שתף קטע נבחר

לאן נעלם חצי מהכסף שיועד לרופאי הפריפריה?

בניגוד להבטחות: המתמחים בפריפריה קיבלו רק 35 מיליון שקל כמענק - מחצית מהסכום שהובטח. משרד הבריאות: "ממשיכים במחויבותנו לבריאות תושבי הפריפריה"

למרות הבטחות משרד הבריאות והאוצר להעביר 75 מיליון שקל כמענקים לרופאים בפריפריה, רק מחצית הסכום הועברה ונראה ששאר הכסף לא יועבר.

 

באפריל, לאחר סערה ציבורית בעקבות הודעה על ביטול המענקים לפריפריה, הודיעו משרדי הממשלה כי הם מחדשים את תוכנית המענקים שנועדה לעודד רופאים לעבור לעבוד בפריפריה ויעבירו 75 מיליון שקל לחידוש התוכנית.

 

ב־2011, בעקבות מחסור ברופאים בצפון ובדרום, הוחלט לעודד רופאים מהמרכז לעבור לבתי חולים בפריפריה באמצעות מענקים כספיים. לתוכנית הוקצו תחילה 787.5 מיליון שקל, שהיו אמורים להספיק לכ־8 שנים. אבל בעקבות הביקוש לתוכנית, שהיה גדול משהעריכו, הסתיים התקציב עוד לפני 2019.

 

מענק לרופאים שעוברים לפריפריה. איפה שאר הכסף? (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
מענק לרופאים שעוברים לפריפריה. איפה שאר הכסף?(צילום: shutterstock)

 

בתי החולים בפריפריה שזיכו את הרופאים המתמחים במענקים הם העמק בעפולה, סורוקה בבאר־שבע, המרכז הרפואי לגליל בנהריה, זיו בצפת, פורייה בטבריה, ברזילי באשקלון, יוספטל באילת, ובתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים נוספים.

 

אלתורים פנימיים של משרד הבריאות

בדיון שהתקיים אתמול בוועדה לצדק חלוקתי בכנסת התברר כי רק כמחצית הכסף הועברה בפועל, וגם זאת בגלל אלתורים פנימיים של משרד הבריאות. כשנציגי משרד הבריאות והאוצר נשאלו בדיון על ידי ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) מה קרה לשאר הכסף הם השיבו שוועדת הכספים לא טרחה לגבות את הודעתה על העברת המענקים בהעברת כסף ממשית מתקציב המדינה.

 

"ועדת הכספים גזרה קופון תקשורתי מהודעה על העברת תקציב, אך לא טרחה לגבות את ההצהרה בהעברה תקציבית בפועל", אמרה רעות ברג, רכזת המשמר החברתי בכנסת. "אנו רואים את ההתנהלות הפופוליסטית הזאת בחומרה".

 

ח"כ יעל גרמן: "זו הפעם הראשונה שמשרד האוצר ומשרד הבריאות מודים ללא בושה שבניגוד להחלטת ועדת הכספים, לאחר מאבק של האופוזיציה ש־75 מיליון שקל יועברו למתמחים בפריפריה, הועברו רק 35 מיליון שקל. לאן הועברו 40 מיליון שקל נוספים?"

 

ממשרד הבריאות נמסר: "בעקבות הדיונים לקראת תקציב 2017 בוועדת הכספים וסיכום בין שר האוצר לשר הבריאות הועברו למשרד הבריאות 35 מיליון שקל ב־2017 למענקים לרופאים בפריפריה. המענקים לא מבוטלים ומועברים לעשרות רופאים שעוברים לפריפריה. בכך ממשיך המשרד במחויבותו לבריאות תושבי הפריפריה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
ליצמן. רק חצי מהכסף הועבר
צילום: אלכס קולומויסקי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים