שתף קטע נבחר

יולדת במצב קשה בגלל תסחיף מי שפיר

יולדת בשנות ה-20 לחייה סבלה מתסחיף מי שפיר חמור במהלך לידה בבית החולים שיבא בתל השומר. התינוקת נולדה בריאה והיולדת מאושפזת במצב קשה אך יציב ביחידה לטיפול נמרץ, כשהיא מורדמת ומונשמת, עם שיפור ניכר במצבה

במהלך החג טיפל הצוות הרפואי הבכיר בבית החולים שיבא בתל השומר ביולדת צעירה בשנות ה-20 לחייה שסבלה מתסחיף מי שפיר חמור במהלך הלידה. היולדת מאושפזת במצב קשה אך יציב ביחידה לטיפול נמרץ. היא מורדמת ומונשמת, וחל שיפור ניכר במצבה. התינוקת נולדה בבריאות שלמה. בבית החולים תל השומר העבירו דיווח למשרד הבריאות.

 

תסחיף מי שפיר הוא תסמונת שנגרמת עקב חדירה של חומרים מנוזל מי השפיר לתוך מחזור הדם של האם. כתוצאה מכך יוצר הגוף תגובה אלרגית חריפה ומפריש חומרים רבים שתפקידם להילחם בפולשים הזרים. התגובה גורמת לאי־יציבות של מערכת הדם־לב־ריאה שמסכנת את חייה של היולדת. תסחיף מי שפיר הוא אירוע נדיר יחסית, שקורה אחת ל־20 אלף לידות. שיעור התמותה של האימהות שלקו בתסחיף כזה נע בין 13% ל־30%, ואילו שיעור התמותה של העוברים נע בין 9% ל־44%.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

בחודש אוגוסט האחרון נפטרה שיל"ת רון, בת 33, מפתח תקווה בבית החולים בילינסון בשבוע ה-41 להריונה לאחר תסחיף מי שפיר. במהלך הלידה חשה ברע והחלו פרכוסים, והצוות הרפואי פינה אותה לחדר הניתוח בניסיון להציל את חייה ואת חיי העובר. למרות מאמצי ההחייאה הרבים של הצוות הרפואי נאלצו הרופאים לקבוע את מותה אך חיו של התינוק ניצלו.

 

אירוע נוסף של תסחיף מי שפיר היה בבית החולים שערי צדק לפני כחודשיים. הצעירה, בשנות השלושים לחייה, התלוננה על כאבי בטן שישה ימים לאחר שילדה בבית החולים בבירה. הצוותים הרפואיים של מד"א פינו אותה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. לאחר מספר שעות נשלחה האישה לבדיקת שתן ובמהלכה התמוטטה סמוך לחדר השירותים. למרות ניסיונות ההחייאה נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותה. על פי הערכה האישה נפטרה כתוצאה מתסחיף מי שפיר.

 

מוקדם יותר היום (יום א') דווח שבסוף השבוע נמצא ללא רוח חיים תינוק בן יומו בעריסתו בתינוקיית בית החולים הלל יפה בחדרה. סיבת המוות לא ברורה. התינוק, שנולד ביום שישי, טופל על ידי אחות התינוקייה זמן קצר לפני שנמצא ללא סימני חיים בעריסה. בוצעה החייאה ממושכת, אך לבסוף נאלץ הצוות לקבוע את מותו. מדובר במקרה נדיר מאוד. מבית החולים נמסר שהתינוק נולד בלידה רגילה, אך בשל צהבת היה בטיפול ייעודי בתינוקייה. המשפחה סירבה לנתיחה שלאחר המוות על אף בקשת הצוות הרפואי. משפחת התינוק היא מאחד היישובים באזור חדרה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אירוע נדיר יחסית
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים