שתף קטע נבחר

בקרוב מחברת אפל: מד סוכר ללא דקירה

יצרנית האייפון מנסה לחולל את המהפכה הבאה ועובדת על פיתוחו של מד סוכר חדשני ללא דקירה. על פי דיווחים שונים, מד הסוכר עליו עובדים עשרות מהנדסים ביורפואיים, יכלול אלומת אור שתנטר את רמות הגלוקוז בדם דרך העור ובלי אף טיפת דם

תקווה גדולה לסוכרתיים: חברת אפל שכרה קבוצת מהנדסים ביורפואיים העובדים על פיתוח סודי של מד סוכר שינטר את רמות הגלוקוז בדם ללא דקירה. אם אכן יצלח הפיתוח הוא צפוי לחולל מהפיכה אדירה בחייהם של מיליוני חולי סוכרת ברחבי העולם.

 

חולי סוכרת נאלצים לדקור את עצמם לעתים גם 20 פעמים ביום: נוסף על הדקירות הנחוצות להזרקת ההורמון אינסולין החסר בגופם, הם חייבים למדוד את רמות הסוכר לפני ארוחות כדי לדעת כמה אינסולין יש צורך להזריק.

 

חברות רבות כבר ניסו בעבר לפתח מד סוכר שכזה שמיועד לנטר את רמות הסוכר בדם ללא צורך בדקירה, אולם הפיתוחים נכשלו בשל תוצאות שגויות שהתקבלו מהמכשירים. המאמצים של חברת אפל לפתח את מד הסוכר נמשכים כבר מעל חמש שנים: סטיב ג'ובס צפה בחזיונו כי מד סוכר שכזה יראה כסמארט ווצ' וישמש למדידת רמות החמצן בדם, קצב הלב והסוכר.

סטיב ג'ובס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סטיב ג'ובס(צילום: AFP)

 

בשנת 2010 חברת אפל רכשה את חברת Cor ומנכ"ל החברה, בוב מסרשמידט, הצטרף לצוות הפיתוח של האפל ווצ'. על פי הדיווחים, צוות הפיתוח החדש של מד הסוכר כולל כ-30 אנשים העובדים על הפיתוח כבר כשנה, חלקם "נשאבו" מחברות ביוטכנולוגיה יוקרתיות כמו חברת "מסימו" שכבר מפתחת שנים מכשירי ניטור קלים לבדיקות שונות ללא דקירה.

 

עוד דווח, כי חברת אפל מפתחת חיישנים אופטיים הכוללים גלי אור החודרים דרך העור ומודדים את רמות הגלוקוז בדם ללא דקירה. כאמור, חברות רבות כבר ניסו טכנולוגיות דומות למדידת הסוכר ללא הצלחה, כשדיוק מקסימלי הוא הכרחי וכל טעות במדידה עלולה לעלות בחיי חולה הסוכרת.

 

פיתוח כזה של מד סוכר צפוי להפוך את אפל מיצרנית מכשירי מותרות כמו האפל ווצ', למשווקת חיישן שיהפוך לבלתי נפרד מחייהם של מיליוני חולי סוכרת בעולם, שיעדיפו להשתמש בו מאשר לדקור את עצמם פעמים רבות ביום.

 

אפל איננה חברת הטכנולוגיה היחידה ששמה את יהבה בפיתוחים רפואיים. צוות המפתחים של גוגל עובד גם הוא על פיתוח חדשני: עדשות מגע "חכמות" המודדות את רמות הסוכר דרך העין. בתוך כך משתפת גוגל פעולה משנת 2015 עם חברת הטכנולוגיה דקסקום לפיתוחו של מד סוכר ללא דקירה.

 

צפו: אפל מציגה את האפליקציות הרפואיות באפל ווצ':

 

 


פורסם לראשונה 13/04/2017 15:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
סטיב ג'ובס, מייסד חברת אפל
צילום: AP
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים