שתף קטע נבחר

מחאת החייל האלרגי

יהונתן מילשטיין רגיש לבוטנים, הוריו נאלצים לבשל בשבילו. דו"צ: "מהחודש יסופקו מנות ייעודיות"

הוא התגייס לצה"ל למרות רגישותו לבוטנים. אבל מאז תחילת שירותו לא מספק הצבא לטוראי יהונתן מילשטיין ארוחות מסודרות, כמו לכל חייל. הצבא ידע מראש כי מילשטיין, תושב תל אביב המשרת בעיר הבה"דים, הוא אלרגי לבוטנים, אך קבע כי הוא כשיר לשירות. אבל מאז גיוסו, לפני כחודש וחצי, נאסרת עליו הכניסה לחדר האוכל מחשש שיאכל מזון עם שאריות בוטנים ויסכן את בריאותו.

 

בשל כך נאלצים מאז הוריו לצייד אותו במזון מבושל לכל השבוע, על חשבונם. אתמול הם החליטו להפסיק עם זה ושלחו אותו לבסיס בלי מזון. אמו אורלי: "הצבא הוא זה שצריך לדאוג להאכיל את הילד שלי". אביו יאיר: "לצבא יש תקציב של מיליארדים. אם נותנים לחיילים חרדים מזון עם הכשר מיוחד אין סיבה שלא ייתנו תפריט לאלרגיים. אם לא, שישחררו את בני".

 

אחותו לירון הזהירה שהוא יפתח בשביתת רעב. בעקבות פניית "ידיעות אחרונות" נמסר מדו"צ: "צה"ל פועל כל הזמן לשיפור המענה לצורכי כל חייל. החל מהחודש יסופקו מנות ייעודיות ומותאמות לחיילים על בסיס סל המוצרים הקיים בשוק האזרחי לאוכלוסייה זו".

 

אדם האלרגי לבוטנים עלול לסבול בעקבות אכילתם מתופעות שונות. במקרים מסוימים הוא עלול למות. לפני שנה נפטר במהלך שירותו חייל אלרגי, לאחר שמנה שאותה אכל הכילה אגוזים.

הכתבה מתפרסמת ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים