי המדריך שהעבר את השיעור היה בעל המכון, בועז, שבנו בר רודנסקי ניצח את הטריאתלון בשנה שעברה. "הוא עודד אותי להמשיך ולרכוב, וזה כמו כל התמכרות ספורטיבית אחרת, מרגע שאתם שם את כבר לא יכול להפסיק".

 

תוכנית האימונים שנבנתה עבורו איפשרה לו להתשפר ולחשוב יחד עם אחיו על השתתפות בתחרות. "אני יודע שלמקומות הראשונים אני לא אגיע, אבל זו לא המטרה בכלל", הוא מסביר. "אני מתחרה ביכולות שלי מול עצמי. אולי בשנה הבאה אני כבר אכוון למשהו יותר תחרותי".

 

השינוי הפיזי וגם הנפשי לדבריו, הדביק גם את אשתו של נתי, שמתאמנת בקיק בוקסינג. "אולי זו קלישאה אבל כדי לרזות צריך להתחיל במשהו. זה לא רק שינוי תזונתי, אלא קודם כל החלטה ואז שינוי מחשבתי. אם תחליט שאתה רוצה לעשות שינוי אז השינוי יקרה".

  

עצות הדיאטה של נתי

קודם כל להחליט ולרצות. "אני יודע שהרבה אנשים מדברים על כך שהם רוצים לרזות ולשנות את חייהם, אבל המעד שיוביל אותם לשינוי עצמו הוא ההחלטה. בלעדיה קשה יהיה להתקדם לצעד הבא".

 

לחפש משהו שאוהבים. "תהליך של הרזיה ושינוי אורח החיים הוא קשה. אז כדי שיהיה משהו שיעזור בתהליך, צריך לחפש משהו שאוהבים לעשות ולא להתפזר על מיליון תחומים. כשאוהבים איזשהו תחום של פעילות גופנית, מאוד קל להתמיד".

 

ללמוד ולקרוא. "מאוד חשוב לדעת מה אתם עושים. זה גם טוב לביטחון העצמי, וגם מאפשר לכם לדעת האם אתם פועלים נכון בדרך למטרה".

 

בסוף החודש (25-28 בינואר) תתקיים באילת תחרות הטריאתלון, ישראמן גרמין 2017 , הנחשבת מ-10 התחרויות הקשות בעולם. השנה צפויים להשתתף למעלה מ- 1,600 מתחרים מ- 22 מדינות בעולם. התחרות כוללת ריצת מרתון של 42.2 ק"מ, שחייה של 3.8 ק"מ בים הפתוח ו– 180 ק"מ של רכיבה על אופניים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתי הרשקו. ירכב 90 ק"מ בטריאתלון
ד"ר רק שאלה
מומלצים